«Всі ключові питання можуть бути вирішені лише на рівні лідерів. І зустріч може бути із залученням президента США. Ми вважаємо, що подальша робота між делегаціями має сенс, якщо вона спрямована на підготовку зустрічі лідерів».
Ця пісня присвячується всім хто зараз перебуває на території України. А також для тих хто поважає сучасну українську музику.
Наприкінці червня закінчується термін дії податкових пільг на пальне, тому з 1 липня ринок має повернутися до довоєнних ставок, що вплине на ціну пального
Вже з 1 липня ціни на пальне в Україні зростуть. Експерти кажуть, що бензин та дизель можуть здорожчати аж на 11 гривень. Очільник парламентського фінансового комітету Данило Гетманцев прогнозує лише 3-4 гривні зростання ціни у порівнянні із травневою. Але точно передбачити її він не може - держава не контролюватиме ціну на ринку пального.
Про це Данило Гетманцев розповів в інтерв'ю Новини.LIVE.
За його словами, з 1 липня ми повертаємось до довоєнних податків. Ставка ПДВ на нафтопродукти зросте із 7% до 20%, акциз на бензин — до 213 євро за тис. літрів, на дизпальне — до 139,5 євро. Акциз на зріджений газ не зміниться і становитиме 52 євро. Гетьманцев не погоджується з прогнозами експертів, що доведеться платити ще 10-11 гривень до тієї ціни, що є у травні. Він вважає, що здорожчання буде незначним.
"Ми не можемо зараз передбачити, як буде поводитися ціна на паливо, бо часткове повернення довоєнних податків, яке відбулося в жовтні минулого року, не призвело до жодного здорожчання палива. Навпаки, воно здешевшало з урахуванням світової кон'єктури цін на нафту. Сьогодні маржинальність цього ринку досить висока, нафтотрейдери непогано заробляють. Така ж ситуація була у 2022 році, й націнка була досить високою. Тому, напевно, частина того податку, що відновиться, вони візьмуть на себе, а частину перекладуть на споживача. За нашими підрахунками, це має бути на рівні 3-5 гривень", - сказав він.
Також Гетманцев зазначив, що Кабмін планує посилити боротьбу з російським паливом, яке надходить на наш ринок. І це навіть не питання ціни на паливо, а питання: воюємо ми із рф чи торгуємо з нею.
"Безперечно, такий продукт треба заборонити, погоджуюсь в цьому із Кабінетом міністрів. Я не думаю, що це якимось чином вплине на вартість палива, бо є достатньо замінників, маю на увазі паливо з інших країн", - наголосив глава фінансового комітету.
Він також проінформував, що держава в ціноутворення втручатися не буде. Ціну формуватиме ринок, її фактично відпустять у "вільне плавання".
"Якщо говорити про регулювання цін на паливо, то я категорично проти таких підходів. Вважаю, що ринок повинен визначати ціни", - сказав Гетманцев.
Це питання широко обговорювали в ЗМІ заяву Міністерства енергетики від 15 травня про те, що потрібно створювати запаси пального. Ширились чутки, що у нас його залишилось максимум на місяць. Гетьманцев каже, що ажіотаж спричинило хибне трактування цієї заяви, а насправді проблеми немає.
"Ця інформація не відповідає дійсності, бо речення було вирване із контексту некоректно, а далі поширилося інформаційним простором. Цитата повна звучала так: "Якщо завтра припиниться постачання та імпорт палива взагалі, то запасів вистачить на 10-30 днів". Наразі імпорт палива до України здійснюється ритмічно, проблем із його наявністю сьогодні немає", - пояснив він.
Раніше Інформатор публікував пояснення директора консалтингової компанії А-95 Сергія Куюна, який пояснив, чому не потрібно створювати ажіотаж навколо бензину та дизпалива.
Ми також писали, що в Україні є чимало неякісного пального та пояснювали, з чим це пов'язано.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.