Оператори ринку запропонували своє рішення наповнення бюджету без негативних наслідків
З 1 липня 2023 в Україні відновлять 20% ПДВ на пальне. На думку Нафтогазової асоціації України це гарантовано призведе до зростання цін на АЗС та розквіту схем із податковими «скрутками». Об’єднання найбільших мереж автозаправних станцій опублікували відкритий лист, в якому запропонували вирівняти ставку акцизу на рівні 180 євро за 1000 літрів для бензинів, дизельного палива та скрапленого газу, а ПДВ лишити на рівні 7%. Таким чином концепція балансування акцизної ставки замість підвищення ПДВ пройде майже непомітно для цін на бензин і ДП, та із незначним подорожчанням скрапленого газу.
“Саме «скрутки» з ПДВ призводили до найбільших втрат державного бюджету. За рахунок зниження ПДВ на пальне до 7% обсяг таких махінацій на ринку нафтопродуктів значно зменшився, проте із поверненням ПДВ до 20% з 1 липня очікується зростання фінансової привабливості «скруток», отже їх загальний обсяг значно зросте. Акцизний податок на пальне, на відміну від ПДВ , держава адмініструє значно ефективніше”, - йдеться у зверненні Нафтогазової асоціації України.
За даними Консалтингової групи “А-95”, після повернення податків на пальне до рівня лютого 2022 року, бензин подорожчає на 11,2 грн/л (з 47,17 до 58,35 грн/л); ДП – на 7,7 грн/л (з 47,43 до 55,10 грн/л); LPG – на 2,6 грн/л (21,77 до 24,40 грн/л).
“Не важко передбачити, що заради економії власних коштів, покупці пального масово переходитимуть до відвертих нелегалів не зважаючи на ризики від якості пального та загрозу для здоров’я та життя, які несе нелегальна АЗС, - пише Нафтогазова асоціація України, - Повернення ПДВ може привести до катастрофічних наслідків та звести нанівець усі зусилля , які держава доклала до детінізації паливного ринку”.
Нафтогазова Асоціація України пропонує вирівняти ставку акцизу на рівні 180 євро за 1000 літрів для бензинів, дизельного палива та скрапленого газу, а ПДВ лишити на рівні 7%. Таким чином концепція балансування акцизної ставки замість підвищення ПДВ пройде майже непомітно для цін на бензин і ДП, та із незначним подорожчанням скрапленого газу, який залишившись вдвічі дешевшим за бензин, збереже свою економічну привабливість для покупця. Така модель дозволить Державі одержати навіть вищий рівень надходжень у бюджет країни, аніж вона планує отримати після повернення до повних ставок акцизів та ПДВ.
“Державі легше адмініструвати акцизний сбір, тому що від сплати акцизу набагато складніше ухилятись, ніж від сплати ПДВ. Таким чином від балансування ставки акцизу Держава отримає необхідні їй податки, АЗС, що працюють легально, збережуть своїх клієнтів, а споживач отримає якісний продукт без суттєвого здорожчання”, - йдеться у зверненні Нафтогазової асоціації України.
На початку повномасштабної війни щоб стабілізувати ситуацію на ринку пального й уникнути значного зростання цін на заправках, Верховна Рада відмінила акцизи на пальне, а ПДВ знизила з 20% до 7%. Вже у вересні того ж року Рада частково відновила акцизи – 100 євро/1000 літрів для бензину й ДП та 52 євро для автогазу.
До складу Нафтогазової асоціації України входять мережі АЗС - ОККО, WOG, Shell, KLO, Паралель, Amic, SOCAR, Укргазвидобування, UPG, Укрнафта.
Як раніше повідомляв Інформатор, Кабінет міністрів заборонив імпорт палива невідомого походження до України. Таким чином має намір унеможливити потрапляння російських нафтопродуктів в країну.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.