Як формується ціна авіаквитка, і чому деякі рейси обходяться всього у 10 євро

За допомогою дешевих авіаквитків авіакомпанії заповнюють порожні місця

Як формується ціна авіаквитка, і чому деякі рейси обходяться всього у 10 євро

C появою лоукостерів квитки по 10 євро на літак стали все частіше з'являтися в нашому житті. Але чи є така ціна квитка на авіарейс - об'єктивно ринковою, давайте розберемося.

Про це повідомляє Інформатор з посиланням на avianews.com .

Ціна авіаквитка

Будь який авіаквиток включає кілька обов'язкових складових:

  • тариф, який встановлює авіаперевізник для покриття витрат на перевезення і отримання прибутку;
  • державні та аеропортові збори;
  • податки.

Наприклад, якщо подивитися структуру ціни квитка МАУ з лондонського аеропорту Хітроу до Києва, виявиться, що з 200 євро 72 євро припадають на збори.

З них 47 євро потрібно заплатити аеропорту за обслуговування пасажирів, ще 10 євро підуть на підтримку інфраструктури повітряних воріт через падіння трафіку в зв'язку з пандемією коронавірусу.

Додатково 15 євро авіакомпанії змушені платити в бюджет Великобританії в якості податку за кожного мандрівника, який вилітає.

Далі необхідно покрити витрати на сам переліт.

Тариф включає:

  • вартість гасу;
  • подачу трапів до літака;
  • витрати на персонал;
  • оренду літака;
  • технічне обслуговування авіалайнера;
  • оплату диспетчерів за супровід в небі.

Іноді авіакомпанії виносять з тарифу частину витрат на авіаційне паливо у вигляді паливного збору.

Одна з причин - можливість швидше реагувати на зміну на нафтовому ринку, змінюючи збір в більшу чи меншу сторону. Але не в останню чергу це робиться в рекламних цілях - можна обнулити тариф, пропонуючи оплатити тільки збори, перенісши в цю частину паливні витрати з тарифу.

Квитки по 10 євро

Іноді авіакомпанії продають квитки з нульовим тарифом і просять оплатити тільки аеропортові збори. Таким чином, вони фактично заявляють, що везуть вас безкоштовно. Але за рахунок чого тоді вони живуть?

За рахунок перехресного субсидування. В авіації ціна авіаквитка змінюється постійно. В результаті хтось купує квиток за 50 євро, а хтось платить всі 500 євро.Якщо ви летите дуже дешево, хтось інший перекриває витрати на збиткове для авіакомпанії бронювання.

За допомогою дешевих авіаквитків авіакомпанії заповнюють порожні місця і перетворюють мандрівника в безкоштовного рекламного агента, який за принципом сарафанного радіо буде розповідати про те, якою дешевою є авіакомпанія.

Саме тому відомий лоукостер Ryanair влаштовує розпродажі і продає квитки по 10 євро, а іноді навіть 5 євро. У таких випадках, щоб отримати гарну ціну для реклами, авіакомпанія субсидує не тільки переліт, але навіть замість пасажира оплачує державні збори і збори аеропорту.

Які в реальності витрати?

На перевезення одного пасажира в минулому році цей лоукостер витрачав близько 50 євро, а отримував від кожного пасажира приблизно на 7-8 євро більше. Це підтверджує факт, що дуже дешеві квитки є лише засобом реклами, який добре працює.

Раніше Інформатор повідомляв, що Ryanair незабаром запустить 18 рейсів з України .

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube