Чи працюватимуть торговельні мережі України в умовах блекаутів

Читать на русском

Торгові мережі намагатимуться зробити все можливе, щоб асортимент та його наповнення не змінилися, а відвідувачі могли купити все необхідне

Читать на русском
Блекаут
Приблизно 85% найбільших українських торговельних мереж облаштовані генераторами

Торгові мережі намагатимуться зробити все можливе, щоб асортимент та його наповнення не змінилися, а відвідувачі могли купити все необхідне

Через загрозу більш інтенсивних масованих обстрілів росією нашої енергосистеми ритейлерам дійсно не оминути труднощів в зимовий період. Торговельні мережі роблять все можливе, щоб для споживачів вони були невідчутні. Більшість з них забезпечені генераторами, що дозволить працювати.  

Як йдеться у матеріалі виконавчої директорки Українського фуд-ритейл альянсу Наталії Петрівської, загальна сума витрат найбільших ритейлерів - членів спілки для забезпечення енергетичної стабільності приблизно вже сягнула понад 1,4 мільярда гривень. Ця цифра не є остаточною, адже всі ризики передбачити неможливо.

В "АТБ-маркет" підрахували, що з початку минулої осені й до сьогодні витрати для забезпечення енергетичної незалежності торговельних точок та розподільчих центрів склали близько 500 мільйонів гривень. У компанії розуміють, що бувши одним з лідерів роздрібного ринку, від них залежать і стабільні об’єми виробництва та збуту продукції партнерів-постачальників.

Практично усі магазини мережі "Сільпо" готові працювати навіть під час блекаутів. Коли торгові точки підключаються до генераторів, в об'єктах також облаштовують місця в торговому залі, де можна підзарядити гаджети, попрацювати, випити гарячого чаю або розігріти їжу. Також у магазинах є інтернет-зв’язок. А в київському "Сільпо" біля ЖК "Комфорт Таун" облаштований автоковоркінг (на паркінгу біля магазину є Wi-Fi мережа, а також можна зробити замовлення кави і випічки. Крім цього, майже весь час, незалежно від відключень, працює власна доставка.

Можливі ризики падіння товарообігу через перебої з електропостачанням мережа магазинів біля дому "Коло" оцінює для себе на рівні 10-15%. Насамперед найвідчутніше це буде для товарів із коротким терміном зберігання та високими вимогами до температурного режиму зберігання.

"Витрати ритейлерів на продаж таких товарів зростають в холодну пору також у зв’язку з підвищенням вартості електроенергії та додаткових витрат на забезпечення роботи генераторів. Це не повинно спричинити відчутний для громадян дефіцит. Торгові мережі будуть намагатись зробити все можливе, щоб асортимент та його наповнення не змінилися, а відвідувачі могли купити все необхідне", - запевняє Петрівська. 

Восени 2022 року лише у 10% магазинів Novus були обладнані генераторами. Магазини тільки починали ними оснащуватися, а відключення електроенергії вже відбувалось у режимі 4 на 4, а іноді й довше. Сьогодні близько 80-85% об'єктів мережі забезпечені генераторами, а ще частина - терміналами Starlink. І як альтернативу генераторам - додатково оснащує магазини сонячними панелями.

Ключовим завданням в межах підготовки до зимового періоду мережа "Ашан" визначила збереження для покупців широкого асортименту товарів та надання можливості робити покупки у звичний для них час. Зараз половина магазинів мережі забезпечена потужними дизельними генераторами, які повністю покривають потреби магазину. Також покупці матимуть можливість підзарядити свої телефони та інші пристрої, перекусити в кафе та перечекати найскладніші часи. В решті магазинів встановлені генератори меншої потужності, які покривають основні виробничі процеси і розраховані на обмежені періоди відключення електропостачання.

"Закупівля і встановлення генераторів є витратним заходом, але магазини розуміють, що повинні нести такі витрати для забезпечення безперебійної роботи та задоволення потреб покупців. В цілому, на роботу магазинів значний вплив матиме наявність стабільного інтернет-зв’язку, адже від цього залежить робота касових апаратів і можливість проведення розрахунків", - вказує Петрівська.

Кількість магазинів з опцією безперервного інтернет-зв'язку при відключенні електроенергії все ще менша, ніж магазинів з генераторами. Все ж очікується більш суттєва підготовка інтернет-провайдерів та операторів мобільного інтернету. До прикладу, магазини мережі Varus були оснащені дротовим інтернетом від провайдерів, які мають альтернативне енергоживлення. Це дає їм впевненість, що проблем зі зв’язком цієї зими не повинно бути. Своєю чергою, мережа "Сільпо" видає електронні фіскальні чеки через програмні РРО. Проєкт вже запущений у всіх торговельних точках мережі.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.