Як дізнатися, коли виплатять лікарняні або декретні, пояснили в Пенсійному фонді

В ПФУ дали роз’яснення про те, як дізнатися, коли виплатять лікарняні або декретні і нагадали про обов’язки роботодавця

Лікарняний, Пенсійний фонд
Виплати по лікарняному

Роботодавець має виплатити допомогу застрахованій особі у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати. Або одразу після надходження коштів від Фонду. Як відслідкувати стан оплати свого лікарняного або декретного, пояснили в Головному управлінні Пенсійного фонду Черкаської області.

Щоб слідкувати за станом оплати свого лікарняного, потрібно знати дату прийняття заяви-розрахунку, яку роботодавець формує на підставі листка непрацездатності працівника та подає через вебпортал до Пенсійного фонду України для здійснення фінансування. Це пов’язано з тим, що сам по собі лікарняний не містить фінансової інформації – він потребує опрацювання.
Статуси лікарняних, які можна побачити в особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України:

  • «Закритий». Це статус, якого електронний лікарняний набуває з дня свого формування (відкриття) в Електронному реєстрі листків непрацездатності та залишається, доки триває непрацездатність. За електронними лікарняними з таким статусом ще не можна нараховувати кошти. Статус «закритий» змінюється на «Готово до сплати» через сім днів після дати:
    – закриття (закінчення строку дії медичного висновку) – для лікарняних у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю;
    – відкриття (початок строку дії медичного висновку) – для лікарняних у зв’язку з вагітністю та пологами.
    Навіть якщо статус зміниться раніше, варто зачекати, адже протягом семиденного періоду до лікарняного можуть вноситися зміни.
  • «Готово до сплати». Статус, який вказує на те, що роботодавець може розпочинати роботу з листком непрацездатності та нараховувати кошти.

Терміни розгляду документів

Спочатку (з восьмого дня) документ розглядає кадрова служба (визначає страховий стаж, пільги, кількість днів до оплати), далі страхову виплату призначає уповноважений із соціального страхування. Рішення про призначення (відмову у призначенні) страхової виплати оформляється документом (наказом, розпорядженням).

Це має відбутися протягом:

  • не більше 10 робочих днів – допомога по тимчасовій непрацездатності;
  • не більше 3 робочих днів – допомога по вагітності та пологах;
  • не більше 1 робочого дня – допомога на поховання;
  • не більше 5 днів – на відмову в призначені страхової виплати.

Потім бухгалтерія розраховує суму, формує та подає до Пенсійного фонду України заяву-розрахунок у визначені терміни, а саме – не пізніше 5 робочих днів з дати прийняття комісією такого рішення.

Кожна заява-розрахунок проходить автоматизовані контролі, перевірку фахівців Пенсійного Фонду та верифікацію. Це дозволяє запобігти помилкам, нецільовим виплатам, подальшому штрафуванню роботодавців за порушення.

Коли заява перевірена, Фонд приймає її на оплату. Саме від дати прийняття заяви-розрахунку залежить дата виплати допомоги. Дату прийняття заяви можна уточнити безпосередньо в роботодавця. Фінансування заяви-розрахунку відбувається на рахунок роботодавця протягом трьох робочих днів.

Роботодавець має виплатити допомогу застрахованій особі у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після надходження коштів від Фонду.

Раніше Інформатор писав, що для перерахунку пенсії українці можуть звернутися до територіального управління Пенсійного фонду України або подати електронну заяву через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду. Проте, це можна зробити безпосередньо через Дію. Детально про це йдеться у роз’ясненні на порталі Дія.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube