На що зробили ставку модні українські дизайнери: тренд на інтелект - фото

Жіноча повсякденна мода стає дедалі стриманішою, а силуети - більш строгими

Мода, тренди
Модно бути розумними!

Поки світ охопила тотальна цифровізація, мода повертається до трендів на інтелект. Повсякденна жіноча манера одягатись стає дедалі стриманішою, а силуети - більш суворими. Про це і поговоримо, адже в дійсності, що нас оточує, чітко прослідковується кілька тенденцій. По-перше, цифра й штучний інтелект захоплюють все більше сфер життя, що своєю чергою загрожує залишити без роботи представників багатьох професій. По-друге, час ніби пришвидшується, адже життя в гаджетах виглядає куди стрімкіше, ніж розмірений темп людського існування до цифрової ери.

Сьогодні бути успішним - означає постійно змінюватись, а для цього слід володіти певним набором якостей, як то стресостійкість та здатність до навчання. Сучасний світ культивує інтелект як прохідний квиток у майбутнє, і це, безумовно, не могло не відобразитися на моді. Модні тенденції завжди були лакмусом того, що відбувається довкола. Тож і цього разу вони відтворюють лаконічність та силу непростого, проте природньо надзвичайно привабливого інструменту - розуму. 

Модний лонгслив та спідниця на гумці. Український бренд LONDI.
Модний лонгслив та спідниця на гумці. Український бренд LONDI.

Візьмемо за приклад саме жіночу моду, адже в ній тенденція на інтелектуальність прослідковується особливо виразно, а зміни - наочно. Поступово виник новий тип сексуальності, так званий Sex Appeal, побудований на образі розумної, самодостатньої жінки, здатної приймати рішення, розвиватись та самостійно забезпечувати власні потреби. 

Найсексуальніша блондинка всіх часів Мерилін Монро.
Найсексуальніша блондинка всіх часів Мерилін Монро.

Мода - це завжди сенси й контекст, а тому - один з видів мистецтва. Ми з вами контексти й розглянемо. Так, скажімо в 1950-1960-х роках минулого сторіччя в тренді був зовсім інший тип сексуальності - а-ля Мерилін Монро: простакувата доступна білявка з широкою посмішкою та пишними формами. Все через інакший соціальний контекст, в якому головним надбанням жінки протягом життя було вдале заміжжя та народження дітей.

Культ свободи від цих стереотипів вже навіювали 1970-і: моду захопили яскраві кольори, індіанські етно-мотиви та майже карикатурні кльоші хіппі. У 1980-х в моду увійшли образи освічених дівчат в квітчастих сукнях та спідницях міді в горошок, 90-і подарували нам оверсайз, а 00-і - широкі деніми з низькою посадкою, короткі топи й голі пупки. Живіт (замість декольтованих грудей) став зоною для оголеної демонстрації тендітної жіночої краси. Акценти змістилися.

Сьогодні в моді спостерігається тенденція відкату до стилю двох останніх десятиліть минулого сторіччя. Випинати пишні форми доречно, хіба якщо ти Джей Ло, Бейонсе, Дуа Ліпа чи Кім Кардаш'ян. Натомість більшість модних трендів для повсякденного вжитку натякають на максимум оголену талію та піджаки з широкими плечима, немов у випускниць престижних британських шкіл. 

 Осінньо-зимова колекція BARVY бренду Lola Bra із Сум.
Осінньо-зимова колекція BARVY бренду Lola Bra із Сум.

Цей шлях показує, як поступово жіноча мода трансформувалась із такої, де привітна жіночність, немов зброя націлена на чоловіків, як кінцевих поціновувачів та потенційних "покупців" цих образів, знівелювалась до зручності й комфорту в першу чергу для самої жінки. Дався взнаки шлях емансипації й боротьби слабкої статі за свої права.

Силуети модних жіночих вбрань з відверто приталених та щедро оснащених рюшами й натуральним хутром перетворились на більш строгі й мінімалістичні, часто такі, що нагадують чоловічі - мова про оверсайзні пальта й тренчі, строгі сорочки з напуском, а також костюми й піджаки з широкими плечима. 

Інтелектуальний зміст - це найбільш приваблива мова нашого часу. Український бренд MALVA florea.
Інтелектуальний зміст - це найбільш приваблива мова нашого часу. Український бренд MALVA florea.

Гіпюр та мереживо тепер можливі тільки в поєднанні зі строгими силуетами, а в'язані елементи - з грубими тканинами. Найбільш грайливо-жіночними елементами сучасних "луків", напевно, є рукав-ліхтарик та спідниця на гумці чи плісе. Однак, ці елементи, як правило, належать подовженим закритим силуетам, що не відкривають нічого зайвого.

У бренду вишитого одягу UNA майже всі сукні - з рукавами-ліхтарями.
У бренду вишитого одягу UNA майже всі сукні - з рукавами а-ля "ліхтарики".

Якщо вже ну дуже хочеться показати себе, доречно буде відкрити талію (про це ми вже згадували вище) або одягти короткі шорти під високі чоботи. Однак світові фешіоністи пропонують жінкам дозовано демонструвати ноги, доповнюючи образ тренчами та шкіряними плащами в підлогу. А це візуально робить образ дещо прохолоднішим та жорсткішим. 

Оголеність все одно ховають під напускним верхом.
Оголеність все одно ховають під напускним верхом. Акцент не на неї. Український бренд ODEJA відтворює природу стилю - в класичних силуетах.

Велике значення, попри чіткість ліній, стали відігравати комірці. В моду знову увійшли високі комірці стійкою та широкі накладні коміри. Хутро залишається актуальним тільки у форматі еко, тобто штучного. Всіх цих тенденцій з блиском дотримуються  вітчизняні дизайнери, створюючи достойну конкуренцію на світовому ринку

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube