Фейкові українські ГО, псевдоєвропейські ЗМІ та інші витівки чекистів в Європі в розслідуванні Христо Грозева

Читать на русском

Російські спецслужби розгорнули велику кампанію з дискредитації українців за кордоном: опубліковано документи

Читать на русском
Російські чекісти створюють провокації в Європі
Російські чекісти створюють провокації в Європі

Російські спецслужби розгорнули велику кампанію з дискредитації українців за кордоном: опубліковано документи

Відомий розслідувач Христо Грозев опублікував у The Insider своє розслідування, що базується на вивченні зламаного листування співробітників Служби зовнішньої розвідки Росії (СВР), які відповідають за «інформаційну війну» із Заходом. У документах, що готувалися для різних органів влади, можна виявити стратегію Кремля в галузі інформаційної війни: поширення дезінформації на теми, болючі для західного суспільства, вкидання інформації від імені радикальних українських та європейських сил (існуючих або спеціально для того створених), апеляція до емоціям (і насамперед до страху), а не до раціональності, використання нових інтернет-платформ замість застарілих RT та Sputnik.

Страх та абсурд

26 травня 2022 року в Совєтє Федерації пройшов круглий стіл на тему «Роль інформації у великому протистоянні Заходу; майбутнє інтернет-платформ у новій реальності». Це була зіркова година СВРівців, які представили там свою доповідь. В ній зазначається низька ефективність традиційних російських пропагандистських ЗМІ. Діяти на фронті інформаційної війни чекісти пропонували рішуче та агресивно, але при цьому від імені нібито прозахідних та проукраїнських гравців. 

«Звернення не до розуму, а до емоцій сприяє якнайшвидшому досягненню поставлених перед пропагандистською машиною цілей», - пишуть автори дослідження.

Планували створювати фейкові громадські організації українців в Європі

Особливу увагу російські спецслужби приділяють темі українських біженців в Європі. Для того щоб спровокувати роздратування місцевого населення, планувалась трансляція т.зв. негативного порядку денного по всіх каналах, перш за все, через соцмережі та європейські ЗМІ. Серед усього можливого спектру емоцій чекісти очікувано пропонують найбільше напирати на страх. 

“Нанесення по ЦА послідовних когнітивних ударів, пов'язаних єдиним задумом, сформує насамперед стійке неприйняття політичного курсу урядів та наднаціональних інституцій ЄС, у перспективі призведе до ескалації протестної активності та інших негативних наслідків», - йдеться в документі.

СВРівці планують використовувати для поширення цих ідей або існуючих або спеціально створених у віртуальному просторі радикалів, щоб діяти не від імені Росії. Окремо підкреслюється, що міркуваннями «моралі та моральності слід знехтувати».

“Вдалою та оперативно виправданою у зв'язку з цим вважаємо можливість легендування своїх дій інтересами проукраїнської громадської організації радикального спрямування. Подібна платформа дозволяє транслювати практично будь-які тези, пропагувати найлівацькіші ідеї та висувати вимоги політичного та економічного характеру аж до повного абсурду. Абсурд у цьому контексті працюватиме саме на когнітивний бік пропаганди”, - йдеться у документі.

На думку чекістів, просування такого порядку денного може переслідувати і досягати двоєдиної мети — дискредитації України в очах колективного Заходу та посилення протиріч між різними центрами сили всередині України та за її межами. Вторинним продуктом таких заходів вважатимуться створення інформаційних приводів для використання на російському медіаполі з метою правильного ”годування” нестійкої свідомості народних мас. 

Кошторис провокаторів

У додатку до цього плану є окремий документ, де вже конкретно і з розцінками представлений план виконання поставлених завдань, наприклад, поширювати агітматеріали планується через публікацію коротких відео по дві штуки на день, а вуличні акції в Європі планується проводити з розцінкою 100 євро на особу. 

«Зразкова схема інформаційного впливу виглядає так: за основу беремо сайт, який створюється під ”інформаційне агентство” (як варіант — ”агентство незалежних розслідувань”). На цьому сайті акумулюватимуться всі передбачувані до інспірації матеріали. Крім того, друкована форма дублюватиметься аудіо- та відеорядом на популярних відеохостингах (Ютуб, Рутуб та ін.). Для посилення ефекту основне відео пиляємо на шортс і публікуємо 1-2 рази на день. Посилання на контент за рахунок застосування унікального алгоритму на базі нового модуля платформи ”Шторм” та спеціального програмного забезпечення впроваджуємо до електронних засобів комунікації ЦА. Крім цього, паралельно запускаємо кампанії у соціальних мережах, доповнюючи їх прицільною розсилкою по месенджерам відповідно до плану геолокації реципієнтів”, - йдеться в документі.

Кошторис проєкту виглядає так:

  • при аудиторії до 1 млн осіб один пристрій для впливу коштує 3 долари на місяць (наприклад, охоплення 100 тисяч осіб коштує 300 тисяч доларів на місяць);
  • аудиторія, що перевищує 1 млн осіб, за рахунок посилення ефекту ”крос-девайс” та вірусності теми коштуватиме дешевше.
  • Доцільна та ефективна чисельність маніфестантів становить до 100 осіб. Більше немає сенсу і несе у собі політичні ризики. Менше – малорезонансно, нерезультативно. Собівартість виходу маніфестанту на акцію становить 100 євро. Час проведення акції – протягом 1 години. За цей термін здійснюється фото- та відеозйомка для подальшого тиражування у ЗМІ. Організація акції за вартістю становить приблизно 4 ціни (1 ціну візьмуть територіали, 1 — наша робота, 1 — ”Миротворець”, 1 — витрати на відрядження та оперативні витрати (зокрема зйомка та тиражування контенту). Таким чином розрахунок кошторису: 1 особа — 5 євро.
  • Одиночний пікет розраховується окремо. 

“Миротворець” в чекіських погонах

Вивчена The Insider група співробітників СВР діє під прикриттям Міжнародного центру безпеки «Миротворець». Ключову роль в організації відіграє 45-річний Михайло Колесов - закінчив Військовий університет Міноборони як перекладач, після чого вступив на службу до СЗР - у військову частину 33949 (управління С), яка займається обслуговуванням шпигунів-нелегалів. Колесов під прикриттям дипломата працював у Кабулі, потім заочно закінчив юрфак РАНХіГС, а 2020 року став «керівником інформаційних проектів» центру «Миротворець». Сам він заявляє, що має підпорядкування 40 співробітників, але офіційно в «Миротворці» значиться менше 10. Одночасно Колесов є й офіцером ФСБ, що, втім, є поширеною практикою — СВР і ФСБ давно стали тісно пов'язаними структурами.

Пропаганда РФ вигадала новий фейк про Олену Зеленську

Російська пропаганда не втомлюється створювати нові фейки про родину вищого політичного керівництва України, щоб дискредитувати його. Цього разу у поле зору фейкометників потрапила Олена Зеленська. Пропаганда РФ збрехала, що дружина президента України купила дорогий Bugatti Tourbillon. Ставка була на те, щоб оббрехати очільників України перед самітом НАТО.

У Центрі протидії дезінформації викрили новий фейк російської пропаганди. Там також зазначили, що пропагандисти подбали про максимальну переконливість "доказів": вони використали відео з працівником салону автомобілів, який розповідає про візит делегації з України.  

У ЦПД з'ясували, що джерелом походження фейку стало французьке видання Verite Cachee. Цей сайтик створили 22 червня 2024, тобто декілька днів тому. На сайті окрім цієї брехні, містяться ще чотири матеріали, у яких висвітлюються події довкола війни РФ проти України з акцентом на російських спікерів.

Важливо зазначити, що чоловік-працівник салону автомобілів має акаунт в Instagram. Там також присутні лише чотири публікації. Остання створена декілька днів тому. Відтак, у ЦПД припускають, що росіяни могли скористатися технологією дипфейку для створення цієї брехні.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.