Договір передбачає випадки, коли банк не несе відповідальності за певні дії
В мережі клієнт Монобанк поскаржився на дії банківської системи: після одноразового платежу від його імені оформили підписку та зняли 540 грн. За словами користувача, ці операції з ним ніхто не узгоджував. В коментарях акаунт Монобанка прокоментував ситуацію. На думку банка, він вчинив правильно.
Користувач поскаржився на дії “Монобанку”. Він повідомив, що банк оформив підписку на регулярне списування 540 грн без його згоди. Це сталося після того, як жінка оплатила послугу в певній компанії на суму 30 грн. Хоча саму підписку вона не оформлювала.
Після цього через три дні о 4:30 ранку банк списав з її рахунку гроші. За словами клієнта, в техпідтримці на її скаргу відповіли: "Ну ви ж робили оплату послуг у них на 30 грн, от ми і вирішили".
В коментарях акаунт Монобанка відповів на скаргу клієнта. Відтак, банк не несе відповідальності за деякі платежі, адже сайти можуть проводити їх без введення CVV-коду або не запитувати код підтвердження в застосунку. В такому разі відповідальність покладається саме на ці сайти.
"Ці умови вказані на всіх сайтах, коли ви натискаєте галочку «Згоден з умовами сайту». Якщо це регулярні платежі, то вони можуть списуватися автоматично, наприклад, якщо ви заносите дані карти самостійно і погоджуєтеся з умовами, які на сайті, далі сайт може проводити платіж автоматично, списуючи кошти з вашої картки", - йдеться у повідомленні.
Це вчить користувачів Монобанка перечитувати умови користування не тільки банківськими послугами, але й послугами тої чи іншої компанії.
Виникає інше питання. На сайті "Монобанка" ми знайшли правила оформлення регулярних платежів. Там існує лише два способи оформлення, і обидва треба налаштовувати самостійно. Представники банка пишуть, що автосписання відбувається щодня о 9 ранку. Інший час можна налаштувати теж самостійно, як і необхідність банку надсилати запит про списання коштів.
Ми зазирнули в договір, який підписують клієнт(к)и банку, і дізналися, за що ще "Монобанк" не несе відповідальності.
Уважно читати умови договору. Там йдеться про відповідальність не тільки банка, а й клієнта, що теж дуже важливо. Якщо проблеми уникнути не вдалося, слід зателефонувати або написати до техпідтримки. Це перший крок, який потрібно зробити, адже в договорі прописано, що клієнт несе повну відповідальність за операції після авторизації до моменту подання скарги або звернення в контакт-центри.
У коментарі до скарги акаунт "Монобанка" зазначив:
"Ми передали колегам заявку, щоб вони спробували зв'язатися з ресурсом від імені банку з проханням скасувати вашу підписку та повернути кошти за неї".
Знайти контакти можна тут.
Нагадаємо, в Україні ціна долара піднялась до 44 грн. Чому це сталося та коли ситуація стабілізується - читайте тут.
Софія Єлагіна