За минулі 4 роки українці все менше схиляються до покупки «свіжопригнаних» дизелів, натомість їхню частку займають бензинові варіанти, і ще більше — електричні
Картина вибору автомобілів за типом пального (або живлення — якщо говорити про електромобілі) помітно змінилася. Ще порівняно недавно дизель був фаворитом для більшості покупців вживаних авто з-за кордону, проте сьогодні цей вид впевнено потіснили електромобілі та бензинові авто. Фахівці Інституту досліджень авторинку 29 липня проаналізували, як змінювалась структура первинних реєстрацій імпортованих уживаних легковиків за типом пального у першому півріччі 2022–2025 років — і ось які тренди отримали.
Попри розвиток електротранспорту, бензинові автомобілі залишаються найпопулярнішим вибором. У першому півріччі 2025 року вони охопили 46,1% ринку, лише трохи поступившись результату минулого року (47,6%). Попит тримається завдяки:
У 2022 році дизель мав 56,9% частки ринку імпортних уживаних авто. У 2025-му — лише 23,2%. Причини такого обвалу:
Зростання частки електромобілів — один з найпомітніших трендів: 1,2% → 10,7% → 16,7% → 22,1% (2022 → 2025).
Що змінилось:
Крім того, цього року покупців додатково активізує наближення розмитнення електромобілів з ПДВ з 2026 року, що сумарно збільшить вартість тих самих моделей на ринку на чверть, а то й на третину.
Легковики з гібридними силовими установками у 2025 році мають частку 4,8%. Це небагато, але тренд позитивний. Порівняно з 2022 роком частка зросла в 4 рази. Причини:
Стримує розвиток сегмента — обмежений вибір моделей, вищі ціни, подекуди — специфіка обслуговування машин «два в одному».
Частка легковиків що використовують як пальне бензин та/або газову суміш, тобто мають на борту газобалонне обладнання (ГБО) як додаткову систему, невелика — від 3,4% до 4,9%, без тенденції до збільшення чи зменшення. Подібна картина і з «чисто-газовими» авто, здебільшого корейськими, які належать до групи LPI — після хвилі популярності (якщо так можна назвати частку серед імпортованих у 0,7% у 2022 році) кількість реєстрацій таких авто знизилася до 0,3% у 2025. Для обох груп пояснення такої малої присутності просте: подібних машин мало в Європі та тим паче в США, корейський ринок специфічний, тому їх мало «приганяють».
Отже, за минулі 4 роки українці все менше схиляються до покупки «свіжопригнаних» дизелів, натомість їхню частку займають бензинові варіанти, і ще більше — електричні. Легковики з гібридними силовими установками навіть попри певне статистичне нарощення частки не займають вагомого місця у сегменті імпорту. Подібна картина і з авто, чиї мотори здатні працювати на газовій суміші — вони у меншості й не подають ознак на збільшення своєї частки на ринку.