Чи матимуть українці взимку зв'язок - відповідь Київстар, Водафон та Лайфселл

Оператори закупили акумулятори та генератори для вузлів звʼязку, але забезпечити кожну базову станцію людиною, яка заправлятиме їх – неможливо

Лайфселл, Київстар, Водафон
У Лайфселл, Київстар та Водафон розповіли, чи матимуть українці взимку зв'язок

Українські оператори вкладають мільйони гривень в підготовку до блекаутів. Йдеться про Київстар, Водафон та Лайфселл. Вони прагнуть забезпечити безперервний зв'язок взимку.

Як повідомляє Liga.Tech оператори закупили акумулятори та генератори для вузлів звʼязку, але забезпечити кожну базову станцію людиною, яка заправлятиме їх – неможливо. У Лайфселл зазначили, що готовність оператора до відключень електроенергії цього року набагато краща, ніж торік. Більшість абонентів матимуть доступ до зв’язку під час відключень.

Київстар протягом цього року оператор встановив на базових станціях 80 тисяч нових акумуляторів, які забезпечать до шести годин роботи обладнання без електроживлення. До кінця цього року загальна кількість таких акумуляторів досягне 110 тисяч.

У 2023 році компанія Водафон встановила понад 9 тисяч нових акумуляторних батарей (частково батареї зі збільшеною місткістю, частково – літієвого типу) на 2 255 майданчиках. Це додаткова резервна потужність на 685 800 ампер-годин. Компанія майже вчетверо збільшила кількість базових станцій, які працюватимуть на дизельних генераторах.

Чи буде взимку зв'язок

Якщо ситуація в енергетиці буде на рівні минулої зими (віялові відключення до чотирьох годин з перервами шість годин), Водафон обіцяє середньодобову доступність мережі у межах 85-90%.

У Лайфселл пояснюють, що коли зникає електроенергія, базові станції переходять на живлення від акумуляторних батарей. Їхній ресурс – до чотирьох годин – залежить від низки факторів: тривалості відключення електроенергії у конкретній місцевості, локації, а також кількості активних абонентів поряд та того, наскільки інтенсивно та одночасно вони навантажуватимуть мережу. Коли батареї вичерпають заряд, єдиний спосіб продовжити живлення базових станцій – підключення до генератора.

"Мережа будь-якого мобільного оператора планувалася та розбудовувалася, з огляду на те, що електроенергія буде за замовчуванням. Коли вона зникає масштабно і надовго – магічного рішення не існує", - кажуть у Лайфселл.

У Водафон наголошують, що жоден оператор не зможе власними силами одночасно доставляти дизельні генераторні установки до кожного майданчика і вчасно заправляти. Крім того, багато об’єктів зв’язку розташовані на дахах, куди доставити і встановити генератор неможливо. Хоча оператор оснащує усі свої об’єкти зв’язку резервним живленням, батареї теж мають свою місткість і потребують тривалого часу на перезарядження. У разі повторного відключення світла протягом доби вони просто не встигають зарядитись. Щоб збільшити карту покриття та доступність сервісів у екстрених умовах, компанія залучає партнерів до спільного використання стаціонарних дизельних генераторних установок.

Як залишатися на зв’язку під час блекаутів

Уточніть у вашого інтернет-провайдера, чи перейшов він на енергоощадні мережі, на який термін вас зможуть забезпечити інтернетом. PON — це найсучасніша технологія, яка дає змогу бути онлайн без електрики до 72 годин. Зараз послугами таких провайдерів користуються 2,7 мільйона українців.

Якщо відповідь провайдера вас не задовольнить — знайдіть найближчого до вас, який надає послуги PON, і подайте заявку на підключення. Щоб прискорити процес, можна скооперуватися із сусідами. Також необхідно придбати повербанк для роботи вашого WI-FI-роутера.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube