Також можна отримати вихідний через погані новини про улюблених знаменитостей
Одна японська компанія пропонує своїм співробітникам різні види відпусток, наприклад, відпустку на похмілля або через погані новини про зірок. Цей крок покликаний залучити молодь в умовах дефіциту претендентів на ринку праці. Останніми роками в Японії понад 60% малих і середніх підприємств повідомили про брак робочої сили, пише SCMP.
За даними Міністерства охорони здоров’я, праці та соціального забезпечення країни, у 2023 році середня місячна зарплата нових співробітників у японських компаніях становила 1,5 тисячі доларів. Крупні компанії вже збільшили свою пропозицію до трьох тисяч доларів. Менші ж стартапи, які також ведуть боротьбу за талановитих спеціалістів, але не можуть запропонувати фінансові переваги, знайшли креативний вихід.
Технологічна компанія TrustRing у префектурі Осака запропонувала своїм співробітникам унікальні види відпусток, наприклад, відпустку для людей, які страждають від похмілля. Так, співробітникам дозволяють в день після гулянки приходити до офісу на о 12:00,а не о 9:00, що пізніше, ніж приходить керівник.
І це вже успішно практичкується. Одна співробітниця розповіла, що подала заявку на відпустку компанії через похмілля, тому що минулого вечора випила занадто багато.
"Я можу спати на дві-три години більше і повертатися на роботу, відчуваючи себе бадьорим, що фактично підвищило мою ефективність", – розповіла вона.
Компанія також дозволяє своїм співробітникам подати заявку на відпустку в зв’язку зі знаменитостями, коли невтішні новини через "зірок" засмучують співробітників. Так, одна співробітниця подала заявку на відпустку в 2021 році після того, як музикант і актор, який їй подобався більше десяти років, Ген Хошіно, оголосив про свій шлюб з японською актрисою Юі Арагакі.
Ці відпустки мають на меті підвищити конкурентоспроможність фірми. Компанія платить співробітникам лише 1,4 тисячі доларів США плюс оплату понаднормової роботи. Переваги виявилися ефективними: молодь цінує можливість відсипатися після голосних вечорів, аби при цьому приходити на роботу пізніше.
"Компанія має хороші результати, і за останні три роки не звільнилося жодного співробітника", – прокоментував ситуацію керівник стартапу.
Компанія також встановила бар із напоями прямо на роботі й дозволяє співробітникам розпивати алкогольні напої в офісі. Тим часом китайські юзери коментують такі впровадження у бізнес сфері в мережі.
"Час – це гроші. Якщо роботодавці не можуть підвищити зарплату, пропонувати більше вихідних – хороша альтернатива", – написав один.
"Якщо я буду працювати в такій компанії, я знайду собі більше улюблених знаменитостей", – пожартував інший.
Виявляється, мережа супермаркетів у центральній провінції Китаю Хенань також добре відома своїми винятковими перевагами для працівників. Одна з них – так звана відпустка через нещастя, яку запровадили минулого року.
"Я хочу, щоб кожен співробітник насолоджувався свободою не приходити на роботу, якщо йому погано", – пояснив власник бренду.
Це дозволяє працівникам подати заявку на 10 додаткових вихідних, якщо вони відчувають стрес, втому чи вигорання на роботі.