Чоловік відправив «Новою поштою» апарат для зварки в ремонт, але назад його не отримав: що вирішив суд щодо компенсації

Читать на русском

«Нова пошта» загубила посилку

Читать на русском
Чоловік відправив «Новою поштою» апарат для зварки в ремонт, але назад його не отримав: що вирішив суд щодо компенсації
Чоловік хотів відкрити ФОП та заробляти ремонтом двигунів

«Нова пошта» загубила посилку

Чоловік планував навчитися ремонтувати двигуни. Для цього він купив апарат для зварювання, проте той працював не так, як треба. І власник відправив його «Новою поштою» в ремонт до Києва. Після того, як апарат полагодили його відправили назад, але посилку з ним компанія втратила. Найнеприємніше те, що працівник ремонтної майстерні вписав оголошену вартість набагато меншу, ніж коштував пристрій.

У липні 2020 року чоловік придбав у харківському магазині апарат для аргонодугового зварювання. В накладній була указана вартість – 17 тис. грн. Чоловік купив цей пристрій, щоб навчитися виконувати зварювальні роботи. Після чого планував зареєструватися як фізична особа підприємець і виконувати роботи по ремонту та реставрації двигунів.

В процесі навчання виникла проблема, яка була пов`язана з неякісним зварюванням металу. Через це чоловік звернувся до магазину, в якому купував пристрій. Але там йому відповіли, що строк для обміну товару сплинув. Тому магазин порадив йому звернутись до сервісного центру з гарантійного ремонту у Києві.

У вересні 2020 року за допомогою «Нової пошти» апарат відправили до столиці. Більше ніж за тиждень пристрій направили назад до власника у місто Первомайський Харківської області. Проте на шляху з Києва посилка загубилася.

Чоловік звернувся до «Нової пошти» з претензією, в якій вимагав відшкодувати йому вартість відправлення та сплатити пеню у 5 тис. грн. У компанії визнали, що втратили відправлення, проте відмовилися компенсувати саме таку суму, оскільки представник майстерні вказав оголошену вартість посилки при відправленні лише 660 грн. Таку суму в компанії готові були компенсувати. Проте з цим не був згоден власник апарату.

Домовитися мирним шляхом не вийшло. Тому сторони прийшли до суду.

Що було у суді

Власник пристрою для зварювання просив суд стягнути з «Нової пошти» 22 тис. 123,12 грн. З цієї суми 17 тис. грн коштував апарат, грн пеня за прострочення доставки складала 123,12 грн. Також, чоловік просив, щоб компанія компенсувала йому моральну шкоду в 5 тис. грн.

Суд визнав, що компанія-перевізник втратила посилку. Тому вимога чоловіка відшкодувати йому збитки законна. Але тільки у сумі 660 грн, яка була вказана при зворотній відправці працівником майстерні як оголошена вартість посилки.

Щодо 5 тис. грн моральної шкоди, то суд не зрозумів, як чоловік її прораховував. Крім того, він не надав доказів, що дії «Нової пошти» спричинили йому страждання. Тому на ці гроші чоловікові розраховувати було не варто.

Через це у листопаді 2022 року суддя Первомайського міськрайонного суду Харківської області вирішив, що компанія-перевізник має сплатити чоловікові лише 783,12 грн.

Інформатор писав, що «Нова пошта» дозволила забирати посилки «в кредит».

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.