Головна помилка чорної п'ятниці – тепер вас ніколи не обдурять

Мозок перемикається з раціонального мислення на полювання, тому ми робимо імпульсивні покупки

Чорна п'ятниця
Відбувається сильний емоційний зв'язок з товарами.

Щороку наприкінці листопада світ охоплює паніка з приводу "Чорної п'ятниці". Це й дивно враховуючи, що саме цього дня магазини влаштовують розпродаж товарів з шаленими знижками. Від більшості пропозицій складно відмовитись, тож люди часто беруть те, що не планували. Проте за цими імпульсивними покупками стоїть зовсім не заощадливість, а психологічний тиск.

Як пише видання ScienceAlert, Чорна п'ятниця – це не просто день знижок, а певна психологічна подія, ретельно розроблена для використання особливостей нашого мозку при прийнятті рішень. Вона підсвідомо змушує витрачати нас більше, ніж ми планували. І причина здебільшого криється саме у тиску часом. Бо через його брак мозок відкидає частину інформації, щоб процес прийняття рішень був швидким. 

Чорна п'ятниця грає на кількох факторах

Багато покупок під час розпродажів спонтанні
Багато покупок під час розпродажів спонтанні.

Розпродажі у Чорну п'ятницю грають не лише на "терміновості", а і на "дефіцитах". Мозок розуміє, що розпродаж триває недовго, і багато людей роблять покупки. Це створює конкурентний дух: якщо ми не діятимемо швидко, ми втратимо свій шанс. таке відчуття змушує надавати товарам значення і швидко обирати його для себе. Це давно відоме психологічне явище, яке називають компромісом між швидкістю та точністю.

При цьому ми забуваємо передивитись інформацію про товар, гарантію й відгуки. Звісно пізніше можлива переоцінка власних вчинків й виникне розчарування. Тож потрібно мати тактику, перш ніж відправитись по магазинах у Чорну п'ятницю. І також про неї не варто забувати і під час онлайн шопінгу.

  1. Плануйте заздалегідь – досліджуйте те, що вам справді потрібно, і збирайте більше інформації перед початком сезону продажів. Це допоможе, коли мозку потрібно приймати рішення під тиском часу.
  2. Встановіть бюджет і тримайте його в полі зору — визначте, скільки готові витратити, і нагадуйте собі про це під час покупок. Це допомагає протидіяти "ефекту дефіциту", нагадуючи мозку про інші обмеження.
  3. Зробіть паузу перед покупкою — коли відчуваєте напругу, зупиніться на хвилину. Перерва дозволить мозку відновитися після збудження.
  4. Запитайте себе: «Чи хотів би я купити це за повною ціною?» Це допоможе вашому мозку зосередитися на реальній вартості предмета.

Немає нічого поганого в тому, щоб насолоджуватися хорошою угодою і купівлею товару за зниженою ціною. Але коли опиняєшся посеред всього цього задоволення, варто пам'ятати, що відбувається у голові та хто насправді отримує від цього користь.

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити