За словами заступника директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ Укрзалізниця Валерія Ткачова, наразі триває перевірка наданих товариством матеріалів у Міністерстві розвитку громад та територій України, також проводять консультації з бізнесом
Індексовані тарифи на залізничні вантажні перевезення не будуть запроваджені з 1 лютого. Про це йшлося під час засідання Експортного офісу при УЗ 16 січня, пише Rail.insider.
У грудні пропозиції змін державних регульованих тарифів на перевезення вантажів залізницею були передані до Міністерства розвитку громад та територій України. В Укрзалізниці висловлювали сподівання на те, що індексовані тарифи наберуть чинності з 1 лютого 2025 року. Під час засідання Експортного офісу при УЗ 16 січня посадовці прокоментували поточну ситуацію із погодженням пропозицій.
За словами заступника директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерія Ткачова, наразі триває перевірка наданих товариством матеріалів у Міністерстві розвитку громад та територій України, також проводять консультації з бізнесом. Таким чином стає зрозуміло, що з 1 лютого індексовані тарифи не будуть запроваджені, адже необхідно дотримуватися процедури. Згідно з нею, після підтримання ініціативи відповідний проєкт наказу відомства має бути оприлюднений на сайті міністерства для публічного обговорення та узгодження. Пропозиції та зауваження прийматимуть упродовж місяця.
«Керівництво АТ «Укрзалізниця» відкрите для діалогу щодо індексації, голова правління УЗ провів низку зустрічей з основними бізнес-об’єднаннями та профільними асоціаціями. Наразі робота з узгодження індексації тарифів триває», — резюмував Валерій Ткачов.
За словами заступника директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерія Ткачова, у 2025 році прогнозується падіння обсягу перевезень вантажів приблизно на 10 млн т.
«Ми розуміємо, що зменшився врожай зерна, ми розуміємо, що втрачаємо обсяги вугілля через захоплення територій. Ситуація з ударами по енергоінфраструктурі також негативно впливає на всі без винятку галузі. Тому наступного року очікуємо зменшення обсягу перевезення мільйонів на 10. У 2024 році ми перевезли 174,9 млн т вантажів, а цього — приблизно 165,5 млн т», — уточнив Валерій Ткачов.
Він додав, що приблизно на 5 млн т скоротиться обсяг перевезення зернових — до 35–35,5 млн т. Із них орієнтовно 14 млн т становитиме врожай 2024 року, а 20–21 млн т — урожай 2025-го.
«Але це лише прогнози. Ми сподіваємося, що все буде гаразд, що врожай 2025 року покращиться. Також маю надію, що наші металурги збільшать і видобуток, і виробництво металів», — зауважив представник УЗ. У 2024 році частка експорту в залізничних вантажних перевезеннях зросла до 48%.
АТ "Укрзалізниця" планує підвищити вартість перевезень будівельних матеріалів на 52%, руди та вугілля – на 7%, повернення порожніх вагонів – на 67%. Це потрібно для покриття збитків залізничної компанії.
Керівник "Укрзалізниці" Євген Лященко у 2024 році заявивляв, що компанія очікує збиток наприкінці 2024 року, і ініціював перегляд тарифів на вантажні перевезення. Водночас перше півріччя компанія закінчила з прибутком у майже 3 млрд грн. Реформа зробить тарифоутворення прозорішим, стабілізує роботу УЗ та не завдасть бізнесу шкоди, переконує СЕО УЗ Євген Лященко.
Компанії бракує до третини персоналу зі штату 184 000 людей. Середня зарплата в УЗ у 19 905 грн – нижче ринку. Ще одна проблема – середній рівень зносу локомотивів компанії на кінець 2020 року складав 96,8%, за оцінкою профільного видання Rail.insider.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.