Регіональні аеропорти в Україні переведуть на інший вид обслуговування польотів: у чому причина

Йдеться про зміну виду обслуговування повітряного руху

Регіональні аеропорти в Україні переведуть на інший вид обслуговування польотів: у чому причина

В Україні маленькі аеропорти переведуть з диспетчерського на польотно-інформаційне обслуговування. На безпеку польотів і графік польотів це не вплине.

Про це повідомляє Інформатор з посиланням на avianews.com .

Аеродромне диспетчерське обслуговування польотів в аеропорті здійснює такий підрозділ Украероруху як аеродромна диспетчерська вишка (TWR).

Диспетчерське обслуговування впроваджується для вирішення таких завдань як:

  • попередження зіткнень між повітряними судами (ВС);
  • попередження зіткнень ПС, що знаходяться в зоні маневрування, з перешкодами в цій зоні;
  • прискорення і підтримки впорядкованого потоку повітряного руху;
  • надання консультацій та інформації для безпечного і ефективного виконання польотів.

Авіадиспетчери контролюють:

  • напрямок руху;
  • ешелон / висоту польоту;
  • швидкість польоту.

Очевидно, що дотримання безпечних інтервалів потрібно в разі, коли кількість ПС перевищує два, а коли на аеродромі виконується один рейс на добу, потреби в такому обслуговуванні просто немає.

Тоді доречний польотно-інформаційний вид обслуговування, що не передбачає такої інтенсивної участі диспетчерів в польотах. На виконання тих чи інших рейсів, як і на безпеку польотів, вид обслуговування не впливає.

Отже, в сумі, основною причиною відсутності потреби в диспетчерському обслуговуванні є низька кількість польотів в аеропорті.

Плата за аеронавігаційне обслуговування незначної кількості рейсів не покриває витрат на функціонування підрозділу Украероруху в аеропорті з низькою інтенсивністю польотів.

Все обладнання, яке задіяне для диспетчерського обслуговування, використовується в повному обсязі. Такий управлінський крок, дозволяє зберегти обладнання і персонал, оптимізувавши ресурси так, щоб забезпечити якісне і безпечне обслуговування повітряного руху на аеродромі з низькою інтенсивністю польотів.

Зарубіжний досвід свідчить, що країни Європи успішно використовують надання AFIS на регіональних аеродромах. Наприклад, в Данії працює 18 аеродромів AFIS, у Франції - 59, Норвегії - 35, Швеції - 19, Великобританії - 30.

В Україні такий вид обслуговування вже впроваджений. Так, з 2012 року на дев'яти аеродромах України з низькою інтенсивністю польотів був впроваджений AFIS замість аеродромного диспетчерського обслуговування (за наказом Державної авіаційної служби України). Серед них - "Бердянськ", "Житомир (Озерне)", "Херсон", "Тернопіль", "Хмельницький", "Черкаси".

Раніше Інформатор повідомляв, що МАУ скасувала 10 міжнародних маршрутів до кінця серпня.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube