Жінка втратила з кредитного рахунку 118 450 гривень, а ПриватБанк додатково списав відсотки - що вирішив суд

За словами жінки, кошти були списані в рахунок кредитного ліміту, що спричинило додаткові витрати для неї у вигляді нарахованих відсотків, які на час звернення до суду становлять 8 463 гривень

ПриватБанк
Клієнтка ПриватБанку втратила з кредитки кошти у розмірі 118 450 гривень

Жінка втратила з кредитної картки 118 450 гривень. ПриватБанк відмовляється повертати незаконно списані з її рахунку кошти та нарахував відсотки за користування кредитом, який вона не оформлювала. Про це йдеться у рішенні Орджонікідзевського міського суду Дніпропетровської області, опублікованому 17 квітня 2025 року. 

В період з 05.08.2024 року по 09.08.2024 року, внаслідок шахрайських дій невстановлених осіб з банківських карток жінки було списано кошти на загальну суму 118 450 гривень. Ці кошти були списані в рахунок кредитного ліміту, що спричинило додаткові витрати для неї у вигляді нарахованих відсотків, які на час звернення до суду становлять 8 463 гривень. 09.08.2024 року вона звернулася до поліції із заявою про вчинення крадіжки з її банківських карток. В той же день відомості про скоєння кримінального правопорушення за ст. 185 ч. 4 Кримінального кодексу України були внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань. ПриватБанк відмовляється повертати незаконно списані з її рахунку кошти та нараховує відсотки за користування кредитом, який вона не оформлювала. 

Яким було рішення суду?

Суд задовольнив позов жінки. З акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» на її користь стягнуть кошти в розмірі 118 450 гривень та 8 463 гривень відсотків за використання кредитного ліміту, а всього 126 913 гривень. 

"В цьому випадку банк неналежно виконав обов'язки щодо гарантування безпеки операцій, зокрема з протидії відомим сценаріям шахрайства і не довів, що позивачка, як власниця банківських карток і відкритих на її ім'я рахунків, своїми діями чи бездіяльністю сприяла у доступі до індивідуальної облікової інформації, яка надала змогу ініціювати спірні платіжні операції 06.05.2024 року. Зловмисники можуть перехопити смс, в якому надходить одноразовий пароль, через шкідливі програми у смартфоні або вразливість у самій системі передачі повідомлень, що в епоху цифровізації є загальновідомою інформацією для розумно обачних користувачів цифрових сервісів на рівні базової цифрової грамотності і що не може не бути відомо банку, як адміністратору системи дистанційного банківського обслуговування. Відтак, саме на банку, як на фінансовій установі, лежить обов'язок захистити споживача банківських послуг, котрий є слабшою стороною, від цифрового шахрайства. Під час здійснення дистанційних операцій банк зобов'язаний застосовувати посилену автентифікацію, яка ґрунтується на використанні двох чи більше сукупностей даних, що належать до різних категорій, відтак має бути побудована таким чином, щоб розголошення одного набору даних не потягло можливість здійснювати неправомірні платіжні операції. Усі спірні операції з переказів коштів здійснювалися через мобільний банкінг з використанням системи дистанційного обслуговування рахунку у вигляді мобільного додатку «Приват-24», котрий є сервісом, який надається АТ КБ "ПриватБанк". Всебічне дослідження усіх обставин справи та письмових доказів, з урахуванням допустимості доказів та узгодженістю і несуперечністю між собою дають об`єктивні підстави вважати, що позов підлягає задоволенню повністю", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube