Ілон Маск лобіює у Конгресі закони для безпілотних Tesla - Bloomberg

Зараз використання Cybercab обмежене федеральними правилами

Маск
Tesla вже давно домагається ухвалення федерального стандарту, що дозволяє використання безпілотників на автомагістралях

Мільярдер Ілон Маск підштовхує законодавців США до того, щоб вони допомогли "розчистити шлях" для безпілотних автомобілів. Це є частиною більш масштабних зусиль щодо лобіювання ключового пріоритету компанії Tesla.

Як пише видання Bloomberg, останнім часом Маск та його помічники телефонували членам Конгресу США, щоб заручитися їх підтримкою. Він також зважував поправки до законопроєкту, представленого 15 травня, який має почати формувати базову правову основу для автономних транспортних засобів. Серед розглянутих варіантів - прискорене просування законопроєкту або подання більш детальної версії до липневих канікул Конгресу, повідомило одне з джерел.

Розчищення шляху для автономних транспортних засобів стане величезною перемогою для Маска, який заявив, що знову зосереджується на управлінні своєю бізнес-імперією. Він все більше робить ставку на майбутнє Tesla, покладаючись на автономні технології та робототехніку.

Компанія Tesla планує запустити свій сервіс "спільних поїздок" в Остіні (сервіс безпілотних таксі) 12 червня, використовуючи невеликий парк уже наявних позашляховиків Model Y. Надалі компанія має намір додати до цього сервісу спеціально розроблені беспілотні Cybercab, масове виробництво яких очікується наступного року.

Зараз використання Cybercab обмежене федеральними правилами, які допускають лише спеціальні винятки для тестової партії з 2500 автомобілів без рульового колеса і педалей управління. Tesla та інші компанії вже багато років домагаються ухвалення федерального стандарту, що дозволяє використання таких безпілотників на автомагістралях США.

Компанії, які використовують автономні транспортні засоби, обмежуються малими масштабами та працюють в умовах розрізнених правил, що діють у різних штатах. У Техасі Tesla зіткнеться з мінімальними обмеженнями під час запуску. Бо штат регулює безпілотні автомобілі так, як і звичайні машини - потрібні лише наявність камер, страховки та здатність дотримуватися правил дорожнього руху.

Раніше Конгрес висунув кілька законопроєктів, що пропонують дозволити від 80 000 до 200 000 безпілотних автомобілів на одного виробника, але жоден з них не пройшов через Сенат. Один законопроєкт був ухвалений Палатою представників у 2017 році, щоб дозволити 100 000 безпілотних автомобілів на дорогах загального користування, але Сенат так і не виніс його на голосування. Відомо, що судові адвокати лобіювали демократів, щоб вони не запроваджували нові правила без гарантій того, як регулюватиметься юридична відповідальність.

Ринок зрадів, що Маск залишає Білий дім

Акції компанії Tesla зросли на 2% після постійного падіння з початку 2025 року. Ці зміни зафіксували після новин про те, що генеральний директор компанії Ілон Маск завершує роботу в адміністрації Дональда Трампа. Тепер люди сподіваються, що Маск зосередиться на своїй компанії перед дебютом роботаксі.

Станом на березень 2025 року ринкова капіталізація компанії Tesla обвалилася на понад $700 млрд, що зменшило статки Ілона Маска більш ніж на $100 млрд. Хедж-фонди, які ставлять на падіння акцій, заробили $16,2 млрд на ставках проти Tesla, оскільки вартість компанії Ілона Маска з виробництва електромобілів за останні три місяці впала вдвічі.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube