Бензин зросте у ціні: Гетманцев назвав дату і причину

Читать на русском

Наприкінці червня закінчується термін дії податкових пільг на пальне, тому з 1 липня ринок має повернутися до довоєнних ставок, що вплине на ціну пального

Читать на русском
Данило Гетьманцев
Данило Гетьманцев заперечує дефіцит пального в Україні

Наприкінці червня закінчується термін дії податкових пільг на пальне, тому з 1 липня ринок має повернутися до довоєнних ставок, що вплине на ціну пального

Вже з 1 липня ціни на пальне в Україні зростуть. Експерти кажуть, що бензин та дизель можуть здорожчати аж на 11 гривень. Очільник парламентського фінансового комітету Данило Гетманцев прогнозує лише 3-4 гривні зростання ціни у порівнянні із травневою. Але точно передбачити її він не може - держава не контролюватиме ціну на ринку пального. 

Про це Данило Гетманцев розповів в інтерв'ю Новини.LIVE. 

За його словами, з 1 липня ми повертаємось до довоєнних податків. Ставка ПДВ на нафтопродукти зросте із 7% до 20%, акциз на бензин — до 213 євро за тис. літрів, на дизпальне — до 139,5 євро. Акциз на зріджений газ не зміниться і становитиме 52 євро. Гетьманцев не погоджується з прогнозами експертів, що доведеться платити ще 10-11 гривень до тієї ціни, що є у травні. Він вважає, що здорожчання буде незначним.

"Ми не можемо зараз передбачити, як буде поводитися ціна на паливо, бо часткове повернення довоєнних податків, яке відбулося в жовтні минулого року, не призвело до жодного здорожчання палива. Навпаки, воно здешевшало з урахуванням світової кон'єктури цін на нафту. Сьогодні маржинальність цього ринку досить висока, нафтотрейдери непогано заробляють. Така ж ситуація була у 2022 році, й націнка була досить високою. Тому, напевно, частина того податку, що відновиться, вони візьмуть на себе, а частину перекладуть на споживача. За нашими підрахунками, це має бути на рівні 3-5 гривень", - сказав він. 

Також Гетманцев зазначив, що Кабмін планує посилити боротьбу з російським паливом, яке надходить на наш ринок. І це навіть не питання ціни на паливо, а питання: воюємо ми із рф чи торгуємо з нею. 

"Безперечно, такий продукт треба заборонити, погоджуюсь в цьому із Кабінетом міністрів. Я не думаю, що це якимось чином вплине на вартість палива, бо є достатньо замінників, маю на увазі паливо з інших країн", - наголосив глава фінансового комітету. 

Він також проінформував, що держава в ціноутворення втручатися не буде. Ціну формуватиме ринок, її фактично відпустять у "вільне плавання". 

"Якщо говорити про регулювання цін на паливо, то я категорично проти таких підходів. Вважаю, що ринок повинен визначати ціни", - сказав Гетманцев.  

Чи є в Україні дефіцит пального? 

Це питання широко обговорювали в ЗМІ заяву Міністерства енергетики від 15 травня про те, що потрібно створювати запаси пального. Ширились чутки, що у нас його залишилось максимум на місяць. Гетьманцев каже, що ажіотаж спричинило хибне трактування цієї заяви, а насправді проблеми немає. 

"Ця інформація не відповідає дійсності, бо речення було вирване із контексту некоректно, а далі поширилося інформаційним простором. Цитата повна звучала так: "Якщо завтра припиниться постачання та імпорт палива взагалі, то запасів вистачить на 10-30 днів". Наразі імпорт палива до України здійснюється ритмічно, проблем із його наявністю сьогодні немає", - пояснив він. 

 

Раніше Інформатор публікував пояснення директора консалтингової компанії А-95 Сергія Куюна, який пояснив, чому не потрібно створювати ажіотаж навколо бензину та дизпалива.

Ми також писали, що в Україні є чимало неякісного пального та пояснювали, з чим це пов'язано.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.