Протяжність євроколії сягає 22 кілометри, далі її розбудовуватимуть до Львова
В Ужгороді відкрили ділянку колії, яка прямує до Європи. Зокрема, вона з'єднана зі словацькими Братиславою та Кошицями, угорським Будапештом та австрійським Віднем. Таким чином Ужгород став першим обласним центром, які з'єднаний одразу з чотирьма європейськими містами.
Про це повідомив президент Володимир Зеленський у соцмережах. Він був присутній на відкритті ділянки, яке відбулося у п'ятницю, 5 вересня.
"Ужгород став першим обласним центром, який буде з'єднаний із Братиславою, Кошицями, Будапештом і Віднем завдяки новій залізничній колії. Сьогодні відбулося відкриття ділянки євроколії Ужгород - Чоп", - зауважив глава держави.
Наразі вже планується побудова євросполучення зі Львовом. Водночас ще триває розвиток на інших напрямках, але на яких саме - поки невідомо.
За словами віце-прем'єра із відновлення Олексія Кулеби, довжина залізниці європейського стандарту від Ужгорода до Чопа становить 22 кілометри. Продаж квитків стартував 5 вересня, а перші потяги відправляться вже 12 вересня із Ужгорода до Братислави, Кошиць, Будапешта та Відня.
Кулеба розкрив, що будівництво тривало рівно рік - з серпня 2024 року до серпня 2025-го. Загальна вартість проєкту становить 1,3 млрд гривень, а половина коштів - це грант Євросоюзу у рамках Connecting Europe Facility. Інша половина - кредит Європейського інвестиційного банку.
"Восени стартує електрифікація. Частина видатків покриє CEF, а в державному бюджеті на 2025 рік уже передбачено 128 млн гривень", - уточнив він.
Наступним етапом стане продовження євроколії від Ужгорода до Львова та будівництво відрізку Скнилів - Мостиська-2. Це відкриє прямий шлях від Львова до Польщі та інших країн ЄС. На ці проекти ЄС уже виділив 76 млн євро грантової підтримки.
Раніше заступник міністра фінансів України Олександр Кава заявив, що залізниця європейського стандарту також має з'явитися у Львові, Луцьку та Чернівцях. Крім того, Україна та Польща почали працювати над планом реалізації євроколії між столицями ще перед початком великої війни. Планувалося, що час у дорозі між Києвом і Варшавою займатиме до чотирьох годин.