Ініційоване керівництвом Укрзалізниці підвищення тарифів на вантажні перевезення значно збільшить вартість товарів та матеріалів, які перевозять. Це торкнеться і будівельних матеріалів, необхідних для відбудови України
Укрзалізниця планує підвищити тарифи на перевезення вантажів для металургів, аграріїв, будівельників. Вартість тарифу на перевезення будматеріалів зросте на 52%. Президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій вказує на небезпеку такого кроку Укрзалізниці для галузі будівництва та на проблеми, що виникнуть з відновленням пошкоджених будівель.
Президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій наголошує на тому, що будівельна галузь вже працює зі збитками. І якщо ця ситуація продовжиться, то "Укрзалізниця" може зіткнутися з тим, що окрім пасажирських перевезень або військових вантажів їй буде нічого перевозити", - вважає фахівець.
"Ми часто чуємо запити від журналістів і людей, чи будуть будівельні матеріали під час відбудови зі знижкою, чи підтримає галузь українців. Я хочу сказати: після таких "дружніх" кроків, які робить "Укрзалізниця", ніяких знижок не можна очікувати. Тому що навіть бетонні системи та інші вироби, їх виробництво стартує з кар’єру. Ми зараз вже дійшли до того, що коли наші виробники роблять оборонні споруди, то часто-густо приймається рішення доставки необхідних матеріалів автомобільним транспортом. Тому що ніхто не знає, чи вчасно подасть Укрзалізниця на це замовлення вагони, і що буде з тарифами", - заявляє Костянтин Салій на своєму виступі в Інтерфакс-Україна.
На думку Салія, керівництво "Укрзалізниці" має повернутися до практики публічного спілкування з лідерами галузі. Залізничникам потрібно зберегти своїх клієнтів. Немає споживача - немає прибутків - немає високих зарплат.
Він наголосив, що генерація грошей та товарів, від перевезень яких Укрзалізниця може отримати гроші, скорочується. І якщо добувачі корисних копалин, основна частка яких піде на відбудову України, будуть терпіти банкрутство та закривати свої заводи, на наш ринок прийдуть з високими цінами виробники з інших країн.
"Я розумію, що працівникам "Укрзалізниці" хочеться отримати гарні зарплатні. Але не можна влазити в кишені не лише нам, виробникам, але й пересічному українцю. Тому що ми не можемо працювати в абсолютний збиток", - заявляє Костянтин Салій.
АТ "Укрзалізниця" планує підвищити вартість перевезень будівельних матеріалів на 52%, руди та вугілля – на 7%, повернення порожніх вагонів – на 67%. Це потрібно для покриття збитків залізничної компанії.
Керівник "Укрзалізниці" Євген Лященко заявив, що компанія очікує збиток наприкінці 2024 року, і ініціював перегляд тарифів на вантажні перевезення. Водночас перше півріччя компанія закінчила з прибутком у майже 3 млрд грн. Реформа зробить тарифоутворення прозорішим, стабілізує роботу УЗ та не завдасть бізнесу шкоди, переконує СЕО УЗ Євген Лященко.
Компанії бракує до третини персоналу зі штату 184 000 людей. Середня зарплата в УЗ у 19 905 грн – нижче ринку. Ще одна проблема – середній рівень зносу локомотивів компанії на кінець 2020 року складав 96,8%, за оцінкою профільного видання Rail.insider.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.