Жінка запевняє, що будь-яких даних банківської картки нікому не повідомляла, покупку товарів або послуг через інтернет, зняття готівки, перерахування коштів у безготівковій формі будь-кому не здійснювала
Жінка втратила з банківської картки 15 004 гривень. Вона просила ПриватБанк повернути кошти, але отримала відмову. Про це йдеться у рішенні Соснівського районного суду Черкас, опублікованому 19 червня 2025 року.
З банківських карток, відкритих в АТ КБ «ПриватБанк» на ім'я жінки у період з 29.03.2024 року по 14.04.2024 року без її відома невідомі особи списали кредитні кошти на загальну суму 7 871 гривні, сума комісії - 259 гривень, усього на загальну суму 8 130 гривень. За її словами, що будь-яких даних банківської картки нікому не повідомляла, покупку товарів або послуг через інтернет, зняття готівки, перерахування коштів у безготівковій формі будь-кому не здійснювала. Вона неодноразово повідомляла банк та поліцію про крадіжку зловмисниками кредитних коштів, банк мав припинити нарахування і списання відсотків з рахунку, але з неї було безпідставно списані відсотки у розмірі 3,5%, щомісячно у період з квітня по липень 2024 року, усього на загальну суму 1 762 гривень. На вказаний банківський рахунок також надходить щомісячно пенсія у сумі 2 725 гривень, відтак сума вкрадених зловмисниками кредитних коштів становить 15 004 гривень, яка є для неї значною.
Служба безпеки банку, на думку жінки, повинна була побачити, що транзакції на користь третіх осіб мають підозрілий характер і заблокувати картку, але цього зроблено не було. ПриватБанком на її письмові звернення листами від 11.07.2024 року та від 03.09.2024 року було відмовлено у повернення коштів, припиненні дії кредитного договору, припиненні нарахування відсотків, комісії, пені, тому позивач, як споживач банківських послуг, змушена звернутись з даним позовом до суду.
"Зняття готівки зі своєї кредитної картки, потім внесення цих коштів на картку іншій особі та здійснення переказу коштів з нової картки здійснені особисто позивачем. Весь час обслуговування рахунку позивачка була обізнана з сумою кредитного ліміту та відсотковою ставкою, адже інформація про розмір нарахованих відсотків була доступна позивачу з виписки по рахунку, а розмір запозичених коштів залежав виключно від волі позивача. Встановлення певної суми кредитного ліміту не є фінансовою операцією, що вимагає документального підтвердження від клієнта, а лише надає клієнту можливість використати суму кредитного ліміту або утриматися від її використання. Зобов'язання клієнта з повернення кредитних коштів наступає лише в момент використання кредитного ліміту і залежить тільки від волевиявлення клієнта - як тільки клієнт самостійно підтверджує проведення операції в рахунок ліміту шляхом введення ПІН-коду (в банкоматах) або підписанням чека (розрахунок через POS-термінал торгової точки), саме в цей момент здійснюється перехід коштів у володіння позичальникові. Саме по собі встановлення кредитного ліміту без його використання позичальником жодних наслідків для сторін не створює. Позивач на власний розсуд вирішує чи використовувати наданий їй у кредитний ліміт чи утриматися від його використання. Ключовим моментом є власне дії позивача з ініціювання платіжної операції коштом не власних коштів, а користуючись з кредитних коштів, що становить собою операцію з кредитування рахунку", - заявили у ПриватБанку.
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Вина АТ КБ «ПриватБанк» у здійсненні транзакцій її по рахунку на суму, що була списана - недоведена.
"Належних та допустимих доказів неправомірного заволодіння фінансовим телефоном, до якого було приєднано додаток Приват-24, її платіжними картками, а також кредитною карткою з встановленим кредитним лімітом позивачем суду не названо та не надано. Наданий позивачем Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань не є доказом вчинення злочину щодо неї", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.