В умовах війни: як відбувається евакуація поїздами Укрзалізниці
У перші години повномасштабного вторгнення Росії в Україну Укрзалізниця перейшла в особливий режим роботи. Евакуаційні поїзди працюють цілодобово вже другий тиждень. Інформатор поспілкувався з керівником з комунікацій та клієнтського маркетингу пасажирського спрямування Укрзалізниці Олександром Шевченком.
Який зараз попит на евакуаційні потяги? Чи поменшало бажаючих скористатися цим видом послуг від Укрзалізниці?
Попит точно не зменшився, ми бачимо, що люди, переважно діти та жінки, активно шукають способи покинути зони, де йде активне протистояння. Тобто, це Харків, Київ, а також регіони, які ближчі до лінії розмежувань на Сході (Краматорськ, Лисичанськ, Костянтинівка), а також із Дніпра та Запоріжжя.
Скільки людей потяги Укрзалізниці вивезли з небезпечних зон?
Загалом, станом на 12:00 сьогодні (9 березня – ред.), ми перевезли вже 1,8 млн людей. Тобто це як українці, так і громадяни інших держав, їх ми не розмежовуємо, бо так чи інакше намагаємось урятувати всіх. Надається пріоритет певним категоріям: дітям, людям з обмеженою можливістю, але загалом ми готові перевозити всіх і не робимо жодних винятків. Сьогодні, наприклад, вивезли вже дві електрички з людьми. Це понад 2 000 осіб з оточених у кільце Сум. Ці люди прямують через Львів на Перемишль. Ось туди один поїзд вже поїхав у напрямку Польщі, другий ще лише до Львова під'їжджає і там на цих поїздах переважно іноземні студенти, вони переважно з Індії, Пакистану. З приводу них усіх було клопотання від посольств їхніх країн. Далі посольства безпосередньо підхоплюють та допомагають доставити цих людей до їхніх рідних міст.
Які документи треба мати при собі, щоб скористатися послугами Укрзалізниці у плані евакуації?
Звісно, бажано мати усі документи. Але ж ми не маємо жодного морального права залишити людину в зоні обстрілів. Зараз для тих, хто евакуюється, дещо змінили та знизили планку всіх вимог, це стосується і карантинних вимог, і маскового режиму, і багажних обмежень. Так чи інакше ми намагаємося взяти якнайбільше людей на борт, тому що ми розуміємо, що ці рейси – це межа між безпекою та небезпекою для багатьох людей. І так само нашим захисникам важливо, щоб їхні сім'ї були у безпеці, тому ми ще й захисну роль виконуємо. Ми розуміємо, що для ЗСУ набагато безпечніше та спокійніше, коли всі діти евакуйовані із зони бойових дій. Саме тому дітям та їхнім матерям надається пріоритет при посадці.
Які рейси платні, які безкоштовні?
Усі рейси у західному напрямку ми зробили номінально евакуаційними та вони безкоштовні. Квитки не продаються чисто фізично. А квитки на деякі рейси у зворотному напрямку ми все ж таки продаємо, бо це вже не евакуація. Деякі люди продовжують подорожувати, вертаються назад. Але це не рятувальний рейс. Наприклад, квитки можна купити зі Львова до Дніпра.
Яка заповнюваність евакуаційних поїздів?
Напівпорожніх поїздів у західному напрямку наразі не існує. Усі поїзди їдуть повними. Питання лише у ступеню заповненості. Є, наприклад, ранковий поїзд з Запоріжжя, який був заповнений на 300%, там їхало кілька тисяч людей. Позавчора ми перевезли 306 тисяч людей лише з Запоріжжя. Те саме по Харкову. А ось останній рейс з Києва вчора, наприклад, надвечір непогано розвантажили і останній поїзд був заповнений на 120%. Це більше, ніж його стандартна місткість, але не настільки, щоб люди стояли пліч-о-пліч у проході. Тут ще залежить від часу.
Наскільки безпечною є евакуація саме поїздами?
Евакуюватися поїздами Укрзалізниці зараз найбезпечніше. Ми отримуємо оперативну інформацію про небезпечні ділянки та, виходячи з цих даних, коректуємо свій маршрут. Ми й у мирний час були режимним об'єктом, який працював у повній готовності до будь-якого розвитку сценарію, тож зараз чітко знаємо, хто і що має робити.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.