Абонентка Київстар втратила доступ до фінансового номера та дізналась про заборгованість перед банком у розмірі 60 804 гривень - що вирішив суд

Внаслідок відсутності доступу до фінансового номера телефону відбувся несанкціонований вхід до Приват-24 та подальші фінансові операції

Київстар
ПриватБанк змушує закрити заборгованість у розмірі 60 804 гривень клієнтку, яка втратила доступ до фінансового номера мережі Київстар

Жінка втратила доступ до фінансово номера мережі Київстар. Згодом вона дізналась про кредитну заборгованість у розмірі 60 804 гривень, яку ПриватБанк вимагає з неї стягнути. Про це йдеться у рішенні Святошинського районного суду Києва, опублікованому 27 грудня 2024 року. 

28.08.2023 року жінка ознайомилась з умовами кредитування та підписала паспорт кредиту та заяву про приєднання до умов та правил надання банківських послуг та погодила істотні умови. Вона отримала кредитну картку та користувалась кредитним лімітом, повертала використану суму кредитного ліміту та сплачувала відсотки за користування кредитним лімітом, але припинила надавати своєчасно банку кошти посилаючись на "спірні", на її думку, операції, які були проведені по кредитці. 28.08.2023 року за допомогою Приват-24 було відкрито віртуальну картку, встановлено ПІН-код та піднято кредитний ліміт в розмірі 50 тисяч гривень, далі через Приват-24 було здійснено 7 операцій "Переказ на свою карту", що прив'язана до рахунку відкритого на ім'я клієнтки. Під час спілкування з представниками банку клієнтка вказала на відсутність доступу до фінансового номера телефону, внаслідок чого відбувся несанкціонований вхід до Приват-24 та подальші фінансові операції, проте, для віддаленої заміни SIM-картки необхідно мати певні дані щодо самої SIM-картки. Сюди входять 19 цифр ICC-коду (номер на обороті SIM-карти) або 8 цифр коду PUK1, або код із SMS від оператора для доступу в особистий кабінет «Мій Київстар». Враховуючи вищевикладене, банк зробив висновок, що оскаржувані операції щодо переказу коштів на свою картку проведені особою, яка мала всі необхідні дані для доступу в Приват-24, внаслідок самостійного розголошення інформації клієнткою. Вина банку в переказі коштів з карткового рахунку - відсутня, у зв'язку з чим просять стягнути заборгованість у розмірі 60 804 гривень.

15.10.2024 року до суду від жінки надійшов відклик на позовну заяву, у якому просить відмовити банку в задоволенні позову. Вказує, що стала жертвою шахрайських дій, внаслідок яких були викрадені як її власні кошти, так і оформлено кредит в Приват-24. Вона звернулась до поліції з заявою, де відкрили кримінальне провадження за ч. 4 ст. 190 КК України.

"28.08.2023 року, невстановленими особами, в наслідок несанкціонованого доступу до системи Приват-24, викрадено кошти в розмірі: 47 940 гривень. Внаслідок цього у відповідача виникла кредитна заборгованість перед АТ КБ «ПриватБанк». Відповідачка не надавала доступу до особистого кабінету будь-яким особам, не розголошувала пароль доступу, не втрачала/не передавала іншим особам мобільний телефон із застосунком «Приват-24», не здійснювала жодних дій чи бездіяльності, які б могли сприяти втраті, незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції", - вказується у матеріалах справи. 

Яким було рішення суду?

Суд відмовив у задоволенні позову. ПриватБанк не надав доказів та підтвердження того, що клієнтка своїми діями чи бездіяльністю сприяла втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера або іншої інформації, яка дала змогу ініціювати оформлення третьою особою кредиту.

"Згідно з листом Національного банку України від 14.02.2024 року, вхід до Приват-24 було проведено з нетипового для відповідачки пристрою - SMARTPHONE. Після доступу в додаток Приват-24 було відкрито віртуальні картки і встановлено кредитний ліміт. Кредитний ліміт відкрито по заявці через систему Приват-24 та підтверджено ОТП 28.08.2023 року. Додатково, 28.08.2023 року через систему Приват-24 було оформлено «Кредит готівкою», та кошти були зараховані на картку. По картках відповідачки були проведені операції зі списання та зняття готівкових коштів. Банк вважає, що ймовірно, була зламана пошта відповідачки та дублювання SIM-карти. Таким чином, могло бути отримано доступ в Приват-24. Далі проводились операції по безконтактну NFC", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube