На Meta подали скаргу за введення платної підписки у соцмережах Facebook та Instagram: подробиці

Читать на русском

Європейський центр цифрових прав (noyb) подав скаргу на корпорацію Meta за порушення правил ЄС щодо захисту персональних даних

Читать на русском
noyb, Meta
На Meta подали скаргу до Австрійського органу захисту даних

Європейський центр цифрових прав (noyb) подав скаргу на корпорацію Meta за порушення правил ЄС щодо захисту персональних даних

Європейські регуляторні органи закликають оштрафувати корпорацію Meta за спробу введення платної підписки у соцмережах Facebook та Instagram. Європейський центр цифрових прав (noyb) вимагає від Австрійського органу захисту даних DPA припинити ймовірні порушення компанії. Членам організації не подобається, що підприємство Марка Цукерберга стягує "плату за конфіденційність" у розмірі до 250 євро на рік. 

Про це йдеться в заяві на офіційному вебсайті noyb. Зазначається, що у разі застосування санкцій проти великих гравців на ринку інтернет-комунікацій, це дасть приклад іншим не наслідувати дії Meta.

За інформацією експертів, вартість підписки, яка розширює можливості користувачів у більш конфіденційному користуванні соцмереж є занадто великою. Зараз її вартість становить до 251,88 євро на рік. Попри те, що підписка дозволяє приховати свої дані і не відстежувати їх для налаштування таргетованої реклами, за думкою організації, це є несправедливою угодою.

Представники noyb також наголошують, що у разі, якщо інші соціальні мережі, вебсайти, чи платформи введуть таку саму політику, то збереження конфіденційності коштувало б людям занадто дорого, це сягало б декількох тисяч євро на рік.

"За даними Google, у середньостатистичної людини на смартфоні встановлено 35 програм. Якби всі ці додатки наслідували приклад Meta та стягували однакову плату, людям довелося б платити „комісію за фундаментальні права“ у розмірі 8815,80 євро на рік. Для сім'ї з чотирьох осіб ціна конфіденційності даних зросте до 35 263,20 євро на рік — це більше, ніж середній дохід при повному робочому дні в ЄС", — заявили в Європейський центр цифрових прав.

Однак, речник Meta повідомив, що люди тепер мають можливість купити підписку і користуватись послугами соцмережі без реклами. За його думкою, це врівноважить вимоги європейських регуляторів і надасть людям вибір. 

"У своєму рішенні Суд ЄС чітко визнав, що модель підписки, як та, про яку ми оголошуємо, є дійсною формою згоди для послуги, що фінансується за допомогою реклами", — наголосив Поллард.

Платна підписка на соцмережі Facebook та Instagram: що відомо

Раніше Інформатор повідомляв, що Meta офіційно анонсувала введення плати за відключення реклами, заборони на збір особистих даних та створення додаткових облікових записів у соцмережах Facebook та Instagram. Зміни будуть застосовані до жителів Європейського Союзу, Ісландії, Ліхтенштейну, Норвегії та Швейцарії. Найменша ціна за підписку сягне 9,99 євро.

"Ми продовжимо відстоювати підтримку інтернету з рекламою, навіть з нашою новою пропозицією підписки в ЄС, ЄЕЗ та Швейцарії. Але ми поважаємо дух і мету цих нових європейських норм і зобов'язуємося їх дотримуватися", — заявили тоді у Meta.

Заборона на таргетовану рекламу

1 листопада 2023 року Європейська рада із захисту даних (EDPB) поширила заборону на послугу налаштування таргетованої реклами, яку надає компанія Meta рекламодавцям. Ці обмеження будуть стосуватись ЄС та Європейської економічної зони.

"27 жовтня EDPB прийняв термінове обов’язкове до виконання рішення накласти заборону на обробку персональних даних для таргетованої реклами… в усій Європейській економічній зоні", — заявили у відомстві.

Протягом двох тижнів Meta має заборонити на використання такого виду рекламу у продуктах корпорації. Це означає, що регулятор даних в Ірландії, де розташована європейська штаб-квартира Meta, має накласти протягом двох тижнів постійну заборону на використання компанією такої реклами.

Керівник міжнародного відділу норвезького регулятора даних Datatilsynet Тобіаса Джудіна заявив, що тепер Марку Цукербергу загрожує набагато більший штраф.

"Оскільки тепер ідеться про постійну заборону, недотримання її на рівні ЄС/ЄЕЗ саме по собі буде порушенням GDPR (правил ЄС щодо захисту персональних даних — ред.), за яке можуть бути застосовані санкції у розмірі до 4% від світового обороту (компанії)", — розповів він.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут. 

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.