Акторка згадала зйомки скандальної секс-сцени та розповіла про те, чи торкнулися її домагання в Молодому театрі Києва
Зірка столичного театру імені Франка Марина Кошкіна розповіла, наскільки важко їй було грати у сцені, де її героїню ґвалтують. Мова йде про художній фільм “Будинок "Слово". Нескінчений роман". В інтерв’ю OBOZ.UA поділилася, як готувалася до цих зйомок та чого бракує нашим акторам в таких сценах. Також вона прокоментувала скандал пов’язаний з колишнім керівником першого її театру Андрієм Білоусом, котрого актриси звинуватили в аб’юзі.
Відверту та складну сцену гвалтування актриса сама вважає необхідною для фільму, тому ніяких проблем зіграти це у неї не виникло. Хоча, як виявляється, іноді такі сцени зніматися без узгодження з актрисми.
“По-перше, я розумію, що ця сцена була необхідною – вона допомагає глибше розкрити історію, викликати сильні емоції, показати, що насправді переживали люди в той страшний час. Моя Галя – молода кухарка у їдальні Будинку "Слово", і вона теж стала жертвою системи.
По-друге, в кадрі – не я, а моя героїня. Тому це не настільки важко емоційно, як може здатися. І мені пощастило з партнером – актор Дмитро Олійник був дуже уважний, ми все обговорювали: "Тобі тут комфортно? Можна я візьму тебе за руку ось так?".
Я впевнена, що незабаром і в нас у кіно обов’язково будуть працювати спеціальні координатори – як це роблять за кордоном. Там перед зйомками таких сцен актори проходять тренінги, аби не травмуватися, навчитися довіряти партнеру, розуміти свої кордони. Бо як би не було, якщо тебе хтось торкається – це все одно фізичний контакт, усе відбувається насправді.
І, на жаль, історія знає багато випадків, коли зйомки ставали моральною чи навіть фізичною травмою. Наприклад, як у фільмі Бертолуччі "Останнє танго в Парижі" – головна акторка тільки зараз змогла зізнатися, що на майданчику сталося зґвалтування. Тоді про якісь інтимні межі з нею ніхто не говорив.
Переконана: акторам потрібні лекції з сексуальної освіти ще в університеті. Щоб молоді люди розуміли, що таке згода, де межа, що є неприпустимим. Бо приходять юні хлопці й дівчата, заглядають викладачам у рота, виконують усе, що скажуть. Кажуть бути оголеним – буде голим, бо думає, що так треба”, - каже Марина Кошкіна.
В соцмережах та ЗМІ вже неодноразово поширювалися скандали, коли викладачів театрального інституту звинувачували в аб’юзі та домаганнях. За словами молодих актрис та студенток багато чого ще залишилось поза увагою, бо не всі готові розповідати про те, що стали жертвами. Але десять років тому, коли вона вчилася на актрису про тиск викладачів не говорили.
“Я вступила до вишу з другого разу. Може, ще не була повністю дорослою, але характером міцна. На моєму шляху ніколи не було якихось двозначних "пропозицій" – може, тому що я бойова й мною важко маніпулювати. Я рідко кому дозволяю себе образити. А якщо хтось таке робить, то можу відповісти дуже грубо. Але люди різні, не кожна дівчина це може. А актор – дуже залежна професія. Багато хто боїться заперечити режисерові, сказати "ні", бо ж можна втратити роль.
Я давно для себе вирішила: не боятимусь, буду чесна з собою. І, якщо треба, захищатиму колег – навіть якщо мене потім назвуть конфліктною. Бо в творчості найголовніше – особистість. А якщо ти будеш боятися бути собою, погоджуватись на те, чого не хочеш – хіба це правильно?”, - розповідає Марина.
Також, до недавно, актриса працювала у Молодому театрі художнього керівника якого Андрія Білоуса звинуватили в аб’юзі, а потім звільнили з посади. Кошкіна розповіла, чи торкнулось це її. Дехто навіть казав, що саме через домагання актриса і змінила театр.
“Ні, я пішла не через це. Чи чула я раніше розмови про його поведінку? Так, чула. Але, погодьтеся, не мала права говорити про це публічно – це могли зробити лише самі постраждалі. Я щиро вдячна всім, хто наважився заговорити. Завдяки їм справедливість нарешті почала перемагати. І Білоус має бути покараний за всі свої вчинки.
А нам треба взагалі усім зробити висновки з цієї історії – всім театрам. Мені здається, це для всіх дуже гарний урок. І тим часом почали говорити не тільки про Білоуса – про інших режисерів та викладачів”, - розповідає актриса.