Клієнтка Ощадбанку отримала повідомлення про списання з її рахунків 65 тисяч гривень - що вирішив суд

Жінка повідомила Ощадбанку, що надавала реквізити зарплатної картки (номер картки, термін дії та CVV-код) третім особам для отримання оплати за товар, який було розміщено для продажів на інтернет-ресурсі «OLX»

Ощадбанк
Жінка втратила з карток Ощадбанку кошти у загальному розмірі 65 тисяч гривень

Жінці на мобільний телефон почали приходити повідомлення про списання 65 тисяч гривень карток в Ощадбанку. Фінустанова відмовляє клієнтці у поверненні безпідставно списаних коштів. Про це йдеться у рішенні Подільського районного суду Кропивницького, опублікованому 12 серпня 2025 року. 

05.10.2024 року жінці на мобільний телефон почали приходити повідомлення про списання коштів з її рахунків. Так, з кредитної карти було списано кошти на загальну суму 65 тисяч гривень. Вона зателефонувала на гарячу лінію банку, щоб зупинити незаконні операції по її рахунках та повідомити про несанкціонований переказ коштів й заблокувати картку. На момент незаконних операцій картка знаходилась у її гаманці. Жодних покупок в мережі інтернет в той момент та до цього не здійснювала. У поліції відомості про вказане правопорушення були внесені до ЄРДР за ч. 4 ст. 190 КК України. Крім цього, 09.10.2024 року звернулась до філії-Кіровоградського обласного управління АТ «Ощадбанк» із заявою про повернення їй безпідставно списаних коштів, оскільки жодних платіжних операцій не ініціювала. У відповіді банку від 21.10.2024 року, банк підтвердив проведення списання з кредитної карти коштів у сумі 65 тисяч гривень. При цьому, зазначив, що операції з використанням інтернет-ресурсу «Ощад24» проведено коректно, з використанням усіх необхідних реквізитів платіжної картки банку. З урахуванням викладеного, банк вважає, що реквізити платіжної картки, CVC 2 пароль та паролі (ПІН-коди для одноразової операції в мережі інтернет) стали відомі третій особі. Тому фінустанова повідомила про відсутність підстав для повернення коштів та рекомендувала звернутися до правоохоронних органів. 

"Під час дзвінка до контакт-центру АТ «Ощадбанк» клієнтка повідомила, що не проводила реєстрацію в «Ощад 24/7» за 05.10.2024 року. Також вказала, що попередньо надавала реквізити зарплатної картки (номер картки, термін дії та CVV-код) третім особам для отримання оплати за товар, який було розміщено для продажів на інтернет-ресурсі «OLX». Спірні операції було здійснено в мобільному додатку Ощад 24/7 (нова версія). Отже, в цьому випадку сама позивачка розголосила особисту інформацію, після чого доступ до її даних змогли отримати треті особи натомість в позовній заяві позивачка стверджує, що особисті дані нікому не повідомляла. Дії позивачки є недобросовісними, оскільки у даній категорії справи встановлення даних обставин має вирішальне значення, оскільки при розголошенні особистої інформації внаслідок недбалості клієнта відповідальність за списання коштів має нести саме клієнт. Враховуючи що при вході до системи дистанційного обслуговування «Ощад 24/7» та проведенні операцій з переказу коштів була проведена належним чином електронна ідентифікація електронного платіжного засобу - банківської карти та його користувача - позивача, він несе відповідальність за проведені операції по власному рахунку", - наголосив суд. 

Яким було рішення суду? 

Жінці відмовили у задоволенні позову. Судом не встановлено неправомірності дій працівників Ощадбанку.

"Відповідачем здійснена посилена автентифікація користувача після ініціювання спірних платіжних операцій по карткових рахунках позивача, відповідно до вимог Закону України «Про платіжні послуги» та Положення про автентифікацію та застосування посиленої автентифікації на платіжному ринку, затвердженого постановою Правління Національного банку України 3 травня 2023 року № 58. Суд критично оцінює доводи позивача про те, що позивачем надавалися реквізити лише зарплатної карти, а списання коштів здійснено з кредитної карти, оскільки, як встановлено в рішенні суду вище позивачем була передана конфіденційна інформація третім особам, яка дає змогу входу в мобільний додаток «Ощад 24/7», і відповідно, з вказаного додатку є доступ до всіх наявних в особи карток та рахунків, в тому числі кредитної карти. Таким чином, аналізуючи надані докази, враховуючи встановлені судом і наведені вище обставини, підтверджених доказами, оцінивши їх належність, допустимість, достовірність, а також достатність і взаємний зв'язок у їх сукупності, встановивши правовідносини, які випливають із встановлених обставин, та правові норми, які підлягають застосуванню до цих правовідносин, враховуючи, відсутність порушень правил надання послуг працівниками акціонерного товариства "Державний ощадний банк України" та правових підстав для припинення кредитних зобов'язань, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог. Враховуючи, що судом не встановлено неправомірності дій працівників відповідача, заявлена до стягнення моральна шкода задоволенню не підлягає", - наголосив суд. 

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити