Які обставини впливають на призначення субсидії, пояснили в ПФУ

Розмір субсидії – це різниця між вартістю всіх комунальних послуг з урахуванням соціального нормативу та розміром обов’язкового платежу

ПФУ
ПФУ про обставини, які впливають на призначення субсидії

В Україні субсидія надається особам зі складу домогосподарства, якщо вони сплачують за комунальні послуги більше, ніж визначений для них обов’язковий платіж. Він розраховується індивідуально для кожного домогосподарства і залежить від середньомісячного сукупного доходу на одну особу. Також мають значення майновий стан домогосподарства  і норми споживання. Крім того, є певні обставини, які впливають на призначення субсидії. Про це повідомили у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області. 

Розмір субсидії – це різниця між вартістю всіх комунальних послуг з урахуванням соціального нормативу та розміром обов’язкового платежу. Щоб визначити обов’язковий платіж, треба середньомісячний сукупний дохід домогосподарства помножити на обов’язковий відсоток платежу. 

Які обставини впливають на призначення субсидії?

  1. Загальна площа квартири не більше 130 кв. м, житлового будинку не більше 230 кв. м (норма не застосовується до дитбудинків сімейного типу, багатодітних сімей, сімей, де є троє і більше дітей, які перебувають під опікою та піклуванням).
  2. Наявність у власності члена родини транспортного засобу, випущеного менше ніж 5 років тому (крім мопеда та причепа).
  3. У власності є не більше одного транспортного засобу, випущеного менше ніж 15 років тому (крім мопеда та причепа).
  4. У складі сім’ї є повнолітні особи, в яких відсутній дохід, або одержувачі доходу нижче мінімальної зарплати, або якими (за яких) не сплачено єдиний внесок у розмірі не менше мінімального сумарно 3 місяці підряд (крім студентів та одержувачів соціальної пенсії).
  5. Уповноважений орган отримав інформацію про наявність заборгованості за житлово-комунальні послуги (або витрати на управління багатоквартирним будинком), що: прострочена понад 3 місяці (на дату подання інформації); строк позовної давності не минув; сума перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; Винятки: НЕ враховується заборгованість: за газ, нарахований на підставі судових рішень щодо норм споживання без лічильників або з приведенням до стандартних умов; якщо заборгованість виникла через ненадання об’єднаннями співвласників чи виконавцями комунальних послуг інформації, необхідної для призначення субсидії.
  6. Жоден із зареєстрованих членів сім’ї протягом року перед зверненням за субсидією не здійснював купівлю на суму понад 100 тис. грн (окрім оплати лікування).
  7. У складі сім’ї є неплатник аліментів (понад 3 місяці).
  8. У складі сім’ї є власник більш одного житлового приміщення (крім житла на тимчасово окупованих територіях і на лінії зіткнення такого, що належить на праві спільної сумісної або часткової власності та розташоване в сільській місцевості)
  9. У члена сім’ї є депозит понад 100 тис. грн.
  10. Член сім’ї купував валюту на загальну суму в понад 50 тис. грн протягом року перед зверненням.
  11. Купівля, зокрема у кредит, генеруючих установок, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії на суму більше ніж 150 тис. грн.

Як подати заяву на отримання державних соціальних допомог онлайн

Постановою Кабінету міністрів України від 25 червня 2025 року № 765 "Деякі питання призначення та виплати державних соціальних допомог, соціальних стипендій органами Пенсійного фонду України" визначено, що з 1 липня 2025 року Пенсійний фонд України здійснює призначення та виплату державних соціальних допомог, соціальних стипендій, які раніше призначалися та виплачувалися органами соціального захисту населення. Пенсійний фонд України на вебпорталі електронних послуг реалізував новий електронний сервіс, який дозволяє громадянам дистанційно подати заяву на призначення окремих видів державних соціальних допомог:

  • щомісячна грошова допомога за особу, яка потребує догляду внаслідок психічного розладу;
  • допомога постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, які евакуйовані, відселені на нове місце проживання;
  • компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, які брали участь у ядерних випробуваннях;
  • допомога на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, які брали участь у ядерних випробуваннях;
  • відшкодування постраждалим внаслідок ЧАЕС втраченого заробітку;
  • виплата компенсації до досягнення повноліття на дітей з інвалідністю, пов’язаною з наслідками ЧАЕС і не харчуються;
  • компенсація за нерухоме майно, що втрачене у разі відселення із зон радіоактивного забруднення;
  • тимчасова допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів;
  • одноразова компенсація особам з інвалідністю внаслідок ушкоджень, спричинених вибухонебезпечними предметами;
  • виплата щорічної допомоги на оздоровлення особам з інвалідністю внаслідок ушкоджень вибухонебезпечними предметами;
  • грошова компенсація вартості одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка";
  • одноразова винагорода жінкам "Мати-героїня".

Для онлайн-подачі заяви алгоритм дій такий:

  • Крок 1. На вебпорталі Пенсійного фонду України авторизуйтесь за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) та натисніть кнопку "Увійти".
  • Крок 2. В особистому кабінеті на панелі ліворуч у розділі "Комунікації з ПФУ" оберіть опцію "Окремі види державних соціальних допомог".
  • Крок 3. Заповніть онлайн-форму заяви, що з’явиться на екрані: вкажіть загальні дані (зазначте назву Головного управління Пенсійного фонду України, де перебуваєте на обліку, оберіть тип особи, що подає заяву, зазначте всі необхідні дані про заявника), інформацію про документ, що посвідчує особу, дані місця реєстрації та проживання. Важливо! Поля, позначені зірочкою "*", є обов’язковими для заповнення.
  • Крок 4. У полі онлайн-форми "Дані щодо виплати" оберіть спосіб виплати (через пошту, або через банк), та внесіть необхідні дані / реквізити.
  • Крок 5. За потреби в полі онлайн-форми "Учасники звернення" натисніть кнопку "Додати", щоб додати інформацію про члена сім’ї, заповнивши необхідні дані про нього.
  • Крок 6. За потреби в полі онлайн-форми “Відомості про види та суми доходів осіб, які входять до складу сім’ї, інформація про які відсутня в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування” внесіть дані про доходи члена сім’ї, натиснувши кнопку "Додати".
  • Крок 7. За потреби додайте копії сканованих документів, перелік яких зазначено у випадаючому меню, зазначте спосіб отримання повідомлення про призначення державної соціальної допомоги (допомог) або надбавки та надайте згоду на обробку персональних даних.
  • Крок 8. Перевірте дані сформованої заяви та надішліть її до Пенсійного фонду України, натиснувши кнопку "Підписати та відправити у ПФУ".

З результатом розгляду заяви про призначення виплати можна ознайомитись у розділі "Мої звернення" –  "Статус звернення".

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити