"Ізраїль та Іран так давно воюють, що вже не знають, що, [хай йому грець], вони роблять", - сказав Трамп.
Я хочу, щоб цей трек став тим, що люди кидатимуть одне одному зі словами: «Коханий/кохана, дивись, це про нас». Бо він про те, як ми любимо навіть через відстань, через труднощі. Хочу, щоб ця пісня стала першим танцем на весіллях, нагадуючи, що ні війна, ні час, ні будь-які перешкоди не здатні зупинити справжнє кохання.
До ВР подали законопроект №4335 про обіг цивільної вогнепальної зброї та боєприпасів до неї
6 листопада група депутатів від Слуг народу подала на розгляд до Верховної Ради проект закону про обіг цивільної вогнепальної зброї і бойових припасів до неї. Це вже третя спроба цієї Верховної Ради прийняти закон про обіг зброї, і 15-а з моменту придбання Незалежності Україною.
Така необхідність виникла давно: на даний момент Україна - єдина країна Європи, в якій немає власного закону про обіг вогнепальної зброї. Зараз це питання регламентується старою постановою Уряду, яку було прийнято на виконання закону ще УРСР, який давно втратив силу, і внутрішнім регламентом МВС.
Слуги народу стверджують, що цей законопроект покликаний дозволити використання вогнепальної зброї простим громадянам України. Але це не зовсім так.
Що змінює законопроект: основні положення
Основна новела законопроекту - це поділ усіх видів зброї на 5 категорій: автоматичну вогнепальну зброю (категорія А), травматичну зброю (категорія В), короткоствольну вогнепальну зброю (С), довгоствольну гладкоствольну вогнепальну зброю (категорія D) і довгоствольну нарізну і комбіновану вогнепальну зброю (категорія Е).
Важливо, що вноситься поняття "спеціального обігу" і "цивільного обгу" зброї. Для кожної з цих категорій діють свої правила.
Щоб вести облік всієї зареєстрованої зброї в країні, створюється Єдиний державний реєстр цивільної зброї, який належить МВС. Право власності ж на цивільну вогнепальну зброю отримують тільки при наявності Посвідчення власника зброї, в якому чітко прописується, якою категорією зброї може володіти людина. Це посвідчення відкривається строком на три роки в перший раз, а потім продовжується кожні п'ять років.
Важливо, що однією зброєю не можуть законно користуватися двоє людей. При цьому, в однієї людини може бути необмежена кількість зброї - за умови, що у неї є дозвіл на кожен вид зброї, паспорт на кожен екземпляр і належні умови зберігання.
Чому це все не призведе до реальної легалізації вогнепальної зброї для населення в Україні
В принципі, до першої частини законопроекту особливих претензій немає. Цікаве починається, коли законопроект стосується використання і носіння зброї. Цивільним особам носіння зброї заборонено.Крім випадків, коли зброю перевозять з магазину додому, до тиру, у ремонт, на полювання або відстріл, і в межах місця постійного зберігання цієї зброї.
Фактично, це зводить нанівець легалізацію зброї для населення, тому що використовувати її, наприклад, в разі необхідної оборони, виходить, можна тільки вдома. При цьому, в законопроекті наголошується, що будуть категорії населення, яким носіння зброї дозволять. Це питання повинен регламентувати Кабінет Міністрів своєю постановою. Експерти припускають, що це будуть ті ж люди, які і зараз можуть володіти травматичною зброєю: депутати, журналісти, деякі держслужбовці, працівники правоохоронних органів, представники охоронних фірм і так далі.
Отримати право на зброю не зможуть ті, хто має медичні протипоказання, які не досягли певного віку для кожної з категорій зброї, були судимі за кримінальні злочини, або отримали вирок навіть за такі незначні адміністративні порушення, як дрібне хуліганство або виготовлення і пропаганда георгіївської стрічки.
В цілому, що ми маємо зараз: в разі прийняття цього законопроекту, номінально, в Україні буде дозволено мати вогнепальну зброю населенню , зокрема короткоствольну вогнепальну зброю. Але не дозволено її носити і тим більше використовувати поза коротким переліком місць. Що, в принципі, зводить нанівець всю користь від цього закону.
У будь-якому випадку, навіть якщо проект 4335 пройде перше читання - його можуть відправити на доопрацювання на нескінченний термін, після чого він може загубитися в Раді або буде змінений до невпізнання.