Відомості про трудову діяльність до електронної трудової книжки можуть вносити самі працівники або їхні роботодавці
В Україні офіційно діють електронні трудові книжки, які є цифровим аналогом паперової трудової книжки. Її впровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності громадян, зменшити паперовий документообіг і пов’язані з цим ризики втрати чи пошкодження документів. Станом на 16 вересня страхувальниками та застрахованими особами подано 6 138 сканкопії трудових книжок. Про це повідомили у Пенсійному фонді України.
Кожен роботодавець зобов’язаний надавати відомості про трудову діяльність своїх найманих працівників в електронному форматі. Зокрема, робити записи про прийняття на роботу, переведення чи звільнення, строкову військову службу та інші події, які раніше фіксувалися в паперовій формі. За законом, у працівників і роботодавців є п’ять років для оцифрування трудових книжок. Після перевірки даних із боку Пенсійного фонду України та їхнього внесення до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування буде сформований кінцевий варіант електронної трудової книжки. Відтоді паперова версія буде непотрібна і зможе зберігатися в працівника або вестися паралельно з електронною версією, якщо цього забажає працівник.
Увійдіть до особистого кабінету на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України (ПФУ). Авторизуйтеся зручним для вас способом:
Відомості про трудову діяльність можуть вносити самі працівники або їхні роботодавці. Для цього необхідно мати скановані кольорові копії усіх сторінок трудової книжки у хронологічному порядку та відповідних документів, до яких внесено записи з оригіналів трудової або інших документів, що підтверджують стаж.
В електронній трудовій книжці наразі є дані за основним місцем роботи, починаючи з 2004 року. Якщо ваша трудова діяльність почалася раніше, ви можете додати інформацію про це особисто, надіславши скановані копії документів. Для цього перейдіть у розділ «Комунікації з ПФУ» і оберіть пункт «Відомості про трудові відносини». Тут можна додати скан-копії документів або створити електронний запис, до якого додаються скановані копії документів, на підставі яких створюється запис.
До електронної трудової книжки треба завантажити всі документи, що впливають на розрахунок стажу. Окрім трудової книжки, це можуть бути документи про набуття освіти, свідоцтво про народження дитини (для жінок), військовий квиток та інші документи. Наприклад, до 2004 року до трудового стажу враховувалося навчання у закладах вищої освіти на денній формі. Якщо маєте диплом за відповідні роки, заскануйте і додайте до системи. Після відправлення кольорових скан-копій фахівці територіальних органів Пенсійного фонду звірять їх із даними в Реєстрі застрахованих осіб, і оцифрують те, чого бракуватиме.
Так, якщо ви маєте найманих працівників і вносите дані про них. Щодо власної підприємницької діяльності жодних записів в електронній трудовій книжці робити не потрібно. Водночас ПФУ рекомендує ФОП подати через персональний кабінет скан-копії:
Станом на 16 вересня 2024 року з моменту набрання чинності 10 червня 2021 року Закону України від 5 лютого 2021 року №1217-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" подано 6 138 сканкопій трудових книжок. З часу впровадження сервісу "Електронна трудова книжка" на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (з грудня 2019 року) подано більше ніж 6 804 сканованих паперових трудових книжок для проведення оцифрування та переведення їх в електронну форму.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.