Киянин після дзвінка з ПриватБанку втратив з кредитки 95 923 гривень - що вирішив суд

У ПриватБанку вказують, що клієнт сам винен у списанні коштів з рахунку, адже розголосив фінансову інформацію

ПриватБанк
Клієнт ПриватБанку втратив з кредитної картки 95 923 гривень

Чоловік після розмови з нібито представником контакт-центру ПриватБанку помітив списання у сумі 93 142 гривень кредитних коштів, а також стягнення комісії в розмірі 2 780 гривень. Він вимагає фінустанову поновити залишок коштів на його рахунку, який існував станом на 18.08.2022 року. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 27 серпня 2024 року.

19.08.2022 року чоловік, перебуваючи за кордоном, отримав дзвінок від невідомої особи, яка представилась працівником контакт-центру ПриватБанку, а також об'єднання рядів банків України, в тому числі державних. Йому наголосили, що по емітованих в АТ «КБ «ПриватБанк» картках були спроби зняття великої суми грошей і тому попросили перевірити їх наявність на рахунках. Після перевірки рахунків, не виявивши ніяких змін, він повідомив про це співрозмовника. Той своєю чергою тримав його на зв'язку і вмовив поповнити мобільний рахунок із застосунку «Приват-24». Після здійснення операції, громадянин помітив, що з його карткового рахунку відбувся неналежний переказ у сумі 93 142 гривень кредитних коштів та стягнуто комісію в розмірі 2 780 гривень. 

Чоловік зареєстрував заяву до поліції, де 13.09.2022 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань зареєстрували кримінальне провадження за ч. 1 ст. 190 Кримінального кодексу України. На здійснені 19.08.2022 року операції зі списання кредитних коштів ПриватБанком були проведені нарахування за кредитом в сумі 31 610, гривень, які списані з його рахунків. Крім того, з картки за період з 19.08.2022 року по 22.05.2023 року проводилось автоматичне погашення простроченої заборгованості, списання відсотків за використання кредитного ліміту та комісії за обслуговування в загальній сумі 14 379 гривень. З картки за період з 19.08.2022 року по 22.05.2023 року проводилось автоматичне погашення простроченої заборгованості, списання відсотків за використання кредитного ліміту та комісії за обслуговування, в загальній сумі 517 гривень. Всього за двома картками списано 14 896 гривень.

"Як свідчить аналіз виписки по картці позивача, дійсно, з неї 19 серпня 2022 року ним був здійснений переказ коштом встановленого кредитного ліміту на загальну суму з урахуванням комісії 95 923 гривень. Службовою перевіркою встановлено, що переказ коштів був здійснений шляхом створення платежу в системі дистанційного обслуговування клієнтів Internet Banking "Приват-24". Транзакція від 19 серпня 2022 року, проведена АТ КБ "ПриватБанк", щодо переказу коштів з банківського карткового рахунку у сумі 95 923 гривень (93 142 гривень сума оскаржуваної платіжної операції; 2 780 гривень сума комісій за операцією) є належною та акцептованою платіжною операцією. Позивач не довів, що здійснена 19 серпня  2022 року платіжна операція на суму 95 923 гривень є неналежною платіжною операцією, оскільки, щоб операція вважалась неналежною має бути дотримана диспозиція норм права Закону України «Про платіжні послуги», а саме наявність вини особи, яка не є ініціатором або надавачем платіжних послуг, в наслідок чого здійснюється списання коштів з рахунку неналежного платника або зарахування коштів на рахунок неналежного отримувача чи видача йому коштів у готівковій формі. Крім того, слід зазначити, що згода на виконання платіжної операції (пов'язаних між собою платіжних операцій) може бути відкликана платником у будь-який час, але не пізніше настання моменту безвідкличності платіжної інструкції відповідно до цього Закону. Разом з цим, позивач в позовній заяві письмово детально виклав та підтвердив розголошення ним 19.08.2022 року невідомим особам інформації, яка дає змогу здійснювати електронну ідентифікацію платника та верифікацію і підтвердження переказів коштів та укладення угод з використанням, в тому числі електронних платіжних засобів", - заявили у ПриватБанку.  

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. ПриватБанк правомірно списав з його рахунку кошти у розмірі 95 923 гривень.

"АТ КБ «ПриватБанк» правомірно, на підставі умов договору від 26.10.2022 року, провів договірне списання коштів з карткового рахунку, який належить позивачу, на погашення існуючої на час такого списання заборгованості по кредиту. Щодо списаних з рахунків позивача сум у розмірі 35 450 гривень, то неможливо встановити таке списання, оскільки він не надав відповідні розрахунки, і виписки з рахунків не підтверджують його вимоги. Разом з тим із виписок вбачається, що в період з 08.10.2022 року по 12.05.2023 року кредитна картка поповнювалась в терміналах самообслуговування, грошовими переказами, без зазначення платника та поповненням з картки на загальну суму 29 223 гривень, а отже ці платіжні операції не можуть вважатися безпідставним списанням, оскільки кошти потрапляли на рахунок шляхом поповнення, в т.ч. з іншого рахунку позивача", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube