Клієнт скаржився, що мобільний оператор втручається в його особисте життя
Чоловік звернувся до суду через те, що «Київстар» докучав йому рекламними SMS-повідомленнями, від яких він хотів, але не міг відмовитися. Чоловік скаржився на це до сервісного центру оператора у Дніпрі, проте кількість сповіщень тільки збільшилася.
Чоловік жалівся, що повідомлення надходили у будні, вихідні та святкові дні, починаючи з дев’ятої ранку до сьомої вечора. Кожного разу, отримавши повідомлення на свій телефон, він відривався від своїх справ, що його дуже дратувало. За словами чоловіка, він своє життя начебто витрачав на прочитування повідомлень, які йому не потрібні та ним не замовлялись. Тобто це, за його оцінкою, було втручання в особисте життя.
Чоловік вважав, що він не надавав згоди на відправку на його номер SMS-повідомлень, тому компанія самовільно надсилає йому сповіщення. І це має припинитися. Він показав SMSки, якими його нібито «тероризував» мобільний оператор:
- «срок действия тарифа 0,10 грн/мин в сети Киевстар заканчивается 18.04.2015. Для продления тарифа пополните счет на 40 грн»;
- «не упусти бонус 3 грн.! Вы его получите, как только Ваши затраты на связь составят 30 грн. и больше. Предложение действует до 10/04/2015. По факту начисления бонуса Вы получите SMS»;
- «Вы общаетесь, а мы платим! Получите бонус 3 грн., если затраты на связь до 10/04/2015 составят 30 грн. и больше. Бонус будет начислен в течении 48 часов, подтверждение по SMS. Срок действия бонуса 3 дня»;
- «Программа КИЕВСТАР КЛУБ: 0.04.15 Вам начислены бонусы 8,72 грн. (15% от суммы счета за март). Проверка бонусов *119# и вызов. Спасибо, что Вы с нами!»;
- «Ваш номер может стать победителем и получить 1 млн. грн.! Отправьте Да на 900 для участия в акции. Отправьте «» и получите подарок на сумму 50 грн» та інші.
Чоловік просив суд, щоб він змусив «Київстар» припинити надсилати такі рекламні повідомлення. Ще він хотів, щоб мобільний оператор письмово перепросив та як компенсацію був не проти отримати 200 тис. грн.
В «Київстар» на це відповіли, що абонента з таким прізвищем та ім’ям, як у чоловіка, в них немає. Тобто він отримував послуги зв’язку за передоплатою. Головне з цього те, що між компанією та скаржником немає письмового договору, а вимагати щось просто так не має сенсу. Крім того, SMS – це повідомлення, за які абонент платить, а рекламні повідомлення безоплатні. Їх компанія відправляє заради інформування про зміну тарифів чи нові послуги. Тому тут немає порушень закону.
Суд встановив, що хоча письмового договору між чоловіком та «Київстар» немає, то це не означає, що між ними немає прав та обов'язків. Вони є, але регулювалися не угодою, а законом «Про телекомунікації». Однак мобільний оператор нічого не порушив, коли відправляв інформаційні повідомлення. Тому у липня 2015 року суддя Амур-Нижньодніпровського районного суду Дніпропетровська (юридична назва суду – ред.) вирішила відмовити чоловікові в його позові.
Проте він з цим не погодився і подав на це рішення скаргу. Чоловік наполягав, що компанія веде агресивну підприємницьку практику. Він скаржився на докучливі повідомлення про акції компанії, які йому непотрібні та заважають спокійно жити. Найбільше чоловік скаржився на інтерактивний конкурс «SMS на мільйон». Проте судді теж не знайшли порушень у тому, що компанія розсилає своїм клієнтам інформаційні повідомлення. Тому у вересні 2015 року колегія Апеляційного суду Дніпропетровської області вирішила, що чоловік не отримає бажані 200 тис. грн компенсації.
На сайті відгуків про роботу українських сервісів, більшість користувачів оцінили роботу мобільного оператора «Київстар» як жахливу.
«Сьогодні мовчки змінили мій тарифний план на 35 грн дорожче. Якщо телефонуєш у службу підтримки, то так само неможливо отримати відповідь оператора, зате робот після п'яти переходів і натискань на кнопки розповідає, що причиною цього подорожчання є необхідність закупівлі компанією Київстар генераторів у зв'язку з перебоями зі світлом. Отак компанія перекладає свої проблеми на плечі споживачів, у кого своїх проблем по вуха. Раніше хоч повідомляла заздалегідь, а тепер мовчки змінює тариф. Мій висновок, що з такою політикою компанії, з таким ставленням до клієнтів, споживачів послуг ставатиме все менше», - пише Ксенія.
«Найжахливіший оператор в Україні! Якщо в інших вежах при відключенні працюють мінімум дві години, то тут ви цього не зустрінете, максимум пів хвилини й все, ні зв'язку, ні інтернету. Буває навіть 10 хвилин після перезавантаження телефону зв'язок тупо висне і без перезавантаження пристрою, вам можуть дзвонити, але дзвінок не пройде (хоча в опонента йде гудок), пропущених немає тільки смс через пів дня про те, що вам дзвонили. Сам коли набираєш дзвінок тупо вішає телефон і чекаєш хвилин 5, поки перерветься», - пише користувач Aguirre.
Інформатор писав, що чоловік помилково поповнив чужий рахунок «Київстар».