Жінці змінили пароль до Приват-24 та викрали 126 987 гривень - чи повернув суд кошти

Жінка подала заяву на ім'я голови правління АТ КБ «ПриватБанк» про вчинення шахрайських дій

ПриватБанк
Клієнтка ПриватБанку втратила з рахунків кошти у загальній сумі 126 987 гривень

Жінка отримала дзвінок від нібито оператора Київстар та втратила з рахунків 126 987 гривень. Вона вимагає ПриватБанк повернути вказану суму коштів. Про це йдеться у рішенні Старосинявського районного суду Хмельницької області, опублікованому 3 березня 2025 року.

18 травня 2024 року жінці на телефон зателефонувала невстановлена особа та представилася працівником оператора стільникового зв'язку ПрАТ «Київстар» та повідомила про закінчення терміну дії SIM-картки, яка перебуває в її користуванні та під приводом поновлення дії послуг оператора дізналась код, який надійшов у повідомленні, на її номер телефону. Надалі невстановлена особа шляхом отримання доступу до SIM-картки з номером телефону безперешкодно змінила пароль до Приват-24, внаслідок чого отримала доступ до банківських рахунків та оформила кредит готівкою та заволоділа коштами останньої у загальній сумі 126 987 гривень, шляхом здійснення переказу на картковий рахунок ПАТ «Перший Український Міжнародний Банк» (ПУМБ).

20.05.2024 року жінка подала заяву на ім'я голови правління АТ КБ «ПриватБанк» про вчинення шахрайських дій. Крім цього, вона звернулася до поліції із заявою про вчинення відносно неї кримінального правопорушення за фактом викрадення із її банківських рахунків коштів шахрайським способом. 20.05.2024 року відділом поліції за її зверненням було зареєстровано кримінальне провадження та розпочато досудове розслідування. 

"Переказу коштів з картки передували телефонні дзвінки на номер позивачки та безпосередні дії щодо введення інформації наданої невідомими особами на своєму телефоні - фінансовий номер якого був логіном до додатка Приват-24. Втрата грошей сталася через власну необачність позивачки по захисту персональних даних і коштів, своїми діями вона сприяла незаконному використанню інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції, що дає підстави для відповідальності користувача за проведені платіжні операції. Докази списання банком коштів без законних підстав відсутні. Окрім цього, встановлена особа, яка отримала кошти, і вона має відповідати за шахрайські дії, до неї мати бути заявлено позов", - заявили у ПриватБанку. 

Що вирішив суд? 

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Докази безпідставного списання банком з рахунка клієнтки коштів відсутні.

"Суд дійшов висновку, що відповідач надав суду належні і допустимі докази на спростування доводів позивача, та довів, що позивач, як володілець та користувач картки, надала інформацію третім особам, що дало змогу ініціювати платіжні операції. Окрім пояснень відповідача та показання свідка, такими доказами є матеріали кримінального провадження у яких викладені встановлені обставини заволодіння доступом до фінансового номера телефона позивача, відомості з ПрАТ Київстар лист-відповідь від 04.12.2024 року. Безпосередні дії позивача щодо введення інформації наданої невідомими особами на своєму телефоні фінансовий номер якого був логіном до додатка Приват-24, сприяли незаконному використанню інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції, що дає підстави для відповідальності користувача за проведені платіжні операції. Оскільки списання  коштів позивача на погашення заборгованості за кредитом відбулось без її розпорядження на підставах встановлених кредитними договорами, вказане відповідає вимогам ч. 2 ст. 1071 ЦК України. Докази безпідставного списання банком з рахунка клієнта коштів відсутні", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube