93% підприємств ЖКП порушили правила тарифоутворення – результати перевірок Держпродспоживслужби
Держпродспоживслужба продовжує системний контроль у сфері житлово-комунальних послуг з метою недопущення незаконного підвищення тарифів. За результатами державного нагляду протягом 9 місяців 2025 року виявлено масові порушення з боку підприємств, які надають послуги у сфері ЖКП. Про це повідомляє Держпродспоживслужба.
В Миколаєві на підставі численних скарг мешканців міста Держпродспоживслужбою проведено позапланові перевірки одного з надавачів послуг. За результатами проведеної роботи підприємством здійснено перерахунки споживачам на суму понад 50 мільйонів гривень.
Закон України «Про житлово-комунальні послуги» і постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1145 передбачають конкретні механізми захисту прав споживачів. Одним із таких механізмів і є складання акту-претензії. Щоб його скласти зробіть наступне:
Якщо споживач і представник надавача послуг не дійшли згоди у питаннях підтвердження порушень, то акт-претензія підписується із зауваженнями, які є його невід’ємною частиною. Результати перевірки якості надання послуг можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Якщо упродовж 1 доби представник надавача послуг не з’явився або відмовляється без обґрунтування від підписання акта-претензії, то акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі, зазначивши свої адресу, ПІБ, підпис.
Відправте акт-претензію виконавцю комунальної послуги або управителю багатоквартирного будинку рекомендованим листом.
Якщо виконавець комунальних послуг або управитель багатоквартирного будинку протягом п’яти робочих днів після реєстрації акту не надає виконавцеві відповіді, споживач має право звернутися до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем проживання.
Це можна зробити зручним для вас способом: