Крок до цензури? Депутати попередньо схвалили зміни у закони про медіа

Законопроект, що пройшов перше читання, встановлює механізми блокування проросійських ресурсів, дає регулятору право оцінювати контент онлайн-медіа та спрощує реєстрацію

ЗМІ в Україні
Депутати готують зміни на медіаринку

За законопроєкт №12111 "Про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності медіа" проголосували 248 депутатів. Як повідомила співавторка проєкту, заступниця голови комітету з гуманітарної та інформаційної політики Євгенія Кравчук, законопроєкт прийнято в рамках продовження реформи медіа.

Зокрема, проєкт розширює гарантії незалежності Нацради з питань телебачення і радіомовлення від уряду, як того вимагає ЄС. Стануть простішими призначення членів медіарегулятора парламентом. Водночас при внесенні змін до реєстру медіа отримають більше самостійності від Нацради. Документ також усуває колізії в ліцензуванні та реєстрації видань.

"З моменту початку роботи нового законодавства пройшло 1,5 року, ми помітили певні баги або неточності. Це нормально корегувати, коли відбуваються такі змістовні зміни. Тому вони були напрацьовані та погодженні і з регулятором, і з суспільним мовником, і з індустрією", - пояснила вона причини появи законопроєкту.

За словами Кравчук, законопроект також вдосконалює механізми блокування російських медіасервісів, а також надає регулятору на час війни можливості оцінювати контент онлайн-медіа, які планують отримати реєстрацію.

Автори проєкту також додали пункт про можливість Суспільного мовника взяти участь у створенні органу спільного регулювання, правки щодо повернення майна НСТУ в Криму після звільнення півострова, а також урегулювали невідповідність щодо подання звітності та проведення аудиту для НСТУ та додали норму, яка визначає процедуру визначення гарантованого обсягу каналів НСТУ.

Окрім цього, органи спільного регулювання отримають додаткові повноваження з надання рекомендацій у сфері використання медіа штучного інтелекту.

Як цього року змінився рекламний медіаринок

У 2024 році рекламний медіаринок в Україні, порівняно з 2023 роком, зросте на 33%, до 29,8 млрд грн, повідомляє Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК). Згідно з дослідженням, обсяг ТБ-реклами виросте на 58%, до 6,1 млрд грн. Цьогоріч на ТБ повернулися майже всі рекламодавці з довоєнного ТОП50, що сприяло зростанню ринку в межах прогнозованого відновлення. Зазначається, що результатами першого півріччя категорія "фарма" вже менше ніж 45%, що є ознакою пожвавлення ринку через збільшення кількості рекламодавців в цілому.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube