Агресія Росії – це не лише прямий напад на Україну, але й загроза основам світового миру. Нездатність Ради Безпеки ООН зупинити імперіалістичні амбіції свого постійного члена підриває її авторитет та легітимність міжнародного права
Луна знаходиться в зростаючій фазі, а значить сприяє новим починанням, дає нам додаткову енергію
“Тихий дощ” — це лірична подорож, де похмурого осіннього вечора ти можеш залишитися наодинці зі своїми думками. Здається, місто дихає ритмом цієї пісні, й навіть на перший погляд байдужі бетонні стіни вбирають у себе цю мелодію. І кожен стає свідком цієї магії й частиною осінньої симфонії — меланхолійної, але водночас сповненої тихої надії на новий світанок.
До ВР подали законопроект №4335 про обіг цивільної вогнепальної зброї та боєприпасів до неї
6 листопада група депутатів від Слуг народу подала на розгляд до Верховної Ради проект закону про обіг цивільної вогнепальної зброї і бойових припасів до неї. Це вже третя спроба цієї Верховної Ради прийняти закон про обіг зброї, і 15-а з моменту придбання Незалежності Україною.
Така необхідність виникла давно: на даний момент Україна - єдина країна Європи, в якій немає власного закону про обіг вогнепальної зброї. Зараз це питання регламентується старою постановою Уряду, яку було прийнято на виконання закону ще УРСР, який давно втратив силу, і внутрішнім регламентом МВС.
Слуги народу стверджують, що цей законопроект покликаний дозволити використання вогнепальної зброї простим громадянам України. Але це не зовсім так.
Що змінює законопроект: основні положення
Основна новела законопроекту - це поділ усіх видів зброї на 5 категорій: автоматичну вогнепальну зброю (категорія А), травматичну зброю (категорія В), короткоствольну вогнепальну зброю (С), довгоствольну гладкоствольну вогнепальну зброю (категорія D) і довгоствольну нарізну і комбіновану вогнепальну зброю (категорія Е).
Важливо, що вноситься поняття "спеціального обігу" і "цивільного обгу" зброї. Для кожної з цих категорій діють свої правила.
Щоб вести облік всієї зареєстрованої зброї в країні, створюється Єдиний державний реєстр цивільної зброї, який належить МВС. Право власності ж на цивільну вогнепальну зброю отримують тільки при наявності Посвідчення власника зброї, в якому чітко прописується, якою категорією зброї може володіти людина. Це посвідчення відкривається строком на три роки в перший раз, а потім продовжується кожні п'ять років.
Важливо, що однією зброєю не можуть законно користуватися двоє людей. При цьому, в однієї людини може бути необмежена кількість зброї - за умови, що у неї є дозвіл на кожен вид зброї, паспорт на кожен екземпляр і належні умови зберігання.
Чому це все не призведе до реальної легалізації вогнепальної зброї для населення в Україні
В принципі, до першої частини законопроекту особливих претензій немає. Цікаве починається, коли законопроект стосується використання і носіння зброї. Цивільним особам носіння зброї заборонено.Крім випадків, коли зброю перевозять з магазину додому, до тиру, у ремонт, на полювання або відстріл, і в межах місця постійного зберігання цієї зброї.
Фактично, це зводить нанівець легалізацію зброї для населення, тому що використовувати її, наприклад, в разі необхідної оборони, виходить, можна тільки вдома. При цьому, в законопроекті наголошується, що будуть категорії населення, яким носіння зброї дозволять. Це питання повинен регламентувати Кабінет Міністрів своєю постановою. Експерти припускають, що це будуть ті ж люди, які і зараз можуть володіти травматичною зброєю: депутати, журналісти, деякі держслужбовці, працівники правоохоронних органів, представники охоронних фірм і так далі.
Отримати право на зброю не зможуть ті, хто має медичні протипоказання, які не досягли певного віку для кожної з категорій зброї, були судимі за кримінальні злочини, або отримали вирок навіть за такі незначні адміністративні порушення, як дрібне хуліганство або виготовлення і пропаганда георгіївської стрічки.
В цілому, що ми маємо зараз: в разі прийняття цього законопроекту, номінально, в Україні буде дозволено мати вогнепальну зброю населенню , зокрема короткоствольну вогнепальну зброю. Але не дозволено її носити і тим більше використовувати поза коротким переліком місць. Що, в принципі, зводить нанівець всю користь від цього закону.
У будь-якому випадку, навіть якщо проект 4335 пройде перше читання - його можуть відправити на доопрацювання на нескінченний термін, після чого він може загубитися в Раді або буде змінений до невпізнання.