Бізнес на крові: які світові бренди залишилися спонсорувати російський режим

Читать на русском

Бізнес на крові: які світові бренди залишилися спонсорувати російський режим

Читать на русском
Бізнес на крові: які світові бренди залишилися спонсорувати російський режим

Бізнес на крові: які світові бренди залишилися спонсорувати російський режим

З моменту широкомасштабного вторгнення Росії на територію України понад 300 світових брендів припинили свою діяльність на території РФ. Мабуть, лише відсутність можливості поїсти в McDonald's і купити брендову річ може змусити росіян задуматися про те, що відбувається. І хоча великий диктатор і без сторонньої допомоги легко розвалить власну державу, відхід світових брендів та запровадження санкцій українськими західними партнерами проти російських чиновників значно наближає дефолт до РФ. 

Незважаючи на те, що практично весь світ консолідувався у боротьбі проти російської агресії, є й ті, хто не проти заробити на крові українських людей. 

Інформатор розбирався, які торгові марки не припинили економічну діяльність на території Росії. 

Coca-Cola: піти не можна залишитись 

Почнемо з ринку безалкогольної продукції. Найцікавіша історія спостерігається з компанією Coca-Cola, яка то не збирається йти з російського ринку, то йде повністю, то знову не йде, але підвищує ціни. 

Після того, як торгові марки почали оголошувати бойкот РФ, представники української роздрібної торгівлі зауважили, що Coca-Cola якось відмовчується у цьому питанні. Вже 4 березня Novus, Varus, Fozzy Group та Сільпо припинили у своїх мережах продаж продукції компанії Coca-Cola. 

Проте 8 березня на офіційному сайті Coca-Cola з'явилася інформація про те, що компанія все ж таки припиняє економічну діяльність у Росії. 

 

Бізнес на крові: які світові бренди залишилися спонсорувати російський режим 1

Дізнатися, наскільки достовірною ця інформація можна було б, перевіривши полиці магазинів у Росії. Один із сайтів написав, що станом на 9 березня продукція торгової марки Coca-Cola ще доступна на території РФ, ось тільки ціни на неї зросли на 30-40% протягом доби. Поспішати з висновками точно не варто, оскільки, цілком можливо, торгові мережі продовжують розпродаж продукції, що залишилася на складах. 

Як незручно. Pepsi заявила, але не пішла

Дуже дивний шлях обрала для себе торгова марка Pepsi. У коротенькій заяві в Twitter ще 8 березня компанія заявила, що «зупиняє виробництво та продаж Pepsi» та інших напоїв у Росії. 

 

Але якщо ознайомитися з повною заявою компанії на офіційному сайті Pepsi, стає зрозуміло, що компанія вирішила прибрати з російського ринку безалкогольні напої, а ось решта продукція торгової марки в РФ залишається. 

Бізнес на крові: які світові бренди залишилися спонсорувати російський режим 2

«Як компанія з виробництва продуктів харчування та напоїв, зараз як ніколи ми маємо залишатися вірними гуманітарному аспекту нашого бізнесу. Це означає, що ми зобов'язані продовжувати пропонувати інші наші продукти в Росії, включаючи товари першої необхідності, такі як молоко та інші молочні продукти, дитячі суміші та дитяче харчування. Продовжуючи працювати, ми також продовжимо підтримувати коштами для існування наших 20 000 російських співробітників та 40 000 російських сільськогосподарських робітників у нашому ланцюжку поставок, оскільки вони стикаються зі значними проблемами та невизначеністю в майбутньому», - йдеться у заяві. 

Водночас компанія звітує, як сильно допомагає українській армії та біженцям. Загалом про моральні принципи представників Pepsi навіть замислюватися не варто. Жорстоке покарання для росіян: замість газованих напоїв  – молоко. 

Кому війна, а кому мати рідна 

По суті, перевірити тих, хто пішов з російського ринку, і тих, хто залишився, стає практично неможливо. Російська пропагандистська машина заблокувала та продовжує блокувати користувачам з інших країн доступ до сайтів з доменом «ru» навіть через VPN. Проте те, що війна з Росією на дипломатичному фронті триває щодня, підтверджує міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба. Українське МЗС не соромлячись оновлює інформацію про ті торгові марки, які не просто залишилися, а навіть збільшили свою присутність на території країни-агресора. 

 

Бізнес на крові: які світові бренди залишилися спонсорувати російський режим 3

Є кілька великих компаній, які досі не пішли з Росії. Це торгові мережі Leroy Merlin, Metro, Auchan, Spar, автотовари Pirelli та Bridgestone Tires, готелі Accor та Intercontinental. У сфері машинобудування це OTIS Worldwide, Honeywell, Mohawk Industries, Arconic. Косметика та супутні товари Oriflame, Kimberly-Clark, Koti, Ecco, Salvatore Ferragamo. Тютюнова продукція Philip Morris Харчова промисловість та ресторани Papa John's та Kellogg. Медицина: Байєр. Банки Raiffeisen, OTP Bank, City Group, Société Generale, UniCredit, Intensa Sanpaolo», - уточнив станом на 14 березня Дмитро Кулеба. 

Зупинимося на всіх перерахованих брендах докладніше. 

Leroy Merlin – французька компанія, власник торгових мереж, що спеціалізуються на продажу товарів для будівництва. За наявною інформацією, компанія не просто не пішла з російського ринку, а збільшила обсяги постачання своєї продукції в країну-агресор. 

Metro Cash & Carry GmbH - міжнародна торгова оптова компанія, яка, крім прилавків, на яких може розміщуватися товар, пропонує і низку власної продукції під торговими марками RIOBA, ARO, SIGMA, METRO CHEF. А це означає наявність у магазинах мережі практично всіх необхідних продуктів та товарів. 

 

Бізнес на крові: які світові бренди залишилися спонсорувати російський режим 4

Така сама ситуація і з Auchan SA – французька мережа супермаркетів та гіпермаркетів. Наявність власних торгових марок дозволить забезпечувати окупантів усіма видами продовольчих та непродовольчих товарів. 

Не зовсім зрозуміла ситуація з нідерландською мережею магазинів-супермаркетів SPAR. З одного боку, на офіційному сайті компанії в Україні регулярно з'являється інформація про допомогу торгової марки дітям та матерям, які постраждали від бойових дій Росії в Україні. З іншого боку, на офіційному сайті головного офісу компанії немає повідомлень про те, що SPAR припинив свою діяльність у Росії. 

Американська глобальна сигаретна та тютюнова компанія Philip Morris на жодному зі своїх сайтів у принципі не торкнулася теми війни в Україні. 

Не цікавить те, що відбувається у світі, судячи з публічної діяльності, і американську мережу кафе громадського харчування Papa John's, а також американську компанію, відомого виробника сухих сніданків та продуктів харчування швидкого приготування Kellogg. Ці компанії залишаються працювати у Росії.   

Німецька міжнародна компанія Bayer, яка працює у сферах охорони здоров'я та сільського господарства, очевидно, теж не бачить проблеми в тому, щоб одночасно і надавати гуманітарну допомогу Україні, і продовжувати працювати в Росії, підтримуючи тим самим економіку агресора. Заради справедливості, зазначимо, що компанія називає те, що відбувається в нашій країні, «надзвичайною ситуацією у зв'язку з вторгненням в Україну», а не війною. Також компанія не уточнює, хто саме вторгся на територію нашої країни. 

Разом з цим міжнародний бізнес запроваджує обережні обмеження на працю у РФ. Наприклад, Bayer «припинив рекламу та інвестиції у Росії. Постачання зосереджено на ліках і товарах першої необхідності здоров'ю, тобто. для немовлят та дітей». А ось подальша співпраця, судячи з заяв компанії, залежатиме суто від поведінки Росії. 

 

 

Схожа ситуація і з банками Raiffeisen, OTP Bank, City Group, Société Générale, UniCredit, Intensa Sanpaolo. Вони поки що продовжують працювати в Росії, але більшість із них також надає фінансову підтримку Україні. 

Італійський виробник шин Pirelli та японська компанія-виробник шин Bridgestone Tires також не бачать проблем у спонсоруванні російського окупаційного режиму. Щоправда, з огляду на бойкот Росії низкою компаній, що спеціалізуються на виробництві автомобілів, виникає питання, чи зможуть іноземні шини підійти до російського автовазу. 

Залишаються на ринку РФ і американська міжнародна корпорація, що виробляє зброю та космічні системи Honeywell, американський виробник ліфтів OTIS Worldwide, американський виробник підлогових покриттів Mohawk Industries, американська промислова компанія, що спеціалізується на розробці та виробництві легких металів

Мабуть, багатьом виробникам не важливим є джерело отримання прибутку… принаймні доти, доки російський снаряд не розірветься десь неподалік їхнього власного будинку.  

Не залишає спроб переконати бізнес піти з Росії і Президент України Володимир Зеленський. 13 березня на своїй сторінці у Twitter він звернувся до міжнародної корпорації комп'ютерних технологій Microsoft, американського розробника ПЗ та постачальника серверного обладнання Oracle, а також німецького розробника ПЗ SAP. 

 

Чи підуть ці компанії з російського ринку, покаже лише час. Але те, що умови ведення бізнесу для тих, хто залишиться в РФ, будуть дуже неприбутковими, - це факт. Чого тільки вартий один факт того, що російська прокуратура пригрозила керівникам принаймні деяких філій західних компаній, які йдуть із Росії. Враховуючи те, що відбувається, не помітити передсмертну агонію російської економіки практично неможливо. Але цілком може статися так, що інші міжнародні бренди припинять співпрацю з перерахованими компаніями і тоді Pepsi, Metro, Oriflame, Microsoft та інших залишиться лише один вихід: перетворитися з міжнародного бренду на національний російський. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.