Жінці на телефон надійшло сповіщення про отримання кредиту на 60 тисяч гривень
Жінка вирішила отримати допомогу від держави та перейшла за посиланням. Її дії призвели до списання з кредитної картки ПриватБанку коштів у сумі 60 тисяч гривень. Про це йдеться у рішенні Київського районного суду Одеси, опублікованому 29 серпня 2025 року.
13 листопада жінка помітила, що їй на телефон приходять підозрілі смс-сповіщення з банку. Вона одразу ж, пішла до найближчого відділення АТ КБ «ПриватБанк» та дізналась, що це дії шахраїв. Водночас банківську картку заблокували та видали нову. Після того як вийшла з відділення банку на телефон почала отримувати сповіщення про отримання кредиту на 60 тисяч гривень, 30 тисяч гривень та одразу без її втручання були зроблені два перекази по 29 999 гривень з комісією банку 150 гривень на загальну суму 59 998 гривень, а на останній переказ на суму 29 999 гривень було відмовлено.
Клієнтка одразу повернулась до відділення банку, де заблокували нову видану банківську картку та співробітники банку встигли повернути кредитні кошти на суму 30 тисяч гривень, в якій в по останній транзакції було відмовлено. На наступний день вона звернулась з заявою до поліції про вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України. 14 листопада 2024 року відомості щодо зазначених дій були внесені до ЄРДР за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України.
"Згідно з випискою за картковим рахунком клієнтки за період 13.11.2024 року по карті проведено дві спірні клієнтом операцій (без урахування зарахованих на карту кредитів готівкою), в загальній сумі 60 298 гривень, включно з комісією 300 гривень. Аналізом виписки по карті клієнтки встановлено, що операції проведено в терміналі, який не належить ПриватБанку, в якості переказів на картки клієнтів інших банків. Одержувачів коштів не встановлено. Операції було вчинено за допомогою картки, яка була додана до сервісу Google Pay. Картка була додана 13.11.2024 року, відповідне повідомлення про активацію сервісу було надіслано на e-mail та повідомленням в Приват-24. Сервіс Google Pay - безконтактний сервіс, що дозволяє здійснювати оплати чи зняття коштів на пристроях, які підтримують дану функцію. Для користування послугою необхідно встановити на телефон додаток, додати до нього банківські картки із введенням даних картки. Після успішної авторизації карток у додатку, можливо користуватися картками без ії фізичної присутності, в тому числі можливе безконтактне зняття готівки на банкомат. Перевіркою в ПК Банку Voice Record System 13.11.2024 року зафіксовані звернення клієнтки до підтримки, за номером 3700, яка повідомила про те, вона випадково натрапила на повідомлення у своєму телефоні "Допомога від Зеленського", всім хто не отримував допомогу з початку війни можуть отримати допомогу. Перейшовши за посиланням клієнту надійшов дзвінок від оператора, яким встановлено клієнту Приват-24 та в Telegram встановив свій блок, також клієнтом було надано інформацію по карті КДВ (включно з ПІН-кодом карти), але коштів на карті не було. Оператором підтримки повідомлено клієнту про те що такої допомоги не існує, також перейшовши за посиланням клієнтом надано доступ невідомій особі до своїх рахунків та Приват-24.Також оператором підтримки заблоковано рахунки клієнта та акаунт Приват-24, для перевипуску рахунків клієнту рекомендовано звернутися до відділення банку. Таким чином спірні операції по карті клієнта за 13.11.2024 року було проведено невстановленою особою, внаслідок компрометації логіну і паролю входу до Приват-24 та розголошенні персональних даних, та інформації по КДВ, включно з ПІН-кодом, з вини клієнта. Діями клієнтом були порушені правила і умови надання банківських послуг", - заявили в ПриватБанку.
Суд задовольнив позов жінки. АТ КБ «ПриватБанк» зобов'язали відновити залишок кредитних коштів (кредитний ліміт) на рахунку, безпідставно списаних (перерахованих) 13.11.2024 року з карткового рахунку у сумі 60 тисяч гривень. Всі нараховані АТ КБ «ПриватБанк» з 13.11.2024 року кредитні зобов'язання, відсотки, штрафи і пені за рахунком, який їй належить, визнати незаконними та зобов'язати АТ КБ «ПриватБанк» їх списати.
"Представник АТ КБ «ПриватБанк» у своїх поясненнях на позовну заяву посилається на ті обставини, що зняття коштів з карткових рахунків позивача стало можливим в результаті розголошення самою клієнткою своєї конфіденційної інформації в ході спілкування з третіми особами, що своєю чергою призвело до компрометації даних карт клієнтки та подальшого зняття з них коштів через сторонній сервіс. Водночас громадянка звертаючись до суду з позовом про захист своїх прав, стверджувала, що у спірний період вищевказані операції з коштами вона не здійснювала, дії чи бездіяльність, які б сприяли втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера (коду) або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції за кредитною карткою та карткою для виплат, вона не вчиняла. Положеннями ч. 3 ст. 12 та ч. 1 ст. 81 ЦПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Проте, доводи представника банку про вчинення позивачем дій чи бездіяльності, які сприяли списанню коштів, що виразилось в повідомленні третім особам особистих даних або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції за кредитною карткою не знайшли свого підтвердження. Всі доводи банку ґрунтується виключно на припущеннях. Позивачем своєю чергою на підтвердження вжиття заходів щодо відвернення наслідків та своєчасного повідомлення відповідача про шахрайські дії надано докази, які свідчать про відсутність її вини, а тому відмова банку у відновленні залишку коштів на її рахунках є неправомірною", - наголосив суд.