Мінкульт витрачає 261 тисячу гривень на кожен випуск англомовного шоу про кулінарію, - розслідування

Читать на русском

Найдорожче шоу збирає на YouTube в середньому 900 переглядів, всі програми разом мають менше 2,8 млн переглядів

Читать на русском
Chefs Next Door, шоу
На виробництво Chefs Next Door вже витрачено понад 8 млн гривень, колаж "Інформатор"

Найдорожче шоу збирає на YouTube в середньому 900 переглядів, всі програми разом мають менше 2,8 млн переглядів

Міністерство культури України витратило понад 60 млн грн на вебпортал The Gaze. А на випуск одного випуску англомовного кулінарного шоу Chefs Next Door на цьому порталі витрачається 261 тис. гривень бюджетних коштів. Всього на виробництво шоу вже витрачено понад 8 млн гривень.

Відповідне розслідування провів Незалежний антикорупційний центр NGL.media. Вони відмічають, що вебпортал був створений Державним підприємством "Мультимедійна платформа іномовлення України" ("МПІУ") за гроші Міністерства культури України.

"Лише за чотири місяці на The Gaze витратили понад 60 млн грн і далі, судячи з усього, ці витрати лише зростатимуть. При цьому більшість контенту, принаймні текстового, важко назвати оригінальним - дуже часто це просто передруки з інших ЗМІ", - розповідають у матеріалі.

The Gaze публікує на сайті та на цифровій платформі відеохостінгу YouTube 7 програм з не зовсім зрозумілою періодичністю. Чотири з них виготовляє ТОВ "Маркер Медіа", яке уклало з ДП "Мультимедійна платформа іномовлення" 12 угод на виробництво контенту до кінця року на загальну суму понад 26 млн гривень. Серед цих програм:

  • лялькове шоу Hidden Angle,
  • суспільно-політична програма Talk For More,
  • кулінарне шоу Chefs Next Door,
  • гумористичне шоу European Edge.

З цих чотирьох шоу найдорожчим є кулінарне шоу - 261 тис. гривень за 1 випуск, кожен з яких збирає на YouTube в середньому 900 переглядів. При цьому на виробництво Chefs Next Door вже витрачено понад 8 млн гривень.

"З державного бюджету на The Gaze вже витрачено більше 60 млн грн, в тому числі 11,6 млн грн - на розробку і технічний супровід платформи; решта пішла на контент", - повідомляють журналісти.

Кулінарне шоу Chefs Next Door
Кулінарне шоу Chefs Next Door 

Чи мають ці шоу успіх закордоном

Наразі офіційним власником ТОВ "Маркер Медіа" є 33-річний Денис Сезін з Бучі. Проте до 2016 року ця компанія належала відомому російському шоумену Олександру Цекало та білорусу Руслану Сорокіну.

За слова власника, створені ним програми мають великий успіх закордоном, зокрема на телебаченні. Однак його слова суперечать офіційній відповіді ДП "МПІУ", у якій стверджується, що всі програми The Gaze доступні виключно в онлайні та взагалі не транслюються на телебаченні. Окрім сайту їх публікують лише на однойменному Youtube-каналі, який має наразі 6,75 тис. підписників і менше 2,8 млн переглядів.

Канал має наразі 6,75 тис. підписників
Канал має наразі 6,75 тис. підписників

Загалом сайт The Gaze, на розробку і адміністрування якого уже витрачено понад 11,6 млн гривень, не користується попитом - за 4 місяці сайт має трохи близько 65 тис. візитів.

"Для порівняння - англомовна версія "Укрінформу", яка також фінансується з державного бюджету, за той же період зібрала близько 8,8 млн візитів. Натомість приватний The Kyiv Independent отримав за цей час понад 18 млн візитів", - додають журналісти.

Гроші на створення серіалів під час війни

Нещодавно стало відомо, що в Україні запланували зняти серіалу під робочою назвою "СМТ Інгулець". Його вартість складала 33,6 млн грн. Переможцем тендеру оголосили єдиного його учасника - ТОВ "Прототип продакшн" медіаменеджера і ведучого телеканалу "1+1" Юрія Горбунова.

На що сам Горбунов заявив, що це необхідно задля підняття духу українців та патріотичного настрою нації. Шоумен зауважив, що 33 млн гривень для 24 епізодів це невеликі кошти.

У Мінкульті також прокоментували скандал з виділенням коштів на серіали під час війни. Міністр культури не бачить нічого поганого у створенні серіалів під час війни за бюджетні кошти. Водночас, він поспішив уточнити, що схиляється до розробки більш серйозних проєктів, а не розважальних. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.