Попри звернення чоловіка, ПриватБанк не повернув йому кошти в сумі 18 632 гривень на кредитну картку
Чоловік втратив з кредитного рахунку 18 632 гривень. Він просив ПриватБанк повернути кошти на картку, але йому нараховують фінансові санкції. Про це йдеться у рішенні Долинського районного суду Івано-Франківської області, опублікованому 27 січня 2025 року.
11 грудня 2023 року до чоловіка зателефонував оператор АТ КБ «ПриватБанк» з питанням, чи підтверджує він вхід до системи «Приват 24», що він заперечив. Відразу після цього клієнт подзвонив на номер 3700, після чого з номера телефону до нього знову зателефонував оператор АТ КБ «ПриватБанк» і повідомив, що о 23:54 була проведена фінансова операція по перерахунку коштів з його кредитної картки в сумі 18 632 гривень, на що він заперечив, вказавши, що таку операцію не проводив. Оператор зазначив, що кошти повернуть після оформлення заявки, а кредитну картку заблокував. Після завершення розмови з його зарплатної картки були переказані кошти в сумі 393 гривень на гру «Роблокс». 24 лютого 2024 року вказана сума була повернута банком на його рахунок, що свідчить про незаконність операції щодо зняття цих коштів.
За фактом вчинення незаконних дій чоловік звернувся із заявою до поліції, де внесли відомості до ЄРДР про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 185 КК України. В даному кримінальному провадженні його визнали потерпілим. Попри його звернення, банк не повернув йому кошти в сумі 18 632 гривень на кредитну картку та почав нараховувати фінансові санкції.
"10 грудня 2023 року відбувся переказ коштів з даної карти в сумі 18 090 гривень шляхом створення платежу в системі дистанційного обслуговування клієнтів Internet Banking Приват-24. 11 грудня 2023 року зафіксовано звернення клієнта на номер 3700 з приводу списання коштів з його карти, а 04.01.2024 року клієнт офіційно звернувся до банку. Однак, аналізом входів за 09-11.12.2023 року в додаток «Приват-24» під акаунтом клієнта відбувалися входи з нетипового для клієнта девайса. З інформації з «Архіву повідомлень» встановлено, що 09.12.2023 року зафіксовано вхід в Приват-24, контакт проведено, що збігається з часом входу з нетипового для клієнта пристрою, тобто клієнт самостійно підтвердив авторизацію в Приват-24 через дзвінок банку, який надійшов 09.12.2023 року в IVR-виклику на фінансовий номер мобільного телефону клієнта, з натисканням цифри «1». В період часу з 09.12.2023 року по 11.12.2023 року логін та пароль в Приват-24 не змінювався, тобто зловмисник володів статистичним паролем, що суперечить показанням заявника про нерозголошення конфіденційних даних", - заявили у ПриватБанку.
Суд задовольнив позов чоловік. Акціонерне товариство комерційний банк «ПриватБанк» зобов'язали відновити кошти на кредитному рахунку в сумі 18 632 гривень та списати нараховані за період з 11.12.2023 року відсотки, пеню, штрафні санкції та суму комісії за перерахунок коштів.
"Суд дійшов висновку, що відповідачем не надано належних і допустимих доказів на спростування доводів позивача, не доведено, що позивач, як володілець та користувач картки, своїми діями чи бездіяльністю сприяв у доступі до його карткового рахунку чи надав інформацію третім особам, що дало змогу ініціювати платіжні операції, тому заявлений позов слід задоволити та зобов'язати АТ КБ «ПриватБанк» відновити кошти на кредитному рахунку позивача в сумі 18 632 гривень та списати нараховані за період з 11.12.2023 року відсотки, пеню, штрафні санкції та суму комісії за перерахунок коштів", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.