Згідно з банківською випискою було встановлено, що в період з 17.12.2022 року по 18.09.2023 року відбувалось несанкціоноване списання коштів
Жінка втратила з банківської картки 288 224 гривень. Вона вважає, що Ощадбанк своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції, і таким чином повинен відшкодувати кошти. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 17 лютого 2025 року.
24.02.2022 року жінка знаходилась на тимчасово окупованій території, а саме: у м. Горлівка, Донецької області, то з 24.02.2022 року вона була позбавлена можливості знімати гроші з її банківської карти, зник також мобільний зв'язок, тому жодних повідомлень від банку не отримувала. Кошти з картки доручила знімати своїй внучці. У травні 2022 року при черговій спробі її внучкою зняти готівку з картки у банкоматі АТ «Державний ощадний банк України», картку було вилучено та запропоновано отримати нову картку у відділенні банку.
06.07.2023 року жінка видала довіреність на ім'я онучки, згідно з якою останній було надано право представляти її інтереси в АТ «Державний Ощадний банк України». Після перевірки довіреності службою безпеки банку, 17.10.2023 року представник за довіреністю отримала платіжну картку до пенсійного рахунку, одночасно змінивши фінансовий номер телефону. Того ж дня вона вирішила створити особовий кабінет до пенсійного рахунку в інтернет-банкінгу «Ощад24», для цього зателефонувала на гарячу лінію Ощадбанку і встановила ПІН-код. Під час спроби створення особистого кабінету від банку надійшло повідомлення, що особистий кабінет вже зареєстрований та запропоновано змінити пароль. Після підтвердження цифрового коду в смс-повідомленні довірена особа здійснила вхід в інтернет-банкінг «Ощад24» та побачила від'ємний баланс на рахунку, а саме: станом на 17.10.2023 року поточний баланс складав - 63 гривень. Згідно з банківською випискою було встановлено, що в період з 17.12.2022 року по 18.09.2023 року відбувалось несанкціоноване списання коштів. Одразу було направлено повідомлення на гарячу лінію про вищезазначені обставини.
Згідно з інформацією, наданої АТ «Державний ощадний банк України» повідомлено, що 17.12.2022 року з фінансового номера було створено особистий кабінет, створено ПІН-код на нову картку, яка знаходилась на зберіганні в самому банку. Таким чином, в період починаючи з травня 2022 року по жовтень 2023 року невідомі особи за підтримки працівників банку, які своїми шахрайськими діями заволоділи доступом до інтернет-банкінгу «Ощад24» та безперешкодно зі сторони служби безпеки банку заволоділи коштами, які були на картковому рахунку позивача, відкритому в АТ «Державний Ощадний банк України» на її ім'я, шляхом створення в інтернет-банкінгу «Ощад24» інших карток та повного перерахування коштів на інші рахунки на загальну суму 288 224 гривень.
"У період з 17.12.2022 року по 18.09.2023 року було ініційовано, а банком проведено операцію щодо списання коштів з рахунку у сумі 283 872 гривень, які відбулися відповідно до умов договору, на підставі введених особисто позивачем даних платіжної картки та коду доступу, який було надіслано на фінансовий номер телефону позивача. При цьому, позивачем особисто було введено дані картки, зокрема CVC та використано код доступу, який надходив після введення даних платіжної картки на фінансовий номер телефону клієнта, номер не змінювався", - заявили в Ощадбанку.
Суд задовольнив позов жінки. З акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» на її користь стягнуть кошти у розмірі 288 224 гривень.
"Суд приходить до висновку, що АТ «Державний ощадний банк України» своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції, а тому повинен відшкодувати позивачу завдані збитки у розмірі 288 224 гривень", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.