Клієнтка не може користуватися пенсійним рахунком через обмеження з боку Ощадбанку - що вирішив суд

Жінка має відкриті рахунки в АТ «Ощадбанк» на один з яких, зокрема, Пенсійний фонд переказує пенсію

Ощадбанк
Ощадбанк обмежив жінці доступ до пенсійного рахунку, бо вона не пройшла процедуру ідентифікації

Жінка помітила, що не може користуватися коштами на своєму пенсійному рахунку, зокрема, проводити видаткові операції через встановлення лімітів та користуванням особовим кабінетом в системі Ощад 24/7. Жодного попередження про встановлення обмежень банком їй не було повідомлено. Про це йдеться у рішенні Довгинцівського районного суду Кривого Рогу, опублікованому 8 жовтня 2025 року. 

Жінка є пенсіонеркою за віком. Також вона внутрішньо переміщена особа і перебуває на обліку у ГУ ПФУ в Донецькій області. Як отримувач пенсії має відкриті рахунки в АТ «Ощадбанк» на один з яких, зокрема, ГУ ПФУ в Донецькій області переказує пенсію. У квітні 2024 року їй стало неможливо користуватися коштами на своєму рахунку, зокрема, проводити видаткові операції через встановлення лімітів та користуванням особовим кабінетом в системі Ощад 24/7 (веббанкінг «Ощад 24/7»). Жодного попередження про встановлення обмежень банком їй не було повідомлено. Для з'ясування причин обмеження особисто звернулася в службу підтримки Ощадбанку. При спілкуванні співробітники служби підтримки підтвердили встановлення обмежень, але відмовилися пояснити будь-які підстави для їх встановлення. Для зняття обмежень по рахунку їй запропонували особисто звернутися до відділення Ощадбанку. 17.06.2024 року подала скаргу, підписану ЕЦП, на електронну пошту фінустанови. На зазначену скаргу банк надав відповідь від 27.06.2024 року.

30 липня 2024 року Ощадбанк надав до суду відклик на позовну заяву. Він просив відмовити у задоволенні позовної заяви та зобов'язати жінку особисто з'явитися у відділення банку.

Що вирішив суд? 

Суд задовольнив позов жінки. АТ «Державний ощадний банк України» зобов'язали відновити обслуговування платіжної картки та рахунків зі зняттям усіх наявних обмежень та блокувань, відкритих в АТ «Ощадбанк» на її ім'я. АТ «Державний ощадний банк України зобов'язали відновити здійснення всіх операцій по картці та рахунку, відкритих в АТ «Ощадбанк» на її ім'я. АТ «Державний ощадний банк України» зобов'язали відновити їй доступ в особистому кабінеті веббанкінгу «Ощад24/7».

"Банк, отримавши 08.04.2024 року постанову прокурора Покровської окружної прокуратури Донецької області про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю від 2 квітня 2024 року в рамках кримінального провадження від 01.03.2024 року за ч. 2 ст. 190 КК України, у якій зазначено, що коштами, зокрема, громадянки можливо заволоділи шахраї, самостійно застосував обмежувальні заходи у вигляді лімітів на здійснення видаткових операцій за картковими рахунками клієнта до персональної ідентифікації позивача в установі банку. Разом з тим, суду не надано доказів того, що банк вживав заходи для такої ідентифікації: вимагав у клієнта надати інформацію та документи стосовно ідентифікації, верифікації, або надання відомостей у межах перевірки фінансового моніторингу, змісту діяльності та фінансового стану клієнта. Судом не встановлено, що банк доводив до відома клієнта причини блокування його доступу до застосунку, будь-яким можливим засобом комунікації пропонував/вимагав надати докази його ідентифікації, для розв'язання питання щодо спірної операції і можливого поновлення доступу. Суд приходить до висновку, що позов є обґрунтованим і підлягає задоволенню", - наголосив суд. 

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити