Розповідаємо всі особливості популярного шоу від Netflix
Південнокорейський серіал "Гра в кальмара" отримав величезну популярність. Новинка лідирує в 90 країнах і претендує на звання найуспішнішого серіалу Netflix за весь час існування платформи.
Соцмережі буквально вибухнули мемами і тематичними матеріалами по серіалу, тому Інформатор вирішив розповісти, в чому криється успіх "Ігри в кальмара" і чи буде у нього продовження.
"Гра в кальмара" (Squid Game) - південнокорейська драма про ігри на виживання. За перші десять днів після виходу серіал став лідером стрімінгової платформи в 90 країнах (Україна входить в це число), а також очолив рейтинг десяти найбільш популярних шоу в загальносвітовому рейтингу Netflix. Серіал випередив 3-й сезон "Сексуального виховання" і "Бріджертонів" і став першим корейським проєктом, якому вдалося домогтися такого успіху. Шоу навіть претендує на звання найуспішнішого проєкту Netflix в історії.
Головний герой серіалу з 9 серій - південнокорейський чоловік Сон Гі Хун (його зіграв Лі Джон Дже). Він живе зі своєю старенькою мамою і не працює, програючи на скачках навіть гроші, які його мама дала внучці на подарунок. Він має купу боргів і навіть готовий попросити грошей у колишньої дружини і її нового чоловіка. Але одного разу в метро він зустрів незнайомця, який запропонував йому взяти участь в одному експерименті.
Разом з Сон Гі Хуном в "експерименті" беруть участь ще 455 людей, які також загрузли в боргах. Суть експерименту - всі учасники гратимуть в знайомі з дитинства ігри. Переможцем має вийти лише один, і його чекає приз 45,6 млрд корейських вон ($39 млн). Ті, хто програв же позбавляються найдорожчого, що у них є - їх життя. За всіма учасниками стежать камери і озброєні охоронці в масках. З 456 гравців творці серіалу виділяють кількох героїв - безробітного невдаху (з яким ми вже знайомі), бандита, який програв у казино велику суму, фінансиста, чия справа завалилася, трудового мігранта з Пакистану, дівчину, яка втекла з Північної Кореї і літнього чоловіка з деменцією.
Серед тих, що змагаються — безробітний невдаха, бандит, який програв велику суму в казино, фінансист, що прогорів, трудовий мігрант з Пакистану, старий, що впадає в деменцію, біженка з Північної Кореї та інші. У серіалі присутня величезна безліч пасхалок і відсилань. Це все призводить до того, що багато глядачів після перегляду серіалу переглядають його, щоб знайти всі ті підказки.
Це унікальний жанр?
Фільми подібного характеру про фантастичні реаліті-шоу існують вже понад 90 років. Жанр кіно про соціальні експерименти в замкнутих просторах теж має багату традицію. Тільки нещодавно на все тій же платформі Netflix вийшов іспанський хоррор «Платформа», герої якого виявляються в багатоярусній в'язниці з колодязем в центрі. По ньому кожен день опускається платформа з їжею, якої могло б вистачити на всіх, - але для цього мешканці верхніх поверхів мають задуматися про тих, хто внизу. Раз на місяць ув'язнених міняють місцями — але це не допомагає їм домовитися.
"Корейці стали знімати фільми про розколотий світ задовго до того, як цей сюжет громадянської війни й розділеної сім'ї став актуальним у західній культурі (зустрічається він і в «Грі престолів», і в «Месниках», і в «Джокері», і в «Ходячих мерцях»). В азіатських кінематографістів є серйозна фора: вони трохи раніше зіткнулися з роз'єднаністю, від якої сьогодні страждає весь світ", — зазначає кінокритик Єгор Москвітін.
Багато хто вдаються в питання - чому ж "Гра в кальмара" отримала таку популярність, якщо цей жанр існує давно. Журналіст CNN Брайан Лоурі пожартував, що спроби пояснити успіх серіалу самі по собі перетворилися в гру, у якій неможливо дати правильну відповідь. Ми вирішили виділити кілька ключових особливостей, які наводять різні кінокритики.
Спочатку відзначимо стиль декорацій. Серіал дійсно красиво знятий, а самі декорації викликають суперечливі почуття. У яскравих і барвистих кімнатах відбуваються криваві сцени після раундів, охоронці складають тіла загиблих гравців у труни у вигляді подарункових коробок і так далі. Також дуже яскраво виглядають костюми охоронців і гравців, що теж викликає певні емоції. Серіал концентрується не так на кривавих вбивствах (хоча їх вистачає), а на тому, як люди приймають рішення, намагаються вижити в жахливій системі. При цьому передбачити, яке витончене випробування випаде їм у цей раз, складно, зазначає TJ.
"Гра в кальмара" змушує глядача відчути себе на місці гравця. Шоураннер Хван Дон Хек придумав сотні ситуацій, де глядач шукатиме відповіді на запитання: а що зроблю я? До речі, Хван безуспішно намагався реалізувати ідею серіалу цілих десять років. Йому навіть довелося продати свій ноутбук, щоб оплатити побутові витрати.
Гравців змушують поділитися на команди — і ніхто з чоловіків не хоче брати у свої групи жінок і старого. В учасників є можливість припинити експеримент, якщо більшість проголосує за відмову від призового фонду. У такому випадку всі призові розподілять порівну між сім'ями загиблих гравців. Але чи підуть учасники на такий крок? Чоловік і дружина за пів години мають вирішити, хто з них загине. У таємничому бункері, де тримають героїв, швидко з'являються свої фракції й банди — і ніхто не знає, як дати відсіч парочці добре організованих і безжальних негідників. Хороші люди зберуться в купку, але логіка соціального експерименту така, що і їм рано чи пізно доведеться вбивати один одного.
Серіал показує проблему соціального розшарування і критикує капіталізм. Хоча всі персонажі пов'язані величезними грошовими проблемами, вони вихідці з різних верств суспільства. Герої усвідомлено вибирають смертельні ігри. Вони вважають за краще померти, ніж повернутися до старого життя з боргами, з яких складно вибратися. Глядач порівнює себе з героями і кожен раз задає собі питання - а як далеко можна зайти заради грошей?
"Люди, особливо молоде покоління, які регулярно страждають від відчуження в реальному житті, схоже, співчувають персонажам", — зауважив Кім Пхьон-ган, професор глобального культурного контенту в університеті Санмен, пише BBC.
Також варто відзначити самі змагання, у яких беруть участь гравці. Це, мабуть, найцікавіша частина серіалу. Вони являють собою звичайні дитячі ігри, однак зі своїми особливостями. І це саме той випадок, коли глядач розуміє, що головний герой виживе, але хочеться подивитися, як він це зробить.
"Серіал дуже винахідливо знятий: глядач буде здригатися від кожного пострілу і співпереживати кожній смерті. І нервово сміятися, тому що "Гра в кальмара" — це ще й чорна комедія, де дитяча забава "море хвилюється раз" в будь-який момент може перетворитися в масове вбивство", — зазначає кінокритик Єгор Москвітін.
Just finished watching #SquidGame on Netflix and it was phenomenal. If you love Battle Royale (2000) then you owe it to yourself to watch this Korean series. It takes the concept and runs with it in really interesting ways. Incredibly gripping. pic.twitter.com/ohF6JChDOf
— Little Record Ghoul 👻 (@LilRecordGirl) September 19, 2021
Критики відзначають чудову акторську гру. Найбільше глядачам сподобалася акторка Чон Хо Ен, яка зіграла біженку з Північної Кореї. Їй присвячують фан-арти в соцмережах. Для 27-річної південнокорейської моделі ця роль акторський дебют. З моменту виходу в ефір серіалу "Гра в кальмара" кількість її підписників перевищила 15 млн і продовжує рости. Вона входить до Топ-50 найкращих моделей планети і неодноразово брала участь в показах провідних брендів, а тепер стала найпопулярнішою корейською акторкою в Instagram. Акторка навіть стала амбасадоркою Louis Vuitton.
Shhhh they’re together 🥺💕 #SquidGame #오징어게임 pic.twitter.com/kV1Fxyspkk
— Alice X. Zhang (@alicexz) September 28, 2021
"Гра в кальмара" отримала величезну популярність у соціальних мережах, але особливу любов завоювала в користувачів TikTok. Фанати будують теорії на основі кольору костюмів персонажів, відтворюють гру «Цукрові стільники» із серіалу в тіктоці й самі створюють аналоги змагань в Roblox. В основному всі ролики публікують під хештегом #squidgame.
@viprawr RED LIGHT, GREEN LIGHT! ‼️‼️‼️ ##squidgame ##fyp ##foryou
♬ Squid Game - Green Light Red Light - Yovinca Prafika
Наприклад, ролик користувачки @lucy.what1, в якому вона розповідає про серіал, зібрав 14,4 мільйона переглядів. Вона стверджує, що ключ до перемоги завжди знаходився у гравців перед носом. Випробування, які мали пройти учасники, були зображені на стінах їх кімнати. Помітити ці малюнки в перших серіях було складно, оскільки їх загороджували ліжка гравців, а в міру вибування учасників з гри ліжка прибирали, і малюнки виявилися на увазі. Ця інформація змусила багатьох шанувальників серіалу переглянули шоу.
@squidgame.enthusiast Squid Game on mobile! ##fyp ##fypシ ##squidgame ##squidgamenetflix ##netflix
♬ Squid Game - Sensei D & DDark
Популярність серіалу позначилася і на бізнесі. Після виходу "Гри в кальмара" продажі білих сліпонів Vans, в яких ходили гравці, збільшилися на 7800%, повідомляє Variety. Бестселером стали бірюзові костюми гравців, пошуковий запит на які зріс на 97%, популярні й червоні костюми і маски охоронців — пошук на них виріс на 62%.
View this post on Instagram
Після такої популярності Netflix вирішив заробити на серіалі ще більше. The Wall Street Journal повідомляє, що стримінговий сервіс продаватиме товари з серіалу на майданчику Walmart. У мережі навіть з'явився будильник у вигляді ляльки з серіалу, яка стріляє в сплячу людину іграшковим снарядом.
Чи матиме серіал другий сезон, поки невідомо. Режисер Хван Дон Хьока в інтерв'ю Variety сказав, що поки в нього немає "добре розроблених планів на "Гру в кальмара 2": "Це досить утомливо, просто думати про це. Але якби я робив це, я б точно не робив це в поодинці. Я б подумав про використання кімнати для сценаристів і хотів би мати кілька досвідчених режисерів".
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливі новини. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері стежте в нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.