Абонент Київстар отримав дзвінок з Ощадбанку та втратив з рахунку 37 175 гривень - чи повернув суд кошти

У Київстар зазначили, що послуги за телефонним номером чоловіка станом на 04.06.2023 року надавалися на умовах передплаченої форми обслуговування, знеособлено (анонімно), без укладання письмового договору або реєстрації

Київстар
Абонент Київстар втратив з банківської картки 37 175 гривень через дзвінок від нібито працівника Ощадбанку

Чоловік отримав дзвінок від нібито працівника Ощадбанку, а згодом з його картки зникло 37 175 гривень. Він вважає, що до цього причетні шахраї, які зробили дублікат SIM-карти Київстар. Громадянин вимагає від фінустанови повернення своїх коштів. Про це йдеться у рішенні Ленінського районного суду Запоріжжя, опублікованому 5 жовтня 2024 року.

04.06.2023 року на телефон абонента Київстар почали надходити дзвінки від особи, яка представилася працівником АТ «Ощадбанк» та в цілях безпеки просила надати одноразовий пароль від мобільного додатку. Він проігнорував вказаний дзвінок та не розповсюджував пароль будь-яким третім особам. 04.06.2023 року було здійснено переказ коштів у сумі 29 тисяч гривень та 8 175 гривень з його банківського рахунку. Громадянин звернувся з заявою до поліції, що відносно його телефонної SIM-карти було створено дублікат на який також прийшов аналогічний дзвінок від системи банку та шахраї могли отримати доступ до банківського онлайн кабінету. Водночас клієнт підписуючи договір з банком не надав жодної згоди щодо відновлення пароля для входу до додатка банку через телефон, а тому вказані дії банку є незаконними, оскільки банк повинен пересвідчитись в належній безпеці своїх додатків. 

"Позивач 08.06.2023 року (четвертий день після проведення спірної операції) звернувся з заявою щодо надання пояснень стосовно трансакції по рахунку на суму 29 тисяч гривень та 8 175 гривень, проведених 04.06.2023 року за допомогою платіжної картки на адресу торговця «mobile banking». Спірні операції по його рахунку відбулися після успішної верифікації (прив'язки) платіжної карти 04.06.2023 року о 16:53:43 та 04.06.2023 року о 16:54:21. Верифікацію проведено коректно за допомогою введення ним даних платіжної картки, зокрема CVC та з використанням 3DS-паролю, який надходив після введення даних платіжної карти на фінансовий номер телефону, без введення якого в систему та проведення операцій щодо перерахунку коштів не можливо завершити. Він не звертався до банку про блокування платіжної картки у зв'язку з несанкціонованими платіжними операціями, проведеними 04.06.2023 року та продовжував отримувати кошти та здійснювати операції", - заявили в Ощадбанку. 

Згідно з відповіддю ПрАТ «Київстар» електроні комунікаційні послуги за телефонним номером чоловіка станом на 04.06.2023 року надавалися на умовах передплаченої форми обслуговування, знеособлено (анонімно), без укладання письмового договору або реєстрації. За даними Запорізького районного управління ГУНП в Запорізькій області від 17.06.2024 року, слідчим внесені відомості до ЄРДР від 05.06.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 190 Кримінального кодексу України. На теперішній час у вказаному кримінальному провадженні жодній особі не повідомлено про підозру, досудове розслідування триває.

Яким було рішення суду? 

Суд частково задовольнив позов чоловіка. З акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» на його користь стягнуть 37 175 гривень. 

"Розголошення прізвища та номеру картки не відомій особі є явно не достатнім для ініціювання платіжної операції та несанкціонованого доступу до картки позивача, доказів щодо розголошення ним будь-якої іншої індивідуальної облікової інформації судом не встановлено. За таких обставин, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині стягнення на його користь коштів у розмірі 37 175 гривень", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube