Чоловік 04.08.2023 року перетнув державний кордон у пункті пропуску Краківець, на виїзд, а повернувся, на в'їзд 11.10.2024 року через пункт пропуску Рава-Руська, тобто був відсутній на території України понад 30 днів підряд, чим порушив вимоги законодавства щодо порядку виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам
Чоловік отримував допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам. Разом з тим він перетнув державний кордон України 04.08.2023 року, а повернувся 11.10.2024 року, тобто перебував за кордоном більше ніж 30 календарних днів підряд, про що орган соціального захисту населення не повідомляв. Це призвело до надміру виплаченої допомоги у розмірі 24 тисячі гривень, яку просять повернути. Про це йдеться у рішенні Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області, опублікованому 25 листопада 2025 року.
Чоловік, як ВПО, перебуває на обліку в Управлінні соціального захисту населення (Правобережне) департаменту соціальної політики Вінницької міської ради та отримує допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам. Рішенням про призначення допомоги переміщеним особам на проживання від 04.08.2023 року, йому з 01.08.2023 року призначена допомога у розмірі 2 тисяч гривень на підставі наданої заяви від 03.08.2023 року. Громадянин перетнув державний кордон України 04.08.2023 року, а повернувся 11.10.2024 року, тобто перебував за кордоном більше ніж 30 календарних днів підряд, про що орган соціального захисту населення не повідомляв, тим самим порушив вимоги п. 9 Порядку № 332, що своєю чергою призвело до надміру виплаченої допомоги у розмірі 24 тисячі гривень на проживання внутрішньо переміщеним особам за період з 01.10.2023 року по 30.09.2024 року.
Суд з'ясував, чоловік є внутрішньо переміщеною особою, відповідно до довідки від 03.08.2023 року про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Він, як ВПО, перебуває на обліку в Управлінні соціального захисту населення (Правобережне) департаменту соціальної політики Вінницької міської ради та отримує допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам. Рішенням про призначення допомоги переміщеним особам на проживання від 04.08.2023 року, йому з 01.08.2023 року призначена допомога у розмірі 2 тисячі гривень, на підставі наданої заяви від 03.08.2023 року.
Як вбачається з інформації Державної прикордонної служби України від 21.11.2024 року, чоловік 04.08.2023 року перетнув державний кордон у пункті пропуску Краківець, на виїзд, а повернувся, на в'їзд 11.10.2024 року через пункт пропуску Рава-Руська, тобто був відсутній на території України понад 30 днів підряд, чим порушив вимоги законодавства щодо порядку виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам. Відповідно до довідки Управління соціального захисту населення (Правобережне) департаменту соціальної політики Вінницької міської ради від 16.01.2025 року йому за період з 01.08.2023 року до 30.09.2024 року нарахована та виплачена допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам, за винятком аліментів, у розмірі 28 тисяч гривень (по 2 тисячі гривень щомісячно).
Позов Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради задовольнили. З чоловіка на користь Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради стягнуть надміру виплачену суму допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам за період з 01.10.2023 року по 30.09.2024 року у розмірі 24 тисяч гривень.
"Чоловік перетнув державний кордон України 04.08.2023 року, а повернувся 11.10.2024 року, тобто перебував за кордоном більше ніж 30 календарних днів підряд про, що орган соціального захисту населення не повідомляв, тим самим порушив вимоги порядку № 332, що своєю чергою призвело до надміру виплаченої допомоги у розмірі 24 тисячі гривень на проживання внутрішньо переміщеним особам за період з 01.10.2023 року по 30.09.2024 року. Відповідно до пункту 29 порядку № 332 у разі неправомірної або повторної виплати отримувачу допомоги за певний період суми такої виплаченої допомоги повертаються отримувачем добровільно або на вимогу органу соціального захисту населення. Проте, у добровільному порядку відповідачем не відшкодовані завдані збитки державі в особі Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради. З доказів, наданих стороною позивача, вбачається, що поведінка відповідача, як набувача щомісячної допомоги не була добросовісною відповідно до вимог законодавства щодо порядку виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, що є підставою для стягнення з відповідача безпідставно набутих грошових коштів", - наголосив суд.