Айтівці скаржаться на неможливість виїзду за кордон
Тепер виїзд за кордон для айтівців можливий лише в складі офіційних делегацій, зокрема Міністерства цифрової трансформації. Як впливає неможливість виїзду за кордон на роботу IT-компаній?
CEO Вінницької IT-Асоціації Дарія Нишпорська зазначила, що така ситуація негативно впливає на роботу компаній, адже довіра клієнтів до них падає.
«Раніше айтівці могли виїхати за кордон за системою офіційного бронювання. Крім того, була можливість відвідувати міжнародні конференції та заходи для керівників й топменеджерів компаній як офіційних представників бізнес-комʼюніті. Або ж кордон можна було перетнути за системою «Шлях», якщо ти волонтер», - нагадала Нишпорська.
Вона зазначила, що наразі система виїзду українських топів як офіційних представників України майже не працює. Крім того, Державна прикордонна служба зробила жорсткішими правила виїзду за кордон для волонтерів.
Зокрема, за словами Нишпорської, раніше асоціація створила партнерство разом з Подільським благодійним фондом і її представники мали змогу виїжджати за кордон на власних авто. Вони розв’язували робочі питання, а на зворотному шляху, за її словами, привозили гуманітарну допомогу, амуніцію та інше.
«Тепер перетинати кордон за системою “Шлях” можуть лише ті, хто вже виїжджав до цього. І обсяг ввезеного має бути в півтора раза вищим, ніж той, що ми возили минулого року. Це також ускладнило можливість виїзду наших представників», – уточнила Нишпорська.
Вона розповіла, що представники асоціації не змогли відвідати Web Summit 2023 у Ліссабоні, попри наявність реферального запрошення на цю конференцію, партнерства з колегами з Харківського та Хмельницького кластерів та значного дисконту на вартість квитків.
«Айтівці, по суті, народ open-minded. Вони звикли побачитись, випити десь разом у барах, сходити на якусь бізнес-вечірку, переговорити, а потім зафіксувати все обговорене діловим дзвінком і вже отак налагодити контакт. Тут не діють емейл розсилки або стандартні реклами, а в основному живе спілкування», – пояснила Нишпорська.
Вона додала, якщо IT-компанія не має змоги виїхати та взяти участь у заходах, то у її клієнтів виникають питання безпеки свого проєкту, попри забезпеченість безперебійним інтернетом, Starlink та іншим.
«Згідно з нашим цьогорічним дослідженням, приблизно 60% компаній все ще мають стабільний приплив клієнтів. Але водночас трохи менше половини бізнесів відчули на собі зменшення клієнтської підтримки у воєнний час. Є великий ризик, що ці показники скоро зрівняються, і це може призвести до значного економічного застою в цій індустрії», – резюмувала Нишпорська.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.