Чоловік вважає, що Ощадбанк зобов'язаний повернути кошти на його рахунок
Чоловік втратив з карток в Ощадбанку 74 830 гривень. Він звинувачує Ощадбанк у неналежному захисті та збереженні його коштів. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 30 липня 2024 року.
17.09.2022 року з кредитної картки чоловіка було знято кредитні кошти в розмірі 72 тисяч гривень та 630 гривень комісія за зняття кредитних коштів, а також 2 200 гривень із зарплатної картки. Він невідкладно повідомив працівника банку та поліції про вказану подію, де зареєстрували кримінальне провадження за ч. 1 ст. 190 (шахрайство) Кримінального кодексу України. За період з 17.09.2022 року по 01.11.2022 року з його рахунку в рахунок сплати щомісячних платежів в рахунок погашення кредитної заборгованості було списано 2 885 гривень. Крім того, ним 29.09.2022 року повернуто на свою кредитну карту 24 тисяч гривень із коштів, що були списані 17.09.2022 року.
Чоловік вважає, що оскільки списання коштів відбулося без відома та розпорядження власника рахунка, банк не забезпечив належний захист і збереження коштів, відтак зобов'язаний повернути кошти на рахунок клієнта. Він просить зобов'язати Головне управління по Києву та Київській області АТ «Ощадбанк» припинити порушення прав громадянина України, як споживача фінансових слуг.
"Відповідно до ст. 87 Закону України «Про платіжні послуги» платник несе відповідальність перед надавачем платіжних послуг, що його обслуговує, відповідно до умов укладеного між ними договору про надання платіжних послуг. Порядок емісії/еквайрингу платіжних інструментів, що емітуються (уключаючи електронні платіжні засоби, передплачені платіжні Інструменти), та здійснення розрахунків з їх використанням регулюється Положенням про порядок емісії та еквайрингу платіжних інструментів, затверджене постановою НБУ №164 від 29.07.2022 року. Згідно з п. 140 Розділу VII Положення №164, користувач зобов'язаний не повідомляти та іншим чином не розголошувати індивідуальну облікову інформацію та/або іншу інформацію, що дає змогу ініціювати платіжні операції, та негайно після того, як йому стало відомо про факт втрати такої інформації та/або платіжного інструменту, повідомити про це емітента в спосіб та каналами зв'язку, визначеними договором між емітентом та користувачем. Здійснені операції по переказу коштів на картку іншого банку були підтверджені позивачем біометричними даними/або кодом доступу. Вхід до системи дистанційного банківського обслуговування (ДБО) Mobile-банкінг «Ощад24/7» та операції з переказу коштів здійснені коректно, що можливо лише за наявності реквізитів банківської картки SMS-паролів, Рush-повідомлення, які направлялись на фінансовий телефон позивача та відомі виключно йому", - заявили в Ощадбанку.
Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Операції з використанням інтернет-ресурсу проведено коректно з використанням усіх необхідних реквізитів платіжної картки, що свідчить про відсутність вини банку у виконанні розпорядження клієнта щодо перерахунку коштів з його рахунку.
"Операції з переказу коштів у сумі 74 830 гривень (разом з комісією) були здійснені 17.09.2022 року в інтернеті за допомогою системи ДБО «Ощад 24/7», авторизація та вхід до якої виконаний з використанням реквізитів платіжної картки, у тому числі CVV-коду, а також фінансового номера, кодів, отриманих в повідомленнях на фінансовий номер, які відомі тільки власнику картки, що АТ «Ощадбанк» не повинен нести відповідальність за дані операції", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.