Держпродспоживслужба закликає українців скаржитися на завищені тарифи ЖКГ

93% підприємств ЖКП порушили правила тарифоутворення – результати перевірок Держпродспоживслужби

Послуги ЖКГ Фото Держпродспоживслужби
Послуги ЖКГ Фото Держпродспоживслужби

Держпродспоживслужба продовжує системний контроль у сфері житлово-комунальних послуг з метою недопущення незаконного підвищення тарифів. За результатами державного нагляду протягом 9 місяців 2025 року виявлено масові порушення з боку підприємств, які надають послуги у сфері ЖКП. Про це повідомляє Держпродспоживслужба.

Результати

  • Проведено 325 позапланових перевірок суб’єктів господарювання у сфері ЖКП
  • У 302 випадках встановлено порушення (це 92,9% від загальної кількості перевірок)
  • Прийнято 198 рішень про застосування адміністративно-господарських санкцій на загальну суму 2,5 млн грн
  • Винесено 210 приписів щодо усунення порушень та приведення тарифів у відповідність до законодавства
  • До адміністративної відповідальності притягнуто 62 посадові особи, накладено штрафів на 130,1 тис. грн
  • Відповідно до приписів та рішень зобов'язано повернути споживачам 3,2 млн грн

В Миколаєві на підставі численних скарг мешканців міста Держпродспоживслужбою проведено позапланові перевірки одного з надавачів послуг. За результатами проведеної роботи підприємством здійснено перерахунки споживачам на суму понад 50 мільйонів гривень.

Як поскаржитись на неякісні послуги ЖКГ

Закон України «Про житлово-комунальні послуги» і постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1145 передбачають конкретні механізми захисту прав споживачів. Одним із таких механізмів і є складання акту-претензії. Щоб його скласти зробіть наступне: 

    • письмово зверніться до надавача послуг та повідомте про порушення (рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто, запросивши в канцелярії відмітку про отримання на вашій копії);
    • виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язані прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання відповідних послуг, але не пізніше ніж протягом 1 доби з моменту отримання претензії споживача;
    • за результатами перевірки складається акт-претензія у 2-х примірниках (1 примірник передається споживачеві, 2 − зберігається у виконавця комунальної послуги (його представника) або управителя багатоквартирним будинком).
 

Якщо споживач і представник надавача послуг не дійшли згоди у питаннях підтвердження порушень, то акт-претензія підписується із зауваженнями, які є його невід’ємною частиною. Результати перевірки якості надання послуг можуть бути оскаржені в судовому порядку.

Якщо упродовж 1 доби представник надавача послуг не з’явився або відмовляється без обґрунтування від підписання акта-претензії, то акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі, зазначивши свої адресу, ПІБ, підпис.

Відправте акт-претензію виконавцю комунальної послуги або управителю багатоквартирного будинку рекомендованим листом.

Якщо виконавець комунальних послуг або управитель багатоквартирного будинку протягом п’яти робочих днів після реєстрації акту не надає виконавцеві відповіді, споживач має право звернутися до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем проживання.

Як направити офіційне звернення в Держпродспоживслужбу

Це можна зробити зручним для вас способом:

    • заповнити форму на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби;
    • написати листа на електрону пошту econsumer - info@dpss.gov.ua;
    • надати в паперовому вигляді на поштову адресу 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1
    • зателефонувати на «гарячу лінію» за номерами (044)-364-77-80, 050-230-04-28.

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇
 
Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити