Втрати просто неба: чи готові українські аеродроми прийняти F-16 на тлі удару по літаках в Миргороді

Читать на русском

Вже невдовзі Україна має отримати від партнерів винищувачі 4-го покоління. Однак знищення Су-27 у Миргороді викликає сумнів щодо спроможності Києва захистити довгоочікувані літаки

Читать на русском
F-16
Своїми думками з цього приводу поділилися експерти

Вже невдовзі Україна має отримати від партнерів винищувачі 4-го покоління. Однак знищення Су-27 у Миргороді викликає сумнів щодо спроможності Києва захистити довгоочікувані літаки

1 липня російські війська вдарили по аеродрому у Миргороді Полтавської області. У мережі пишуть, що перед атакою над обʼєктом тривалий час спостерігав ворожий розвідувальний дрон. І це сталося перед тим, як Україна має отримати від партнерів частину обіцяних ними американських винищувачів F-16.

У звʼязку з цим виникає питання, чи будуть захищені іноземні борти від подібних ворожих ударів. І якщо так, то яким чином вдасться забезпечити цей захист. Щоб це дізнатись Інформатор опитав експертів у галузі військової техніки.

Коротко про удар по аеродрому в Миргороді 1 липня. Після інциденту російські пабліки повідомили, що знищені 2 літаки Су-27, а пошкоджень зазнали ще чотири таких борти. У свою чергу колишній спікер Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат запевнив, що втрати не такі серйозні, як пише ворог. А вже у вівторок командувач ПС Микола Олещук заявив, що нібито знищені ворогом літаки продовжують виконувати свої завдання.

Загалом, за даними Forbes, Україна втратила 5 літаків Су-27 за останні девʼять місяців. Видання вважає, що це втрати, яких наша армія собі дозволити не може.  

У звʼязку з цим інцидентом у багатьох виникло питання - а чи добре будуть захищені літаки F-16, коли нам їх нададуть держави партнери. Особливо враховуючи, що росіяни знають розташування аеродромів, зокрема, у тому ж Миргороді та Старокостянтинові Хмельницької області, який часто зʼвляється в повідомляннях повітряних сил про ракетну небезпеку. Російська армія бʼє по цих аеродромах регулярно.

Експерт видання Defense Express Валерій Рябих нагадав про те, що неодноразово вже повідомлялося ЗМІ: перед тим, як передати літаки, в Україні має бути забезпечений належний захист для них. Крім того велику роль грає захист від розвідної діяльності ворога, адже він докладе максимальних зусиль, щоб знайти наші F-16.

F-16

"Методи збереження авіації - вони особливо не змінюються. Використовується роззосередження авіації. Експерти кажуть, що на нашій території близько сорока аеродромів. Також є засоби введення противника в оману та маскування. Це ми бачили на знімках літаків, які нібито було уражено в Миргороді. Можливо там макети були, можливо літаки які вийшли з експлуатації", - розповів Рябих. 

Су-27

За словами експерта, третьою ланкою захисту авіації є засоби ППО. І наші партнери мають забезпечити ними у достатній кількості, щоб відбивати атаки ворога на українські аеродроми. Однак не варто забувати і про те, що авіація може розташовуватися на іноземних аеродромах, зокрема, в Європі. Крім цього, допомогти у захисті повітряних суден має будівництво захисних споруд та укриттів, нагадав Рябих.

 

Це брехня чи це все реально? 

З тим, що методи захисту авіації за останній час не змінилися, погоджується й експерт Костянтин Криволап. Водночас у випадку з ураженням українських Су-27 він звертає увагу на той факт, що літаки стояли на аеродромі просто неба.

"Наприклад, коли не вистачає ангарів для винищувачів, росіяни регулярно перевозять літаки між аеродромами. Так само мало б кататись і Су-27. До того ж, на аеродромі у Миргороді, ми бачимо там якісь захисні споруди? Ні. В повітрі при цьому безкарно літав якийсь безпілотник, який все чудово бачить. І у звʼязку з цим питання - це брехня, чи це все реально?", - зазначив Криволап.

Су-27

До того ж він нагадав, що кожні два-три дні по Миргороду регулярно бʼють росіяни. Водночас на цьому аеродромі не видно "жодних спроб захистити ці літаки". І з приводу цих помилок вище керівництво держави "мовчить", додав експерт.

Тим часом у соцмережі X поширюється версія, згідно з якою керівництво угруповання, яке тримає оборону в тому районі, розпустило підрозділи, які збивали безпілотники над Полтавщиною. Зокрема у пості автор аккаунту Пан Полтава пише, що цих бійців "перевели на інші бригади в піхоту".

"831а розпустила підрозділи які збивали бпла, та перевели на інші бригади в піхоту", - йдеться у дописі.

З цього приводу експерт Криволап зазначає, що такий сценарій він не баче реалістичним. Адже, з його слів, боєць, який входить до складу вогневої групи підтримки ППО, навряд проявить себе в окопах на передній лінії фронту. Тим не менш, така версія активно шириться мережею.

Популярний український телеграм-канал "Николаевский Ванек", який повідомляє загрози від росіян в повітрі майже в режимі реального часу, був одним з перших великих, який відреагував на інцидент у Миргороді. За словами автора допису, "наші командувачі, які тримають бори просто неба, коли над ними пролітає черговий розвідувальний (дрон) - це ще гірше ракушки (росіян)".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.