На нас поклали Bolt: чому страйкують кур'єри доставки їжі та чого вимагають від компанії

Читать на русском

Чому кур'єри Bolt почали страйки й хочуть вимкнути застосунки

Читать на русском
Страйки кур'єрів Bolt
Страйки кур'єрів Bolt

Чому кур'єри Bolt почали страйки й хочуть вимкнути застосунки

Українські кур'єри компанії Bolt Food оголосили страйк проти компанії. Масові протести почалися в Дніпрі через те, що скасували оплату проїзду до ресторану. Стало відомо, які причини таких нововведень та чому страйкують кур'єри й далі.     

Як передає видання Forbes, перші протести проводили кур'єри в Дніпрі, а потім ініціативу підхопили й київські - 20 жовтня вони зібралися під офісом Bolt Food у Києві з плакатами "На нас поклали Bolt", щоб озвучити свої вимоги. Кур'єри заявили, що за останні три роки жодного разу не підвищували ані базову оплату за замовлення, ані кілометраж.   

У вигляді протесту кур'єри планують вимкнути додатки 27 жовтня. Це може тривати до грудня. Один з організаторів протестів зазначив, що в грудні зарплати в кур'єрів значно збільшуються: це пов'язано з дефіцитом кур'єрів на лінії та з поганими погодними умовами.   

 Які вимоги в кур'єрів Bolt Food?

Першою причиною для страйків стало скасування оплати за шлях кур'єра до ресторану. Таку оплату оплату Bolt Food увів наприкінці 2022-го у тестовому режимі лише у Дніпрі. Експеримент згорнули, бо кур’єри почали використовувати фейк-GPS. 

"У спеціальних додатках вони змінювали свою геолокацію якомога далі від закладу, хоча насправді перебували біля нього. І за цю додаткову відстань вони отримували кошти" - зазначив регіональний менеджер Bolt Food Іван Гринчук.   

Наприклад, за словами Івана Гринчука, були випадки, коли від кур'єра до ресторану відстань сягала до 7 кілометрів за кожне замовлення. Хоча, наприклад, у Дніпрі до нововведення середня дистанція була менш ніж 2 кілометри. Після скасування оплати відстань знову зменшилася більш ніж на 25%, згідно з підрахунками компанії.       

Водночас страйкарі теж незадоволені використанням фейк-GPS. За їхніми словами, якщо кілька курʼєрів із фейк-GPS сядуть біля одного закладу, інші курʼєри, які будуть їздити повз, замовлення не спіймають. Сервісом користуються здебільшого студенти, а тому страйкарі вимагають повернути оплату дороги до закладу, збільшити оплату доставки, а також пояснити блокування облікових записів.       

Що змусило страйкувати київських кур'єрів?       

Для них тригером став поділ міста на зони з різними коефіцієнтами з 25 вересня. Річ у тім, що в зоні зі зниженими ставками опинилася значна частина лівого берега столиці. Проте у компанії зазначають, що насправді коефіцієнти знизили лише у трьох зонах. У Bolt також заявили, що після  введення зон середній дохід замовлень зріс на 10%, зокрема й через зміну погодних умов.     

Скільки заробляє кур'єр доставки їжі?

Співорганізатор страйків зазначив, що заробіток курʼєра Bolt Food може коливатися від 15 000 до 30 000 гривень. Проте це якщо працювати по 12 годин без вихідних, або якщо працювати "в зонах з високим коефіцієнтом". При цьому в зоні з низьким коефіцієнтом заробити 1 000 гривень за день практично неможливо, кажуть кур'єри.   

Тепер кур'єри вимагають збільшити коефіцієнти в "рожевій зоні", а також - збільшити базову ставку за замовлення та ставку за кілометр. Також працівники служби доставки хочуть встановлену оплату за очікування в ресторані більш ніж 15 хвилин та мінімальну оплату за замовлення в розмірі 1,5 долара.   

Що стосується масштабу страйків, то його сторони оцінюють по-різному. Регіональний менеджер Bolt Food Іван Гринчук зазначив, що в Києві на один страйк прийшли 15-20 кур'єрів, а в Дніпрі - близько 30-40 кур'єрів. На роботу в п'ятницю (27 жовтня) не виходить приблизно 30% кур'єрів.

Як змінилася сфера доставки їжі протягом повномасштабної війни?

Раніше керівник напряму доставки їжі Bolt Food в Україні Іван Грінчук зазначав, що наразі  сегмент доставки їжі відновився на 70-80% довоєнного обсягу. Проте ситуація різна в залежності від міста. Наприклад, в Харкові відкрилося лише 30% ресторанів з тих, що були там до повномасштабної війни. Також у сфери доставки була ще одна проблема - період, коли почалися відключення світла.

"Вимкнення електроенергії надзвичайно болісно вдарило по цій галузі, адже деякі ресторани просто не можуть працювати без енергопостачання, а на генератори переходили не всі", - зазначив експерт.   

Іван Грінчук також додав, що під час масових відключень клієнтів попереджали, що кур'єр доставляє лише до 5-го поверху. Проте нерідко, розповідає експерт, самі клієнти вигадували дуже креативні способи. Наприклад, забирали замовлення за допомогою спінінга. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.