Це знущання: батьки та вчителі критикують схему оцінювання знань за семестр, яку запропонували у МОН

Семестрове оцінювання здійснюють за групами результатів із кожного навчального предмета, далі ці оцінки трансформують за певною схемою в одну підсумкову

МОН вчителі
Українці таку схему оцінювання вважають занадто складною

Українці розкритикували нову схему оцінювання знань школярів за семестр, яку запропонували у Міністерстві освіти й науки. Згідно з пропозицією, критерії оцінювання предмета мають чотири рівні, кожен з яких складається з 3 балів (у підсумку має бути оцінка за 12-бальною шкалою). Батьки школярів та освітяни назвали це знущанням з вчителів та освітнього процесу.

Про це повідомили на сторінці МОН у Facebook. У коментарях до допису вчителі та батьки наголосили, що нова схема тільки додає роботи для педагогів та не є корисною ні для дітей, ні для освітян. Українці кажуть, що те, що пропонує Міносвіти, перебуває за межами розумного, ніяк не покращить якість знань учнів й не полегшить життя вчителям.

Схема оцінювання, яку пропонують у МОН, така: семестрове оцінювання здійснюють за групами результатів із кожного навчального предмета. Далі ці оцінки потрібно трансформувати за певною схемою в одну підсумкову оцінку.

"Наприклад, під час оцінювання з історії України вчитель орієнтується на три групи результатів і наприкінці семестру виставляє чотири оцінки: три за кожну групу результатів і загальну на основі оцінювання груп результатів", - кажуть у МОН.

Це знущання: батьки та вчителі критикують схему оцінювання знань за семестр, яку запропонували у МОН 1

В Міносвіти навели наочний приклад, як це має відбуватися. Зокрема, показали, як можна оцінити результати учня у громадянсько-історичній освітній галузі:

  • "Орієнтується в історичному часі та просторі, виявляє взаємозв’язки подій і явищ";
  • "Працює з інформацією історичного та суспільствознавчого змісту";
  • "Виявляє здатність до співпраці, толерантність, громадянську позицію".

Українці таку схему вважають занадто складною. Є зауваження, що в кінцевому результаті нічого не змінюється, але сам процес оцінювання ускладнюється.

"Питання: так, а що змінилось у кінцевому результаті у семестровому балі? Всі групи результатів підсумувались і вивівся середній бал. Так само виводився середній бал (середнє арифметичне) з поточних чи тематичних. Тоді який сенс від груп?", - йдеться в одному з коментарів.

Коментар до заяви МОН
Коментар до заяви МОН

Багато хто з українців також написав, що така схема оцінювання - знущання з вчителів. Незадоволені навіть самі освітяни.

Коментар до заяви МОН
Коментар до заяви МОН
Коментар до заяви МОН
Коментарі до заяви МОН

Які ще зміни очікуються у школах України

Днями освітня омбудсменка Надія Лещик запропонувала відновити проведення конкурсів на посаду директорів закладів загальної середньої освіти. Під час дії воєнного стану територіальні громади можуть призначати керівників без дотримання такої умови. Втім це призводить до призначення на посади осіб, які не здатні якісно та професійно виконувати свої посадові обов'язки. У деяких випадках призначення директорів шкіл має ознаки недоброчесного рішення.

Також в Україні хочуть дозволити школам залишати дітей на другий рік без згоди батьків. За словами освітньої омбудсменки Надії Лещик, учнів слід залишати на другий рік за наявності однієї з трьох умов:

  • наявності початкового рівня навчальних досягнень дитини;
  • тривалого пропуску уроків;
  • відсутності протягом одного навчального семестру.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube