У четвер та п'ятницю 26-27 грудня на небі сформується напружена конфігурація
«Для мене «Різдвяна» про час, якого завжди мало, який іноді хочеться зупинити, сповна насолодитися моментом щастя… Свята ж - це паузи, які дозволяють пригальмувати, озирнутися назад, побути - якщо є така можливість - з найріднішими. Для величезної кількості українців зібратися сьогодні на свята сімейним колом - справжня розкіш…», - Колос.
Кур’єри служби доставки не відмічають свою роботу у трудовій
В липні 2019 року на перехресті вул. Чорновола та вул. Дмитрівської в Києві відбулась дорожньо-транспортна пригода. Зіштовхнулися «Nissan Leaf» та кур`єр компанії GLOVO, який був на мопеді «Yamaha Grear». На місце викликали патрульну поліцію, проте водій мопеда з місця події втік. У суді водій авто вимагав визнати всіх кур’єрів застосунку працівниками української компанії. Яка мала б відшкодувати збитки. Проте суд не підтвердив факт трудових відносин.
У вересні 2019 року водій пошкодженого «Nissan Leaf» звернувся до суду. Він вимагав встановити факт трудових відносин між компанією «Гловоапп України» та кур’єрами, в яких є брендовані термосумки з написом GLOVO. Якби суд це встановив, то далі водій пошкодженого авто вимагав би від компаній компенсувати йому збитки у розмірі 180 тис. грн і виплатити моральну шкоду – 2 млн грн.
У суді водій авто пояснив, що вважає: ДТП відбулася за участі працівника компанії «Гловоапп України», оскільки останній мав брендову термосумку. Тобто, за його словами кур`єри цього застосунку є фактично найманими працівниками компанії. Нібито, ця компанія «не забезпечує належні умови щодо безпечної експлуатації кур`єрами GLOVO джерел підвищеної небезпеки, якими є мопеди».
Як з’ясувалося, власником прав на платформу GLOVO зареєстрована іспанська компанія Glovoapp23,S.L.. Українська фірма «Гловоапп України» є лише дочірньою компанією цього підприємства. Кур`єрами GLOVO можуть бути як українці, так і компанії, які за щомісячний платіж мають доступ до додатка та самостійно здійснюють надання кур'єрських послуг.
З матеріалів справи відомо, що водій пошкодженого авто заперечував щодо залучення іспанської компанії до процесу. Оскільки вважав, що саме фірма «Гловоапп України» має відповідати за дії кур’єрів.
Суд встановив, що після прийняття умов доступу і використання платформи між компанією та кур’єрами не виникають трудові правовідносини. Це, по суті, цивільноправова угода в якій відсутні гарантії трудового законодавства та обов'язок працівника дотримуватись правил трудового розпорядку. Тобто, сумка з написом «GLOVO» не означає працевлаштування в компанії, яка має виплачувати компенсацію та відшкодування після ДТП.
Через це суд відмовив у позові, а водій пошкодженого авто не отримав відшкодування. На момент підготовки матеріалу не було інформації, що це рішення було оскаржено.
Інформатор писав, що в перший день роботи McDonald’s у Glovo стався збій через ажіотаж.
Олена Скобцева