Українській службі єдиного номера для екстрених ситуацій 112 виповнився один рік
У МВС України підбили підсумки першого року роботи Службі єдиного номера для екстрених ситуацій 112. За цей час оператори лінії опрацювали понад 2 мільйони викликів громадян: від інформації про пожежі до фіксації злочинів. Й одразу направляли профільних фахівців на місце події.
Заступник міністра внутрішніх справ Леонід Тимченко 2 липня повідомив про розширення згодом на Дніпро, а до кінця року - на Одесу мережі комунікаційних центрів Служби 112, яка є важливою частиною інтеграції України до європейських стандартів екстреного реагування.
«Найближчим часом ми плануємо започаткувати роботу центру, який буде покривати східний регіон нашої країни і буде працювати в місті Дніпро. Далі ми плануємо започаткувати роботу ще одного, четвертого центру, який буде працювати в місті Одеса і буде покривати південний макрорегіон нашої країни», - повідомив заступник голови МВС.
Тимченко підкреслив, що дзвінок на єдиний номер 112 дозволяє одночасно викликати декілька служб, що є важливим у сучасних воєнних умовах, коли потрібна негайна реакція на ракетні атаки, руйнування або постраждалих. Найбільше за минулий рік, зазначив заступник міністра, зверталися до поліції і до екстреної медичної допомоги (приблизно рівна кількість дзвінків), далі за кількістю звернень - пожежники і служба газу.
До 112 зверталися навіть діти, які не знали своєї адреси. Оператори визначали локації за описом місцевості зі слів дітей і направляли до них екіпажі патрульних, розповів представник МВС. Міністр внутрішніх справ України Ігор Клименко додав у Telegram, що за рік від іноземних громадян надійшло понад 350 звернень.
Тимченко додав, що приблизно 30% операторів Служби 112 володіють англійською мовою. В цілому в Службі 112 здебільшого працюють жінки, підкреслив він. Дехто з них мав досвід роботи в інших екстрених службах – 101, 102, 103, 104.
Під час відбору кандидатів до операторів Служби 112 особлива увага приділяється людям з досвідом участі у бойових діях та ветеранам, зазначили в МВС. Програма підготовки операторів включає використання міжнародного досвіду та курси психологів для опрацювання складних ситуацій, наприклад, коли людина знаходиться на межі самогубства. Тренування операторів триває близько місяця та проводиться за підтримки міжнародних партнерів, Національної поліції, Державної служби надзвичайних ситуацій, Міністерства охорони здоров’я та Міністерства енергетики.
Унікальність номера 112 у тому, що його можна набрати з будь-якого телефонного апарата, без введення PIN-коду та при заблокованій клавіатурі. Під час виклику автоматично визначається місцезнаходження абонента, є можливість спілкуватися різними мовами.
Важливим є те, що на лінію 112 можуть звертатися і люди з порушеннями слуху чи мовлення. Вони спілкуватимуться по відеозв’язку з операторами, які володіють жестовою мовою. Для цього необхідно відправити смс-повідомлення на номер 112 і очікувати посилання на з’єднання.
У березні Тимченко заявляв, що центр Служби 112 у Дніпрі має запрацювати від 1 травня і покриватиме регіони на сході України. За планами МВС, четвертий центр, який базуватиметься у місті Одеса, планується відкрити у вересні. Саме він покриватиме південні регіони.
Загалом, відповідно до графіка Міністерства, до кінця грудня 2024 року планується поширити роботу Служби 112 на території всієї України. При цьому, номери профільних екстрених служб 101, 102, 103 і 104 продовжать працювати і після 2024 року.
Запровадження єдиного номера екстреної допомоги 112 на території України є вимогою Європейського Союзу. Зокрема для того, щоб громадяни ЄС, перебуваючи в Україні, могли скористатися звичним для них номером. Спочатку, єдиний номер екстреної допомоги запрацював у Києві, станом на квітень 2024 року, зона його покриття розширилась ще на п’ять областей.
Наразі викликати служби порятунку за єдиним номером 112 можна у м. Київ та Київській області, а також у Львівській, Вінницькій, Житомирській, Черкаській, Чернігівській, Волинській, Рівненській, Львівській, Хмельницькій, Тернопільській, Івано-Франківській, Закарпатській і Чернівецькій областях.
Наразі оператори, крім української, володіють англійською та польською мовами, в перспективі – очікується набір фахівців зі знанням румунської та угорської мов.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.