Жінка пішла до суду проти «Нафтогазу» через помилковий борг: як суд вирішив суперечку

Без втручання суду вирішити спір не вдавалося

Жінка пішла до суду проти «Нафтогазу» через помилковий борг: як суд вирішив суперечку
Клієнтка просила зробити перерахунок

Жінка кожного місяця передавала показання лічильника газу. Але оператор газорозподільної системи все одно невірно нарахував їй об’єми спожитого блакитного палива. Як жінка не намагалася це виплавити, компанії надсилали їй тільки відписки.

З 2021 року жінка отримувала газ від «Газопостачальної компанії «Нафтогаз України» («ГК «Нафтогаз України»). Все було добре до того часу, як їй зайве нарахували 1 тис. 257,72 грн за блакитне паливо.

Це була неприємна несподіванка, тому що жінка кожного місяця своєчасно до п’ятого числа передавала показники лічильника до оператора газорозподільної системи. За адресою у Кривому Розі, де вона жила, це була компанія «Криворіжгаз». Потім ці дані по споживанню газу передаються до газопостачальної компанії. І вона вже проводить нарахування плати.

З незрозумілих для жінки причин «Криворіжгаз» в деяких місяцях надавав до «ГК «Нафтогаз України» невірні дані, попри те, що вона передавала показання за номерами телефонів. Виявилося, що за грудень 2021 року було спожито 740 куб. м газу, а за січень 2022-го - 178 куб. м газу. Але до «ГК «Нафтогаз України» оператор передав інші дані: за грудень 2021 року - 199,28 куб. м газу, а за січень 2022-го - 774,27 куб. м газу. Через невірні дані переплата скала 1 тис. 257,72 грн.

Щоб виправити помилку жінка не раз зверталася до «Криворіжгаз» та газопостачальної компанії.  Але вони, за її словами, надавали шаблонні відписки без детального розбору її ситуації. При цьому у черговій відповіді «Криворіжгаз» заявив, що розрахунки за її адресою виконані правильно та обсяги спожитого природного газу визначені згідно з наданими нею показаннями лічильника.

Жінка просила «Нафтогаз» зробити перерахунок на основі вірних даних, які мала передати криворізька компанія. Але там постійно відповідали, що від «Криворіжгаз» ніяких нових даних не надходило. Через те, що клієнтку компанії постійно «відфутболювали» та нічого не робили, жінка пішла з позовом до суду.

Що було у суді

Вона просила суд зобов`язати «Газопостачальну компанію «Нафтогаз України» зробити перерахунок та скасувати зайво нараховану їй суму. Та ще стягнути з компаній 50 тис. грн моральної шкоди. Жінка пояснювала це так, що питання з помилковим боргом не вирішувалося пів року і в компаніях неповажно поводились з нею, як з клієнтом.

«При відвідуванні офісу АТ «Криворіжгаз» оператор хмикає, закатує очі, всім своїм зовнішнім виглядом показуючи, як вона їм набридла, у зв`язку з чим вона відчуває до себе зневагу, байдужість, приниження, власне безсилля», - йдеться у рішенні суду.

У відповідь на це в «ГК «Нафтогаз України» відповіли, що вони нічого не могли вдіяти, тому що компанія нараховує плату на основі даних, які передає оператор. Тобто, це провина «Криворіжгаз». Але ця компанія взагалі ніяких пояснень до суду не надала.

Суд вивчив всі відповіді компаній і встановив, що жінці дійсно помилково нарахували не той обсяг спожитого газу. Та ще більше: станом на кінець червня 2022 року «Криворіжгаз» так і не провів коригування обсягів. Тому у жовтні 2022 року суддя Довгинцівського райсуду Кривого Рогу Дніпропетровської області ухвалила провести перерахунок і стягнути з «Криворіжгаз» 2 тис. грн моральної шкоди.

Оператор намагався подати скаргу на це рішення. Проте не заплатив судовий збір і суддя дав 10 днів, щоб все виправити.

Інформатор розповідав, що пенсіонер заборгував «Нафтогазу» майже 10 тисяч гривень за газ.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube