Мозок перемикається з раціонального мислення на полювання, тому ми робимо імпульсивні покупки
Щороку наприкінці листопада світ охоплює паніка з приводу "Чорної п'ятниці". Це й дивно враховуючи, що саме цього дня магазини влаштовують розпродаж товарів з шаленими знижками. Від більшості пропозицій складно відмовитись, тож люди часто беруть те, що не планували. Проте за цими імпульсивними покупками стоїть зовсім не заощадливість, а психологічний тиск.
Як пише видання ScienceAlert, Чорна п'ятниця – це не просто день знижок, а певна психологічна подія, ретельно розроблена для використання особливостей нашого мозку при прийнятті рішень. Вона підсвідомо змушує витрачати нас більше, ніж ми планували. І причина здебільшого криється саме у тиску часом. Бо через його брак мозок відкидає частину інформації, щоб процес прийняття рішень був швидким.

Розпродажі у Чорну п'ятницю грають не лише на "терміновості", а і на "дефіцитах". Мозок розуміє, що розпродаж триває недовго, і багато людей роблять покупки. Це створює конкурентний дух: якщо ми не діятимемо швидко, ми втратимо свій шанс. таке відчуття змушує надавати товарам значення і швидко обирати його для себе. Це давно відоме психологічне явище, яке називають компромісом між швидкістю та точністю.
При цьому ми забуваємо передивитись інформацію про товар, гарантію й відгуки. Звісно пізніше можлива переоцінка власних вчинків й виникне розчарування. Тож потрібно мати тактику, перш ніж відправитись по магазинах у Чорну п'ятницю. І також про неї не варто забувати і під час онлайн шопінгу.
Немає нічого поганого в тому, щоб насолоджуватися хорошою угодою і купівлею товару за зниженою ціною. Але коли опиняєшся посеред всього цього задоволення, варто пам'ятати, що відбувається у голові та хто насправді отримує від цього користь.